Welke hosting provider heeft een controleerbaar spamfilter?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeldbuijs
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15-07 21:06
Ik zit bij Vimexx en heb regelmatig problemen met mail die kwijtraakt. Ook bij een paar eerdere providers heb ik daar slechte ervaringen mee.

Nou is dit een complex onderwerp, waarbij het ook vaak deels aan de configuratie bij de afzender ligt, maar Vimexx maakt het me wel erg lastig doordat ze eerst filteren op onder andere mail die geen DKIM handtekening heeft en daarna nog twee spamfilters gebruiken, die zoals ze zelf toegeven, niet altijd goed samenwerken.

Bovendien kan ik als klant bij Vimexx niet in de mail-logs kijken. Dus ik kan ook niet zien of / welke mail geweigerd wordt en waarom, zoals DKIM. Ook kan ik die mail niet meer uit een spamfilter halen.

Sterker nog, ik kan SpamAssassin niet uitzetten terwijl ze dat zelf adviseren, als test. De whitelist die ik vorige week had ingevuld, is gewist. :/ Reactietijd van de helpdesk is meer dan 24 uur en ze komen gewoon niet met een oplossing.

Ik zoek daarom een provider waarbij tenminste een goed spamfilter zit, met een overzichtelijke interface, waar ik wél zelf kan zien wat er geweigerd wordt, waarom en waar het gebleven is. Of voor mijn part gewoon het spamfilter voor mijn catch-all uit kan zetten, zodat ik dat client side kan filteren, als daarnaast de andere mailboxen wel een filter houden.

Welke, liefst Nederlandse provider heeft dit wel goed voor elkaar?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Bij PCExtreme had ik altijd toegang tot SpamExperts. Inmiddels is PCExtreme Versio geworden en ik weet niet hoe het daar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Je kan bij Vimexx ook het Spamexperts filter afnemen, zie https://www.vimexx.nl/new...pamfilter-met-spamexperts.
Ik gebruik die zelf al jaren en heb daar ook goede ervaringen mee (al is het bij een andere provider). Nogmaals, geen ervaring bij Vimexx, dus ik weet niet of Vimexx het ook biedt, maar normaal gesproken krijg je toegang tot een uitgebreid controlepanel waarbij je alle logs kan bekijken en dingen naar wens in kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:00
Hmm ik zit al lange tijd bij Strato en die blokkeren nooit een mail / naar de spam, ik heb zelf allemaal regels opgesteld die mails naar spam verplaatsen. Ik weet niet of ze überhaupt een SPAM filter hebben (waarschijnlijk wel) en mogelijk dat ik die ooit heb uitgezet.. maar als je gewoon mail wil dan zou je daar een kijkje kunnen nemen.