Verkoop game PC - 6800k - MSI 2080

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:48

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik zou graag mijn huidige pc willen verkopen (zie onderschrift) en binnen mijn vriendenkring is een zoontje die graag een game pc wilt kopen.
Gezien hij al aardig heeft gespaard, maar niet de top kan kopen is het wellicht een idee dat ik de mijne aan hem verkoop.

Echter rest mij de vraag hoe lang hij nog met deze pc zou kunnen doen? Office werk gaat nog wel een aantal jaar, maar ik vraag mij af hoe dit precies zit met gaming?
Die beste man is nu nog in de markt van fortnite en call of duty, dit gaat er nu nog perfect op, maar hoe zit het precies met de ondersteuning van de processor? Kracht heeft dit ding nog zat, alle huidige spellen gaan er prima op, maar hoe zit het met de proc instructiesets? Straks zegt een game maker dat de proc een bepaalde instructieset aan boord dient te hebben om überhaupt het spel te kunnen starten en gezien de proc alweer 7 jaar oud is houdt het natuurlijk een keertje op.

Lang verhaal kort... Gaat de 6800k nog een tijdje mee is mijn vraag? Ik vind het nl zonde van zijn geld dat hij zijn zuurverdiende centjes over 2 jaar alweer de prullenbak in kan gooien...

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Windows 10 gaat op zijn minst nog tot eind 2025 mee, maar daarna heb je officieel dus een upgrade naar W11 nodig. Windows 11 vereist, strikt genomen, een CPU van Intel's 8000-generatie of hoger. Ik zeg "strikt genomen" omdat Windows 11 ook wel op oudere hardware aan de praat te krijgen is, en het is v.z.i.w. niet heel lastig en werkt goed. Maar hoe lang dat blijft werken en of dat nog nadelen gaat hebben is natuurlijk gissen. Ik vermoed dat het wel zal blijven werken omdat Microsoft anders gezeur krijgt, maar wie weet.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-02 11:32
Ik denk dat de prijs waarvoor je hem wilt verkopen het belangrijkst is. Enne verkopen binnen vriendenkring is altijd risicovol, tenzij je incalculeerd dat de vriendenkring best wat kleiner mag worden ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:48

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
bwerg schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:13:
Windows 10 gaat op zijn minst nog tot eind 2025 mee, maar daarna heb je officieel dus een upgrade naar W11 nodig. Windows 11 vereist, strikt genomen, een CPU van Intel's 8000-generatie of hoger. Ik zeg "strikt genomen" omdat Windows 11 ook wel op oudere hardware aan de praat te krijgen is, en het is v.z.i.w. niet heel lastig en werkt goed. Maar hoe lang dat blijft werken en of dat nog nadelen gaat hebben is natuurlijk gissen. Ik vermoed dat het wel zal blijven werken omdat Microsoft anders gezeur krijgt, maar wie weet.
Er draait nu indd Windows 11 op, was indd een fluitje van een cent. Hoe het in de toekomst met updaten gaat is indd gissen.

Ton37 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:14:
tenzij je incalculeerd dat de vriendenkring best wat kleiner mag worden ;-))
Haha!

Ik weet wat de PC nu nog in de huidige markt zal doen, en dat is nog best wel wat geld, en ik ben bereid voor die jongen wat concessies te doen, tot op zekere hoogte.

[ Voor 5% gewijzigd door Audione0 op 10-03-2023 15:45 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt