Hulp bij versterker + speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 601 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-05 16:18
Ik zoek een?
Wij gaan over een half jaar verhuizen, en ook in ons komende huis wil ik graag blijven genieten van mijn platenspeler en vinylplaten. Ik heb een Technics SL-1900, en daarbij op dit moment een Denon PMA 520 versterker, met daarop 2 mooie boxen aangesloten.

Nu wil ik graag bekijken of het mogelijk is om een versterker met bluetooth te kopen, en daar dan 2 bluetooth speakers op aan te sluiten. Aangezien ik het liefst geen kabels door het hele huis wil hebben.

Is dit mogelijk, en doet dat geen afbreuk aan de geluidskwaliteit?

Wat is je budget?
Laat ik even blanco. Ik ben bereid om hier best wel iets aan uit te geven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zie hierboven. Ik wil platen afspelen. En eventueel ook mijn telefoon oid koppelen aan de boxen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Vrijwel niets. Ik ben geen kenner op dit gebied, dus hoop hier wat advies in te winnen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Niets.

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Is een wi-fi-luidspreker niet iets voor je? Dat is min of meer de opvolger van Bluetooth voor draadloze muziekoverdracht. Er zijn een hoop systemen op de markt. Sonos is de bekendste, al zal ik zeker ook naar de concurrenten kijken. Yamaha MusicCast is een andere.

Als je de beste geluidskwaliteit nastreeft, zijn in in-wall luidsprekers een idee. De geluidskwaliteit daarvan is beter dan die van draadloze luidsprekers en toch zie je geen kabels.

Een platenspeler kan je op alle versterkers met een analoge ingang aansluiten. Afhankelijke van de precieze uitvoering, heb je een voorversterker nodig.

Of Bluetooth de geluidskwaliteit beperkt, is afhankelijk van de gebruikte codec.

[ Voor 48% gewijzigd door TBTL op 11-03-2023 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Rustig wachten totdat je er woont en dan nog eens kijken.
Ook naar bluetooth speakers moet een kabel, de voeding.
Een luidsprekerkabel tussen versterker en speaker is makkelijker weg te frommelen achter een plint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-05 01:51
Ik ben het eens met @bouwfraude (de Tweaker, niet de affaire). Zonde als je je 'limiteer' tot bluetooth. Een speakerkabel is vast wel ergens achter een plint weg te werken en een passieve speaker is over het algemeen een voordeligere optie; er is immers zoveel keus (ook 2e hands) en geen gedoe met wegvallende verbindingen en compatibiliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Josk79 op 11-03-2023 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Bluetooth en geluidskwaliteit is in ieder geval een vrij uitgebreide materie. Bluetooth-audio was oorspronkelijk niet voor hifi-doeleinden bedoeld, men wilde zorgen dat er weinig rekenkracht nodig was om het te kunnen zenden en ontvangen. Bluetooth-apparaten werkten immers op batterijen. Later zijn er nieuwere Bluetooth-audioprotocollen bedacht voor een hogere geluidskwaliteit. Als je de Bluetooth-kant op zou willen, dan moet je apparaten bij elkaar zoeken die dezelfde hoogwaardige geluidsnorm gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

BT zou ik lekker links laten liggen, kijk dan eerder naar wireless oplossingen via wifi als Heos van Denon.
Verder zou ik ook wachten tot je er woont. Als ik hier kijk heb ik mijn rears gewoon bedraad aangesloten, loopt via een kabelgoten aan het plafond achter de gordijnrails, zie je niks van :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aangezien topic starter wel online komt maar zijn eigen topic niet interessant genoeg vindt om te reageren op de posts, gaat het topic bij deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.