Modems met Linux

Pagina: 1
Acties:

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik weet niet of het hier hoort, maar ja...

Ik heb net vandaag Linux Mandrake 7.0 (waarschijnlijk wel weer oud vandaag, maar ja) geïnstalleerd, maar internet doet et niet...
Hij herkend namelijk mijn modem niet (een E-tech PCI56RVP). Hij zit in Windows op COM4...

Iemand een idee?

* Osiris is een leek en niewbe @ linux

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

http://www.linux-mandrake.com/en/doc/72/en/user.html/draknet.html

Deze is van de 7.2 versie dus ik weet niet zeker of ie het gaat doen

Verwijderd

"vroeger" (suse 6.x) werkte zg. winmodems (interne PCI modems) niet met linux :'( je had een extern modem nodig. ik weet niet of dit in de nieuwere distro's inmiddels wel werkt.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Misschien niet iets voor NOS :?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Idd, gemoved vanuit HA.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 01 september 2001 01:37 schreef Bartz het volgende:
"vroeger" (suse 6.x) werkte zg. winmodems (interne PCI modems) niet met linux :'( je had een extern modem nodig. ik weet niet of dit in de nieuwere distro's inmiddels wel werkt.
Winmodems zijn modems die een hoop van hun werk door de cpu laten verrichten ipv het zelf te doen (dit maakt ze goedkoper), maar hier zijn ingewikkelde drivers voor nodig, en die worden alleen geleverd voor.... juist: Windows. Vandaar de naam 'winmodems' (software modems is ook een veelgebruikte naam).

Tegenwoordig worden van wat meer winmodems de specs of linux-drivers gegeven. Voor een lijst van gesupporte modems: zie www.linmodems.org .

Als je een externe modem hebt is het zeker geen winmodem. Als het een interne is (zeker eentje uit kant-en-klare compu's van de afgelopen 5 jaar) heb je een goede kans dat het wel een winmodem is.
Pagina: 1