Hallo mede tweaker,
Ik wil een nieuwe budget game pc bouwen en was benieuwd of mijn oude cooler master real power m520 voeding kan gebruiken of dat het misschien beter is om toch een nieuwe voeding te kopen. Qua aansluitingen zou het moeten passen als ik het goed heb. Dit staat namelijk bij de specificatie:
CPU power connectors: 4-pins ATX, 8-pins EPS (ik zie dat het moederbord een 8-pins aansluiting heeft voor cpu)
Aantal PCI-e aansluitingen: 6+2-pins, 6-pins. Videokaart heeft 8pins aansluiting
Verder zal er 1 ssd inkomen en een paar casefans. Geen andere stroomvreters.
Ook qua vermogen zou het goed moeten zijn als ik goed heb berekend.
Hieronder de componenten die ik voor ogen heb, wilde eerste de RX 6600, maar aangezien de 6650xt 4tientjes meer is, leek me dat wel beter. Maar als dat ervoor zorgt dat er toch een andere voeding moet nemen, dan wil ik best de 6600.
Alvast dank voor het meedenken! En tips op de overige onderdelen zijn ook welkom!
Ik wil een nieuwe budget game pc bouwen en was benieuwd of mijn oude cooler master real power m520 voeding kan gebruiken of dat het misschien beter is om toch een nieuwe voeding te kopen. Qua aansluitingen zou het moeten passen als ik het goed heb. Dit staat namelijk bij de specificatie:
CPU power connectors: 4-pins ATX, 8-pins EPS (ik zie dat het moederbord een 8-pins aansluiting heeft voor cpu)
Aantal PCI-e aansluitingen: 6+2-pins, 6-pins. Videokaart heeft 8pins aansluiting
Verder zal er 1 ssd inkomen en een paar casefans. Geen andere stroomvreters.
Ook qua vermogen zou het goed moeten zijn als ik goed heb berekend.
Hieronder de componenten die ik voor ogen heb, wilde eerste de RX 6600, maar aangezien de 6650xt 4tientjes meer is, leek me dat wel beter. Maar als dat ervoor zorgt dat er toch een andere voeding moet nemen, dan wil ik best de 6600.
Alvast dank voor het meedenken! En tips op de overige onderdelen zijn ook welkom!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 139,- | € 139,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3) | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 6650 XT OC Edition | € 305,83 | € 305,83 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 34,99 | € 34,99 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 74,87 | € 74,87 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 58,49 | € 58,49 |
Totaal | € 703,08 |