Bol.com betalen met creditcard met willekeurige cvc code

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-06 23:03
Het volgende is 2x gebeurd afgelopen week.

Ik heb mijn moeder geholpen met bestellen bij bol, dat doe ik vaker, bij het afronden vd bestelling moest ik de cvc code ingeven vd creditcard(cc staat opgeslagen bij bol). ik dacht die uit mijn hoofd te weten dus terwijl mijn moeder haar cc opzoekt, geef ik dat nummer in en de bestelling is gelukt, ik krijg de cc van mijn moeder en het blijkt dat ik de verkeerde cvc code had opgegeven. Ik verwachtte toen dat de bestelling zou worden geannuleerd maar nee werd gewoon bezorgd.

Zojuist weer een bestelling gedaan en nu als test letterlijk gewoon 123 bij de cvc opgegeven en bestelling is weer gelukt.

Ligt het nou aan mij dat ik dat vreemd vind?
Lijkt me nou niet echt veilig, het gaat om een Mastercard.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De CVC is één van de datapunten om een transactie goed te keuren. Afhankelijk van die andere datapunten is de CVC wel of niet randvoorwaardelijk.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Heb je de transactie ook nog goed moeten keuren in de app van de creditcard? Dan zou ik me voor kunnen stellen dat er niet meer naar de CVC gekeken wordt.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:44
Is het geld dan ook uiteindelijk afgeschreven / in rekening gebracht? (dus niet alleen gereserveerd oid)

[ Voor 20% gewijzigd door eric.1 op 10-03-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Backpacker schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:21:
Heb je de transactie ook nog goed moeten keuren in de app van de creditcard? Dan zou ik me voor kunnen stellen dat er niet meer naar de CVC gekeken wordt.
Nee niet via de app hoeven goedkeuren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 15:52

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Heb je melding gemaakt bij BOL hiervan?

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
eric.1 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:22:
Is het geld dan ook uiteindelijk afgeschreven / in rekening gebracht? (dus niet alleen gereserveerd oid)
De eerste bestelling is gewoon in rekening gebracht, de laatste bestelling staat gereserveerd.
De laatse bestelling is een half uur geleden gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
crzyhiphopazn schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:27:
Heb je melding gemaakt bij BOL hiervan?
Nog niet, wil eerst weten of het niet aan mij ligt dat ik het vreemd vind en ik heb al gezocht naar een email adres
maar nog geen adres gevonden

[ Voor 5% gewijzigd door baco101 op 10-03-2023 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
FirePuma142 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:19:
De CVC is één van de datapunten om een transactie goed te keuren. Afhankelijk van die andere datapunten is de CVC wel of niet randvoorwaardelijk.
Maar voor mijn gevoel maakt dit het minder veilig ook omdat je geen goedkeuring hoeft te geven via de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:07
baco101 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:28:
[...]

Nog niet, wil eerst weten of het niet aan mij ligt dat ik het vreemd vind en ik heb al gezocht naar een email adres
maar nog geen adres gevonden
Deze misschien : Contact opnemen met klantenservice
of bel 030 - 310 49 99
of mail klantenservice@bol.com

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:44
baco101 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:27:
[...]

De eerste bestelling is gewoon in rekening gebracht, de laatste bestelling staat gereserveerd.
De laatse bestelling is een half uur geleden gedaan
Dat zou, vziw, bij online betalingen niet moeten gebeuren zonder CVC-code. Ik zou dit zowel bij Bol.com als bij je bank/CC-maatschappij wel melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
eric.1 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:46:
[...]

Dat zou, vziw, bij online betalingen niet moeten gebeuren zonder CVC-code. Ik zou dit zowel bij Bol.com als bij je bank/CC-maatschappij wel melden.
Ik heb inmiddels een mailtje naar bol gestuurd.
De bank is ook een goed idee, niet aan gedacht

[ Voor 7% gewijzigd door baco101 op 10-03-2023 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 15:52

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Je kan ook via de chat service op de BOL site rechtstreeks in contact komen met een Servicedesk medewerk(st)er

Kan je het daar aankaarten en staat de chat sessie voor 30 dagen in je BOL account

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Het antwoord van bol op mijn email.

Beste meneer/mevrouw,

CVV is een afkorting van Card Verification Value, en CVC die van Card Verification Code. Beide staan voor hetzelfde, namelijk de 3-cijferige code die je moet noemen bij online of telefonische betalingen. Het doel van deze code is om fraude te beperken. Het systeem heeft genoeg informatie van je vandaar je hem niet hebt gebruikt.
Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Draai het verhaal nu eens om, als de volledige veiligheid enkel zou leunen op die 3 cijfers wel/niet goed, dat klinkt dan ook niet geheel veilig is het niet? Het zal geen rocketscience zijn om 1000 random bestellingen te maken, te matchen welke wordt geaccepteerd en je hebt dus vrij simpel CVC achterhaald.

Zoals geegd, het is een 'beperkend' middel, geen preventiemiddel. Veel maatschappijen (visa en Mastercard) hebben veel meer zaken in beeld dan alleen jouw code verificatie. De kans was groot als jij nooit een account had bij Bol.com, nooit iets besteld had online, dan die betaling zou doen, je direct een fail zou krijgen. Bij Bol kan het dus prima dat er match is op cookies, account ingelogd, hetzelfde afleveradres, etc.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:56:
Draai het verhaal nu eens om, als de volledige veiligheid enkel zou leunen op die 3 cijfers wel/niet goed, dat klinkt dan ook niet geheel veilig is het niet? Het zal geen rocketscience zijn om 1000 random bestellingen te maken, te matchen welke wordt geaccepteerd en je hebt dus vrij simpel CVC achterhaald.
Het is natuurlijk ook geen rocket science om als een CC 1000 bestellingen doet met 1000 verschillende CVCs, die hele CC te blokkeren.
Pagina: 1