Netwerkaart niet goed geinstalleerd, en nu?

Pagina: 1
Acties:

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:23
Mijn vriendin heeft nu Wanadoocable en vorige week een netwerkaart geinstalleerd,maar ze hadden de Windows98 cd niet dus was de installatie van de NIC niet compleet,nu hebben ze Wanadoocable maar kan hij de netwerkkaart niet vinden...
Hoe kan ik de installatie van de NIC ongedaan maken of kijken welke bestanden hij mist?
Ik heb al geprobeerd om alles bij Netwerk weg te halen en opnieuw op te starten,maar dan geeft Windows de melding "nieuwe hardware gevonden" en gaat deze ook installeren,maar hij vraagt niet om de Windows CDrom en dus werkt het niet....

Weet iemand toevallig welke bestanden Windows hoort te installeren bij een netwerkkaart,zodat ik ze thuis op cd kan branden en daar erop zetten :)

.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
als windhoos er niet om vraagt zijn ze toch niet nogig? :?

• EvolutionX
Bij de eerste keer vroeg hij om de Windows cd en toen hebben ze een aantal keer op bestand overslaan geklikt en toen dachten ze dat het goed was en sindsdien vraagt hij er niet meer om en kan ik het niet meer terug draaien, volgens mij stonden een aantal van die bestanden al op de windows\system dir en denkt hij nu elke keer dat alles geinstalleerd is....terwijl er een aantal bestanden niet op staan en nu probeer ik erachter te komen welke...

.

Verwijderd

Heeft ze geen diskette met installatie bestanden voor die netwerkkaart erbij gekregen? Die krijg je er normaal toch wel bij.

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 23:44 schreef EvolutionX het volgende:
Bij de eerste keer vroeg hij om de Windows cd en toen hebben ze een aantal keer op bestand overslaan geklikt en toen dachten ze dat het goed was en sindsdien vraagt hij er niet meer om en kan ik het niet meer terug draaien, volgens mij stonden een aantal van die bestanden al op de windows\system dir en denkt hij nu elke keer dat alles geinstalleerd is....terwijl er een aantal bestanden niet op staan en nu probeer ik erachter te komen welke...
Klik dan op anuleren, je moet natuurlijk nooit overslaan. :9
Wat je eventueel kan doen is ffies netwerk kaart eruit, comp opstarten, afsluiten, netwerkkaart erin doen, comp opstarten, en hij geeft het aan. Vervolgens doe je zoeken bij cd drive ;)
That's it

• EvolutionX
de netwerkkaart zelf wordt wel goed geinstalleerd,maar hij vroeg daarna om een windows cd om "andere" dingen te installeren.en nu doet hij dat dus niet meer en stopt het installeren telkens na het installeren van de drivers van de netwerkkaart.

.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als de netwerkkaart goed geïnstalleerd wordt dan zie ik het probleem niet. Dan moet alles gewoon werken, als hij daarna nog wel naar iets anders vraagt dan issie niet goed geïnstalleerd. Of wil dat ding soms aparte wannadoo software? Dat zul je dan aan hen moeten vragen...

Verwijderd

als je de protocols opnieuw installeert vraagt ie om de CD.....en dat kun je niet afdoen door het bezit van een paar bestandjes. Herinstalleer die dus en houd de originele CD van 98 bij de hand tot er om gevraagd wordt.

• EvolutionX
Toen ze de netwerkkaart er net voor het eerst in deden vroeg Windows tijdens het opstarten om de installatie diskette van de netwerkkaart en toen die geinstalleerd was moest de cpu opnieuw worden opgestart en tijdens het opstarten vroeg hij om een Windows cd om nog bestanden te installeren.
Dit deed hij dus alleen de 1e keer en omdat dat niet goed gegaan is werkt hij nu niet. :(

Kan het trouwens kwaad om mijn system dir te kopieren naar hun system dir en dan bestaande bestanden overslaan.
Hun hebbben Win98SE en ik gewoon Win98?

.

• EvolutionX
Op vrijdag 31 augustus 2001 23:47 schreef SpEcTrAL_NL het volgende:

[..]

Klik dan op anuleren, je moet natuurlijk nooit overslaan. :9
Wat je eventueel kan doen is ffies netwerk kaart eruit, comp opstarten, afsluiten, netwerkkaart erin doen, comp opstarten, en hij geeft het aan. Vervolgens doe je zoeken bij cd drive ;)
That's it
Ik heb de netwerkkaart er al uit gehad en in een ander PCI slot gedaan ,maar dat werkte ook niet.
Zou het wel werken als ik hem er uit haal en dan eerst windows opstart voordat ik hem er weer in doe :?

.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en als je de netwerk kaart eraf gooit en ook external adapter :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• EvolutionX
Op zaterdag 01 september 2001 11:04 schreef chucky666 het volgende:
en als je de netwerk kaart eraf gooit en ook external adapter :?
Dan gaat hij idd de protocollen opnieuw installeren,maar volgens mij zijn dat niet de bestanden die hij eerst tijdens het opstarten vroeg, want het werkt niet

.

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

configuratiescherm=> systeem=> apparaatbeheer
netwerkkaart opzoeken. staat ie erbij dan weghalen. opnieuw opstarten.
dan moet ie je kaart weer vinden en gaat ie weer dingen vragen. floppy van de kaart bij de hand houden en alstie vraagt om drivers naar het diskie verwijzen. Als alles goed verloopt dan zal ie vragen welke instellignen er moeten komen voor IP's en DNS'en etc. die ook ff instellen aan de hand van de wannabeekabel handleiding. Dan zal ie wel weer opnieuw moeten opstarten..

Heeft ie volgens jou de verkeerde drivers geinstalleerd, dan ga je weer naar dat apparaatbeheer scherm zoek je weer je kaart uit, dubbelklik en het tabje drivers/stuurprogramma's en dan bijwerken oid. weer diskette derin en wederom verwijzen en de rest van de stappen volgens..

en DAN moet ie het toch wel doen. want anders weet ik het niet, behalve een niewe NIC :)

pff vingerkramp...

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• EvolutionX
[b]

en DAN moet ie het toch wel doen. want anders weet ik het niet, behalve een niewe NIC :)

pff vingerkramp...
Tja, daar zeg je wat klopt het dat het oranje en groene lampje beiden branden,als hij nog niet goed geinstalleerd is?

.

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Hangt ervan af welke NIC je hebt mbt de kleur van de ledjes, maar als er lamjes branden op je NIC, betekent dat gewoonweg dat ie verbinding heeft of data ontvangt of zendt.

Heeft niets te maken met of ie nou wel of niet is geinstalleerd.

Heb het wel met een 3com als ik onder DOs wil netwerken dat het lampje pas aangaat als de driver is geinitialiseerd.. maar das bij jou niet het geval vermoedt ik.

en als alle instellingen goed staan mbt je NIC, doet dat Kabelmodem het wel? reset dat es... stroom deraf enzo..

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• EvolutionX
Opgelost : :P

Het ligt aan de netwerkkaart.
De UTP kabel maakt schijnbaar slecht contact met de netwerkkaart Nu heb ik tijdelijk een oplossing gevonden om de kabel met een stuk karton tussen de UTP kabel en een andere kabel beter kontakt te laten maken en nu doet hij het gewoon normaal..... :7

Maandag ff de kaart ruilen voor een betere (hij was ook maar 2 tientjes ofzo)

Bedankt iedereen :)

.

Pagina: 1