Actieve speakers voor Spotify connect + TV (of alternatief?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinEdwin
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23-03-2023
Ik zoek een?
Actieve speakers met Spotify Connect en HDMI aansluiting. Of is er een alternatief?

Wat is je budget?
€800 - Geen strak budget. Liever minder - maar wil voor kwaliteit graag betalen. Ik wil ook zoeken naar aanbiedingen of op tweedehands markt.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Muziek te luisteren via Spotify. Ivm meerdere personen, liever niet alleen de mogelijk tot bluetooth verbinding maar juist Spotify Connect.
- TV Programma's en Films (Er hangt ook een PS4 en Nintendo aan tv. Geen serieuze gamer.)
- Wellicht willen we nog een platenspeler aanschaffen.
- Speaker-kasten liever in een hout-kleur dan zwart

Geen audio pro hier - ook geen echte fanatiekeling. Het moet gewoon prima zijn, maar hoeft niet top notch.
Het moet vooral makkelijk werken, geen extra tussen-apparaten of extra afstandsbedieningen; source moet automatisch switchen wanneer de tv aangaat, etc. Liever geen extra sub of center speaker.

Situatie
Klein nieuwbouwappartement, woonkamer van ongeveer 35m2.
Wifi loopt denk ik alleen via 5ghz.

Wat heb je zelf al gevonden?
Eerst gekeken naar soundbars; ik ben echter geen fan van de plaatsing hiervan vóór de tv (die staat op een dressoir). Er is ruimte op het dressoir voor kleine speakers naast de tv, of eventueel plaatsing naast het dressoir.

Qua soundbar: Harman Kardon Citation MultiBeam 700 (€450). Ik lees echter veel problemen over wegvallende verbindingen. Qua functionaliteit lijkt het wel aan te sluiten.

Actieve speakers:
Argon Audio Forte A5 MK2 (€750)
Klipsch The Fives (€1000)

Beide lijken prima oplossingen en hebben HDMI aansluitingen voor de TV. Maar bij beide ontbreekt volgens mij Spotify connect.

Welke vragen heb je hier nog over?

Wat zou een goede oplossing zijn voor mijn situatie? Zie ik producten over het hoofd die wel spotify connect hebben? Wat zal qua geluid voor films een betere oplossing zijn? Twee actieve speakers of een soundbar?

Hopelijk hebben jullie wat advies in deze. Dankjewel!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-05 23:33
Wil je per sé een directe link vanuit je TV naar de speakers?
Ik ben zelf wel fan van Klipsch, maar nooit zo van "alles in 1 oplossingen".

Het geluid van je tv moet je denk ik niet via hdmi doorgeven.
Vaak zijn er nog andere uitgangen.
Je zou dan kunnen opteren om een receiver (wel HDMI mogelijk) of zoiets als een Yamaha MusicCast WXC-50 aan je tv te koppelen en dan via de pre-outs naar je actieve speakers. In sommige gevallen is zelfs een DAC al voldoende.
Let wel dat je je volume op een makkelijke manier kan regelen (zonder dat je teveel afstandsbedieningen hebt rondslingeren)
De meeste receivers tegenwoordig hebben spotify, tidal etc. De Yamaha MusicCast heeft dit ook.
Voordeel van deze opzet is dat je meer dingen kan aansluiten (zoals je platenspeler later) en een grote keuze aan actieve speakers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinEdwin
Dank voor je reactie!
Een alles-in-1 oplossing is volgens mij juist wat ik zoek :) Wat zijn de grootste nadelen van een alles-1-oplossing - behalve de mogelijkheid tot uitbreiden?

Eigenlijk is een soundbar voor mij prima - ik vind het alleen niet mooi uitzien voor de tv.
De soundbar Citation 700 heeft een aux in en een optical in (naast HDMI Arc); dus daar zou ook een extra source op moeten kunnen.

Maar liever kijk ik dus naar andere mogelijkheden dan een soundbar...

[ Voor 11% gewijzigd door EdwinEdwin op 09-03-2023 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Andere mogelijkheid is een combinatie van receiver en speakers. Maar met de huidige prijzen ga je dan boven budget.

