Mijn vraag:
Wij hebben sinds enkele dagen een nieuwe inbouw koel/ vries combinatie.
Nu valt ons op dat deze op sommige momenten een best wel aanwezig borrelend geluid maakt.
Ik heb even een filmpje bijgevoegd zodat je het kan horen.
Wij hebben nu al enkele keren gehad dat dit geluid goed hoorbaar is (alles blijft wel gewoon goed koel).
Onze oude koelkast van 17 jaar hoorde je niet echt.
Verschilt dit per koelkast, is het met nieuwe koelkasten normaal of is er mogelijk iets niet goed?
Hierbij een filmpje van wat ik bedoel:
[Video: https://kene.nl/borrel.mp4]
Relevante software en hardware die ik gebruik:
AEG SCE818F6TS.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Gezocht op de term "borrelende koelkast" geeft als resultaat dat vaak wordt aangegeven dat het "normaal" is. Toch is de ene borrel de andere niet. Daarom wil ik het toch even vragen.
EDIT
Ook nog even een 2de vraag, wij hebben een ronde sticker waar soms OK op staat en soms niet.
In de handleiding dat als OK weergegeven wordt de koelkast op temperatuur is.
Als er OK staat en ik hou een tijdje de koelkastdeur open gaat OK langzaam weg. Maar soms zie je ook geen OK na een nacht de deur dicht te hebben gehad.
Heeft dit te maken met wanneer de koelkast "aanspringt" of heeft dit een andere reden?
Hij voelt verder wel gewoon goed koud aan.
Ik bedoel deze sticker:

Wij hebben sinds enkele dagen een nieuwe inbouw koel/ vries combinatie.
Nu valt ons op dat deze op sommige momenten een best wel aanwezig borrelend geluid maakt.
Ik heb even een filmpje bijgevoegd zodat je het kan horen.
Wij hebben nu al enkele keren gehad dat dit geluid goed hoorbaar is (alles blijft wel gewoon goed koel).
Onze oude koelkast van 17 jaar hoorde je niet echt.
Verschilt dit per koelkast, is het met nieuwe koelkasten normaal of is er mogelijk iets niet goed?
Hierbij een filmpje van wat ik bedoel:
[Video: https://kene.nl/borrel.mp4]
Relevante software en hardware die ik gebruik:
AEG SCE818F6TS.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Gezocht op de term "borrelende koelkast" geeft als resultaat dat vaak wordt aangegeven dat het "normaal" is. Toch is de ene borrel de andere niet. Daarom wil ik het toch even vragen.
EDIT
Ook nog even een 2de vraag, wij hebben een ronde sticker waar soms OK op staat en soms niet.
In de handleiding dat als OK weergegeven wordt de koelkast op temperatuur is.
Als er OK staat en ik hou een tijdje de koelkastdeur open gaat OK langzaam weg. Maar soms zie je ook geen OK na een nacht de deur dicht te hebben gehad.
Heeft dit te maken met wanneer de koelkast "aanspringt" of heeft dit een andere reden?
Hij voelt verder wel gewoon goed koud aan.
Ik bedoel deze sticker:

[ Voor 24% gewijzigd door knorde op 10-03-2023 15:25 ]
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl