Een tijdje geleden heb ik bij 123-3d.nl een creality ender 3 v2 aangeschaft, samen met een spoel pla uit hun Jupiter-serie. Nu heb ik daar best veel prints mee gedaan, en ik vraag me af hoeveel filament er nog op de spoel zit. Weet iemand wellicht het gewicht van een lege jupiter spoel zodat ik dat kan vergelijken met het gewicht van mijn spoel? Alvast bedankt!
Vraag
Beste antwoord (via Fr0zenTiger op 10-03-2023 12:38)
Alle reacties
Dank voor je vraag en @wim62 voor het antwoord. Ze zouden het leeggewicht (TARE) er eigenlijk op moeten zetten net zoals met gascilinders zodat je makkelijk kan wegen hoeveel er nog op zit. Al moet ik ook nog eens controleren of het geschatte gewicht van de slicers overeenkomt met het daadwerkelijke gebruik.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik geloof dat sommige merken dit al doen, maar 123-3D helaas (nog) niet.franssie schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:05:
Ze zouden het leeggewicht (TARE) er eigenlijk op moeten zetten net zoals met gascilinders zodat je makkelijk kan wegen hoeveel er nog op zit.
Nope, volgens mij heeft de slicer met het inschatten van het gewicht het altijd misfranssie schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:05:
Al moet ik ook nog eens controleren of het geschatte gewicht van de slicers overeenkomt met het daadwerkelijke gebruik.
Ik heb mijn spoelen vandaag bekeken (die 5 die ik heb) en het staat er niet op.Fr0zenTiger schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:56:
[...]
Ik geloof dat sommige merken dit al doen, maar 123-3D helaas (nog) niet.
[...]
Nope, volgens mij heeft de slicer met het inschatten van het gewicht het altijd mis
Ik heb wel een spreadsheetje gemaakt waar ik het nu in ga bijhouden
Dus gewicht nieuwe spool (zit dan nog wat do not eat in en plastic omheen). spoel leeg, en de capaciteit.
In een ander tab ga ik bijhouden wat de slicer zegt over de print tijd (want daar struikel ik nog wel eens over, ben nu bezig met een 33 uur print die dacht ik korter moest duren, maar ik ben er niet zo scherp op) maar de print van 12 gram was volgens de slicer 13 gram, dus dat viel mee.
edit: net een 2e print af, volgens de creality slicer 4.8 247 gram, volgens de weegschaal 224 gram. Geschatte printtijd in de slicer 34:07, printertijd was 35:09 (HH:MM). Zit dus wel wat verschil in maar nog niet heel schokkend.
[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 28-06-2023 23:31 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Uit ervaring weet ik dat PrusaSlicer wel altijd akelig dichtbij de realiteit zit qua tijd. Ik weet alleen niet of dat ook zo is met hoeveelheid filament. Wel baseer ik daar mijn prijs op.
Pagina: 1