[hosting] eenvoudig maar (vrijwel) 100% betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 08:50

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb sinds jaar en dag een domeinnaam. Ik heb hier een superkleine statische website staan met max 10 bezoekers per week. De beschikbaarheid hiervan is niet super relevant (maar moet ook niet 1 dag per week offline zijn).

Belangrijker is dat ik nu ook hier een mailadres actiever van ga gebruiken. Ik heb geen behoefte aan een mailserver, enkel aan forwarding naar mijn Gmail. Tot nu toe (bij mijn huidige provider) werkt dat prima, maar in de afgelopen jaren heb ik af en toe beschikbaarheids-issues ondervonden. Dan hadden ze altijd wel een reden, maar toch zijn er soms wat mails verdwenen. Ik wil dus eigenlijk van hosting provider switchen maar waarheen? Het goedkoopste pakketje lijkt me voldoende, maar de beschikbaarheid (vnl. van forwarden van mail) moet gewoon werken. Altijd.

Iemand ervaringen of tips? Of kan ik maar beter gewoon blijven communiceren vanuit Gmail?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 12:02
Als je de grootste betrouwbaarheid wil kan je beter wegblijven bij forwarden en gewoon de boel direct bij Google laten afleveren, kost volgens mij tegenwoordig wel altijd geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:04
Je kunt in gmail een pop server instellen. Ik heb dat gedaan, dan kun je gewoon gebruik maken van de standaard maildienst van de webhost. Dan worden ze pas verwijderd als gmail dat doet en raakt het niet kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:24

Aganim

I have a cunning plan..

Het goedkoopste pakketje lijkt me voldoende, maar de beschikbaarheid (vnl. van forwarden van mail) moet gewoon werken. Altijd.
Je zal in je achterhoofd moeten houden dat die twee nooit samen gaan, 100% beschikbaarheid kost nu eenmaal (veel) geld. Als je een hogere beschikbaarheid van je mail wilt kan je beter direct bij Google laten afleveren. Kost je alleen wel geld, in de vorm van een abonnement.
jeroen3 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:46:
Je kunt in gmail een pop server instellen. Ik heb dat gedaan, dan kun je gewoon gebruik maken van de standaard maildienst van de webhost. Dan worden ze pas verwijderd als gmail dat doet en raakt het niet kwijt.
Is inderdaad ook nog een optie. (y)

[ Voor 30% gewijzigd door Aganim op 10-03-2023 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 08:50

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Aganim schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:46:
[...]

Je zal in je achterhoofd moeten houden dat die twee nooit samen gaan, 100% beschikbaarheid kost nu eenmaal (veel) geld. Als je een hogere beschikbaarheid van je mail wilt kan je beter direct bij Google laten afleveren. Kost je alleen wel geld, in de vorm van een abonnement.

[...]

Is inderdaad ook nog een optie. (y)
Ok, goed punt @ufear. Niet aan gedacht. Volgens mij is dat "Google Workspace" en kost minimaal 5,20 euro per maand per gebruiker (1 dus, just me). Heel goed alternatief. Voelt voor mij nog bijna beter dan die 2e optie, maar ook dat is niet gek. Thanks.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
spaceboy schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:49:
[...]

Ok, goed punt @ufear. Niet aan gedacht. Volgens mij is dat "Google Workspace" en kost minimaal 5,20 euro per maand per gebruiker (1 dus, just me). Heel goed alternatief. Voelt voor mij nog bijna beter dan die 2e optie, maar ook dat is niet gek. Thanks.
Om je nog meer opties te geven. Microsoft is nog iets goedkoper als Google. € 3,40 per maand: https://www.microsoft.com...oft-exchange-online-plans

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

spaceboy schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:40:
Tot nu toe (bij mijn huidige provider) werkt dat prima, maar in de afgelopen jaren heb ik af en toe beschikbaarheids-issues ondervonden. Dan hadden ze altijd wel een reden, maar toch zijn er soms wat mails verdwenen.
Mail gaat niet zomaar verloren bij gebrekkige beschikbaarheid van de ontvanger. Een verzendende server behoort mail gedurende minimaal vier tot vijf dagen aan te blijven bieden met intervallen van 30 minuten. Waarschijnlijk was er iets anders aan de hand bij je huidige provider dan simpelweg downtime.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-10 15:19
Ik gebruik eurodns sinds een paar maanden. Tot nu toe geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Als ik zo lees je hebt een domeinnaam+ beetje hosting (voor de webpagina)

Uit nieuwsgierigheid. Waarom wil je forwarding doen naar Gmail ipv de opslag te gebruiken van de hosting voor mail dus geen forwarding naar Gmail?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t.martinali
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 11:53
Forwarding naar gmail is sowieso af te raden. Grote kans op problemen m.b.t. SPF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kansloze zaak
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-09-2024
Forwarding naar gmail is sowieso af te raden. Grote kans op problemen m.b.t. SPF
Forwarden is zeker een slecht idee. Zeker omdat steeds vaker terecht SPF strict wordt ingesteld. Dan wordt die forward dus geweigerd. Huur voor een paar euro een mailbox en laat het daarin afleveren.
Toch is er een workaround. Je moet de afzender herschrijven naar een adres van jezelf. Dan SPF goed zetten en de afzender in het reply-to field zetten...
Je kan ook een mailbox huren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 17:59

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

In dit geval zou mijn suggestie zijn om je website en mail gewoon te verhuizen naar Fastmail.

Het is dan wel een mail-dienst, maar je kan er ook eenvoudig (statische) websites hosten, je kan je Gmail mails automatisch laten importeren en automatisch laten binnentrekken en in mijn ervaring is hun uptime ook zeer goed.
Hun maildienst is ook beter dan gelijk welke provider die ik eerder gebruikt heb, het is hun core-business en dat merk je ook (maar, het kost wel geld).

Hier wordt uitgelegd hoe je bij hun een website opzet: https://www.fastmail.help...1-How-to-set-up-a-website - in principe is het even eenvoudig als een URL kiezen, een map in je storage kiezen en het staat online.

Een optie om feilloos naar Gmail te forwarden bestaat niet, dus alternatieven zijn dan om bijvoorbeeld toch je mail bij een andere provider te zetten of te betalen voor Gmail, zodat je je domein kan koppelen.

Als je je website gratis wilt hosten kan je overigens ook kijken naar Cloudflare Pages, Digital Ocean static pages of Render.com static pages. Deze bieden allemaal gratis hosting aan voor static websites met een zeer goede snelheid en uptime.
Pagina: 1