Mijn zwager heeft recentelijk een Sonos Beam 2 aangeschaft, die lijkt precies te doen wat je zoekt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-05 23:33
Ik ging verkeerdelijk van de veronderstelling uit dat je geen platenspeler kon aansluiten op de Klipsch.
Maar volgens onderstaand artikel heb je alle aansluitingen die je zoekt. En kan je ze al op de kop tikken voor 800 euro.
https://hifi.nl/artikel/2...-maar-niet-ouderwets.html

Enige op je wensenlijst dat er niet op zit is spotify connect, maar ook daar staan in het artikel (dure) oplossingen voor (waar er goedkopere beschikbaar zijn).

Dus misschien toch wel het beluisteren waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:13
Kef heeft de Kef LSX II en de grotere Kef LS50 Wireless II sets die volgens mij aan je wensen voldoen. Alleen flink boven budget.

Een Sonos Amp met twee passieve boekenplankspeakers zou misschien nog een optie kunnen zijn. Speakers zou je eventueel tweedehands kunnen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinEdwin
Dank voor alle reacties. Als ik het zo hoor dan is een oplossing van Kef inderdaad precies wat ik wil. Alleen dat budget is het mij niet waard.

Ik lees (en merkte) ook dat bij veel 2 speaker oplossingen het geluid vooral vooruit gestuurd wordt; er zijn maar weinig losse speakers die zoals bij een soundbar het geluid flink de rondte in sturen. Wanneer we de installatie gebruiken voor het afspelen van muziek dan zitten we vaak aan de eettafel - die een stukje verderop, haaks op de kijkrichting staat. Behoorlijk naast de richting van de speakers dus.

Ik krijg het gevoel dat een soundbar dan wellicht toch beter (eenvoudiger en goedkoper) aansluit op onze wensen en we het maar voor lief moeten nemen dat we er tegenaan kijken.

Ik ga nogmaals een paar soundbars vergelijken, en er eentje een tijd uitproberen in ons appartement. Mocht het tegenvallen kunnen we 'm altijd nog doorsturen naar de slaapkamer.

Shortlist voor nu:
Sonos Beam (€ 460)
Bose Smart Soundbar 600 (€ 550)
Bowers & Wilkins Panorama 3 (€ 670 - wel wat aan de grote kant)
Denon Home Soundbar 550 (€ 450)

Afgevallen:
Herman Kardon Citation 700 (te veel problemen met verbinding, geluid van Bose 600 vond ik mooier)

Ik ga hier ook nog wat vergelijkbare vragen lezen; genoeg soundbar advies te vinden!
En luisteren bij Hifi Klubben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:38
Bij teufel gekeken?

https://teufelaudio.nl/ul...Ojth3SE56aQIaAknrEALw_wcB

[ Voor 3% gewijzigd door ronnie vd op 13-03-2023 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Iets van Edifier zou ook kunnen en dan blijft er aardig wat budget over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinEdwin
Ik had al even gekeken bij Tefeul. Maar helaas geen spotify connect zover ik kan zien. Dan moet er weer een tussenoplossing bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinEdwin
Sethro schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:36:
Iets van Edifier zou ook kunnen en dan blijft er aardig wat budget over.
Interessant. Dank. Het ziet er inderdaad naar uit dat de Edifier S1000W aardig in de buurt komt. Ik krijg alleen het idee dat het niet echt voor TV/Film geoptimaliseerd is: eens even wat reviews lezen hoe dat in de praktijk werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinEdwin
Hier een mooie review van de S1000W. Klinkt positief.
https://nl0dutchman.tv/edifier-s1000w/

Nog alleen niet veel duidelijkheid over hoe zo iets nu in de praktijk reageert op je afstandsbediening van de TV en of het automatisch de juiste source selecteert. (Wel is in de review te lezen dat de speakers niet automatisch aan gaan via spotify connect; je moet ze eerst aanzetten, dan pas te detecteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ALs je iets kunt vinden met twee HDMI aansluitingen (soundbar meestal) kun je mogelijk ook met de soundbar en een chromecast 4k uit. Specifiek de 4k en niet de chromecast V3 omdat die laatste spotify slechts 256kbps audio ondersteunt btw :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1