Digikey extra kosten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-04 16:54
Hallo medetweakers,

Voor een hobby projectje ben ik op zoek naar wat Meanwell NLDD led drivers. Deze zijn echter lastiger te vinden in nederland dan gedacht.
Reichelt in Duitsland heeft wel de LDD drivers, deze zijn echter end of life en worden dus nietmeer gemaakt. Daarnaast is Reichelt ook wat duurder.

Nu heb ik ook Digikey gevonden, echter leveren hun natuurlijk vanuit Amerika. Hun beleid rondom extra kosten is verwarrend.

Op hun hulp pagina staat dat bij alle bestellingen in euro's zij de kosten voor douane en invoer door hun worden betaald. Echter zodra ik in mijn bestelling wil betalen staat er dat ik zelf verantwoordelijk ben voor douane invoer en btw(ondanks dat btw al in het bedrag zit).

Gaat om een totale waarde van 50 euro zodat ik geen verzendkosten hoef te betalen. Dus geen extreem hoge bedragen.

Heeft iemand hier ervaring met hoe dit nou precies werkt? Heb geen zin in een rekening achteraf

Edit:

Alternatieven zijn natuurlijk altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:57

rdejongjr

Gnome

Wellicht kun je een beter onderdelenhuis of elektonica zaak vragen of ze het voor je willen bestellen, meanwell heeft een prima netwerk wat aan bedrijven levert voor een goede prijs?
https://www.meanwell.com/...utors.aspx?s=&c1=13&c2=91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
rdejongjr schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:49:
Wellicht kun je een beter onderdelenhuis of elektonica zaak vragen of ze het voor je willen bestellen, meanwell heeft een prima netwerk wat aan bedrijven levert voor een goede prijs?
https://www.meanwell.com/...utors.aspx?s=&c1=13&c2=91
Ik heb ze eens een bericht hierover gestuurd. Echter de een vraagt 15 euro verzendkosten voor bedragen onder de 100 euro. Dat vind ik al vrij fors voor verzending binnen nederland.

En de ander vraagt even 25 euro verzendkosten, ongeacht bedrag voor zover ik zie.

Voor een koelkast of bank oke, maar voor een pakket wat door de brievenbus past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:59

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Zou eens bij Mouser.nl kijken. Je moet wel boven de 50€ ex btw bestellen maar bij betaling komt daar btw en invoer bij en moet je niets meer betalen bij aankomst ;)

Ik weet niet welke drivers je nodig hebt maar de NLDD-700HW zijn al in stock

[ Voor 1% gewijzigd door Damic op 09-03-2023 20:18 . Reden: url klopt nu beter ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
Damic schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:56:
Zou eens bij Mouser.nl kijken. Je moet wel boven de 50€ ex btw bestellen maar bij betaling komt daar btw en invoer bij en moet je niets meer betalen bij aankomst ;)

Ik weet niet welke drivers je nodig hebt maar de NLDD-700HW zijn al in stock
Ik ben op zoek naar zowel de 350H als de 700H. 350H is bij mouser in stock, echter de 700H komt pas ergens eind juli binnen zo te zien. Heb nou al bij meerdere sites gezien dat levertijden voor voorraad vaak een half jaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:59

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als je ze besteld worden ze gewoon achterna gestuurd ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RektByMemes
Nederlandse distributeurs leveren blijkbaar alleen aan zakelijke klanten... Mouser geprobeerd maar vanwege beperkte voorraad leveren hun deze items ook alleen aan zakelijke klanten. Ik verbaas me echt hoe lastig het is om een simpele LED CC PWM driver te bestellen...

Dus om maar even terug te komen op de oorspronkelijke vraag:

Heeft iemand ervaring met DigiKey en de bijkomende kosten hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

K-Jay

Klaas Jan

Ik heb de afgelopen jaren een paar keer bij Digikey besteld, paar honderd euro per order. Elke keer via PayPal betaald. Geen enkele keer heb ik te maken gehad met kosten achteraf. Ze leveren overigens ook zeer snel, het duurt hooguit een paar werkdagen voor je de bestelling in huis hebt (UPS).

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-04 21:01
Kijk anders eens bij https://www.tme.eu/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyx
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04 13:51
Mischien is https://sinuss.nl/ iets om te checken deze heeft integratie met farnell en is voor consumenten beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RektByMemes
Voor de mensen die van plan zijn om ook wat op DigiKey te bestellen en dezelfde onzekerheid hebben als ik. Ik heb uiteindelijk toch maar besteld en het is zojuist binnen gekomen zonder extra kosten. Levertijd was anderhalve dag vanuit amerika(teleportatie?) Prima plek om vaker te bestellen dus :)
Pagina: 1