Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:40

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Ik heb recent een nieuwe videokaart aangeschaft, en sinds die tijd begin ik een beetje te twijfelen of ik de airflow van de case zelf wel correct heb ingeregeld. De 3070 RTX doet onder load zo'n 81 graden, wat volgens mij best aan de hoge kant is.

Specs van relevante hardware
  • AMD Ryzen 5 5600x
  • Aorus B450 Elite
  • Gigabyte 3070 Gaming OC 8GB
  • Arctic Liquid Freezer II 280
De case is als volgt opgebouwd nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAcsAa7QvY2Y0_njmYVPZagaDhc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B1f4S5eExncvb61DqI3zBDj6.jpg?f=fotoalbum_large

Boven in de kast 2 fans naar binnen, achter 1 fan naar binnen, voorzijde AIO koeling naar buiten in een push configuratie op de radiator.

Kan ik hier dingen verbeteren?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:39

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

81 graden is niet enorm hoog. Wat is wil is de hitte kwijt bij de GPU. Je kan proberen om al je fans om te draaien. Out wordt in en vice versa. De onderste fan van je AIO blaast dan de warme lucht bij je GPU weg.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoHa90
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-09 13:58
Je kan de radiator fans naar binnen laten blazen. En de achterste fan naar buiten. Dan krijg je een luchtstroom over je GPU.

Het lijkt misschien tegenstrijdig om warme lucht over je GPU te leiden. Maar die lucht is niet heel warm en veel koeler dan een belaste GPU temperatuur. Je CPU temperaturen kunnen wel 90 graden zijn, maar je watertemperatuur is dat bij lange na niet. Je wil vooral voorkomen dat de lucht rond je GPU blijft hangen.
Bij een watergekoelde CPU en luchtgekoelde GPU zoals jij hebt kan naar binnen blazen goede resultaten geven. Ik deed het zelf ook.

Het wordt mooier als ook de GPU watergekoeld is. Dan kan je alle warme lucht naar buiten blazen.

De bovenste fans kan je in of uit laten blazen. Kijk gewoon met een stress test wat beste resultaat geeft. Ik had zelf geen boven fans toen ik met lucht/water werkte. Zou dus niet weten wat in praktijk beste keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:59
normaal doe je voor/onder naar binnen, achter/boven naar buiten - welke case heb je, dat je het andersom doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:40

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Geen idee wat voor een brainfart ik ooit gehad heb om het te doen zoals het nu is. Al moet ik zeggen dat ik nooit problemen heb gehad qua temperatuur, zelfs met een RX 5700 XT die er hiervoor in zat.

Na alle fans omdraaien qua flow is de temp weer goed :) 68 graden max nu :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:24

player-x

Disruptive by design

Ik zou alleen ook nog je rad naar boven plaatsen, en naar boven laten blazen, dat zou optimaal zijn, als het past.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Pagina: 1