Vooropgesteld: ik weet dat bij twijfel er eigenlijk een asbestonderzoek gedaan moet worden. Dat willen we ook best doen, maar we moeten eigenlijk *vandaag* antwoord hebben, omdat als dit asbest is, er heel veel werkzaamheden per direct stilgelegd moeten worden.
We zijn het dak aan het slopen en tot op heden geen grote problemen tegengekomen, maar komen nu een laag wit spul tegen waar ik over twijfel. Ik denk niet dat het asbest is, maar... twijfel.
Van binnen naar buiten kijken we naar een mdf plaat, wit huiswerk, riet(?), dan mdf met isolatiewol.
Dat witte gipswerk twijfel ik over.
Het lijkt gewoon huiswerk tegen dat riet aan te zitten, brokkelt heel makkelijk af (als slecht stucwerk) maar er lopen wel wat vezels doorheen, die lange slierten. Die vezels branden, het witte gips niet.
Boel stilleggen, of paniek om niets?
We zijn het dak aan het slopen en tot op heden geen grote problemen tegengekomen, maar komen nu een laag wit spul tegen waar ik over twijfel. Ik denk niet dat het asbest is, maar... twijfel.
Van binnen naar buiten kijken we naar een mdf plaat, wit huiswerk, riet(?), dan mdf met isolatiewol.
Dat witte gipswerk twijfel ik over.
![]() | ![]() | ![]() |
Het lijkt gewoon huiswerk tegen dat riet aan te zitten, brokkelt heel makkelijk af (als slecht stucwerk) maar er lopen wel wat vezels doorheen, die lange slierten. Die vezels branden, het witte gips niet.
Boel stilleggen, of paniek om niets?
:strip_exif()/f/image/MuNSnKK13fBpDinMXfqsfr6R.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/MKYiSPj7qILiY2Dqgcb5xnZ8.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/G2fGXw3uro20WSO7vW1KdiDW.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/lwFooDoDqBxa9thIYGCqcIF3.jpg?f=fotoalbum_large)