universele afstandsbediening, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik ben op zoek naar een universele afstandsbediening die meer dan 5 apparaten kan aansturen. maar zoals je al raadt, ik zie het bos niet meer door de bomen. ik kom een hoop merken tegen, maar wat is nu goed?

ik heb geen fancy afstandsbediening nodig zoals een harmony. maar eentje zonder touchscreen die zijn werk goed doet. graag een nieuw modelletje en niet eentje uit 2015 ofzo. (ik weet niet of het veel uitmaakt overigens :P )

welke apparaten?: LG C9, vero 4k+, jbl bar, nvidia shield..

budget?: €50

graag 1tje die ik direct uit een NL winkel kan bestellen, ik zie een hoop op amazon partners enz staan, maar daar heb ik eigenlijk weinig zin in. kan iemand mij meer tips geven over dit?

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 09-03-2023 21:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-04 11:38
welke apparaten?: tv, mediaplayer, soundbar enz.
Begin te melden welke exact, aangezien sommige op infrarood werken, en andere op wellicht andere technieken. ( bluetooth etc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
corporalnl schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:35:
[/quote]
welke apparaten?: tv, mediaplayer, soundbar enz.
[quote]

Begin te melden welke exact, aangezien sommige op infrarood werken, en andere op wellicht andere technieken. ( bluetooth etc )
aangepast!

dit lijkt mij wel wat, maar kan ik mijn apparatuur hiermee goed besturen? of is het meer een loterij?

https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=pdl

[ Voor 44% gewijzigd door Farabi op 09-03-2023 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:47
Je kunt zeggen wat je wilt maar de Logitech Harmony is perfect hiervoor. Je hebt ze ook zonder touchscreen. Ik heb zelf de Harmony Companion inclusief hub en dat werkt echt perfect. De app is waardeloos en instellen is even puzzelen maar als het eenmaal werkt heb je er geen omkijken meer naar. Hij doet wel alleen infrarood dacht ik.

Nieuw zijn ze mega duur maar op marktplaats worden ze veel aangeboden en met een beetje geluk kun je er voor €60 wel een scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
RobinL94 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:08:
Je kunt zeggen wat je wilt maar de Logitech Harmony is perfect hiervoor. Je hebt ze ook zonder touchscreen. Ik heb zelf de Harmony Companion inclusief hub en dat werkt echt perfect. De app is waardeloos en instellen is even puzzelen maar als het eenmaal werkt heb je er geen omkijken meer naar. Hij doet wel alleen infrarood dacht ik.

Nieuw zijn ze mega duur maar op marktplaats worden ze veel aangeboden en met een beetje geluk kun je er voor €60 wel een scoren.
de harmony is verder geen harde nee ofzo hoor. is die companion de meest 'basic' van al die harmony's? niet teveel poespas en onzin functies verder? anders ga ik daar even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:47
Ja hij ziet er gewoon uit als een standaard afstandsbediening maar in combinatie met de hub heb je gewoon veel meer mogelijkheden voor het in en uitschakelen van je apparaten. Bovenaan 3 knoppen om bepaalde scenarios aan te zetten, bijvoorbeeld voor film kijken moet de TV en de Shield aan. En met externe IR zender dus je kunt je apparatuur binnen en buiten je kastjes aansturen.

Ik vind het in ieder geval perfect werken maar de eerste programmeren via de app kan even een uitdaging zijn
Pagina: 1