Hi Tweakers,
Een maand geleden ben ik ingetrokken in mijn nieuwe gekochte woning. De woning is 67 m2 en heeft label C. De woning heeft nog een CV ketel van 16 jaar oud en daarom vrees ik dat hij niet zo lang meer mee zal gaan. Om deze reden aan het verdiepen in nieuwe ketel, of een alternatief.
Een monteur die voor mijn buren bezig was, is langgeweest en gaf aan dat een nieuwe ketel incl. installatie ongeveer 5000 a 6000 euro zal kosten. De reden dat dit bedrag zo hoog is, is omdat er een nieuwe afvoer moet komen omdat het een HR ketel wordt. Hij gaf twee opties aan:
Wellicht hebben jullie niet het antwoord, maar wel tips. Dank alvast.
Situatie binnen:
:strip_exif()/f/image/DZcxx1skkNcYEdSoq8rtw92t.jpg?f=fotoalbum_large)
Tuinhuis:
Een maand geleden ben ik ingetrokken in mijn nieuwe gekochte woning. De woning is 67 m2 en heeft label C. De woning heeft nog een CV ketel van 16 jaar oud en daarom vrees ik dat hij niet zo lang meer mee zal gaan. Om deze reden aan het verdiepen in nieuwe ketel, of een alternatief.
Een monteur die voor mijn buren bezig was, is langgeweest en gaf aan dat een nieuwe ketel incl. installatie ongeveer 5000 a 6000 euro zal kosten. De reden dat dit bedrag zo hoog is, is omdat er een nieuwe afvoer moet komen omdat het een HR ketel wordt. Hij gaf twee opties aan:
- Of we zetten je CV-ketel in het tuinhuis neer, met 5 buizen daarheen en terug (warm water en CV)
- Of we moeten met een hoogwerker in het huidige kanaal een extra afvoer erin leggen
Wellicht hebben jullie niet het antwoord, maar wel tips. Dank alvast.
Situatie binnen:
:strip_exif()/f/image/DZcxx1skkNcYEdSoq8rtw92t.jpg?f=fotoalbum_large)
Tuinhuis:
:strip_exif()/f/image/hUS4MqnHSnj21y20IvL9CX5O.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Tweakx op 10-03-2023 12:25 ]