AMD Game Systeem (future proof)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fwillems
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-04-2024
Hallo,

Na het nodige opzoekingswerk ben ik er zo goed als uit wat de basis componenten zouden moeten worden voor deze nieuwe PC.
Ik volg alles wat van CPU en GPU maar heel ver reikt mijn kennis niet.

Dus zie je hier iets verschijnen dat beter kan of geen bang for buck is, laat het dan zeker weten!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Bedoeling is echt om te gamen en natuurlijk wat basic kantoorwerk.
De game die ik momenteel het meest speel is Escape from Tarkov. Hier had ik al over gelezen dat de AMD X3D series het heel goed zouden doen.
Verder soms nog wat world of warcraft maar dat is niet zo veeleisend.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik had ergens een ruim budget voorzien tussen de 2000 - 3000 €

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Alles gaat in principe mee, voornaamste vermelding is een 4k 27inch monitor mer 144Hz refresh rate. Vandaar ook dat het een stevig systeem mag zijn om de frames te benutten op deze hoge resolutie.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik heb nu gekeken naar een goede GPU en CPU, hulp met de andere onderdelen mag zeker. Heb nu na wat opzoekwerk veel de tweakers "aanraders" mee opgenomen in de lijst. Ik heb hier gekeken naar de prijs en revieuws op de website.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Het is nu een full AMD systeem geworden. Mochten er interessantere opties zijn bij Intel en of Nvidea mag dit zeker.
De AMD CPU heb ik genomen voor de goede frames die deze zouden geven bij tarkov ( FPS shooter ) en de Radeon XTX lijkt mij momenteel de beste bang for buck op gebied van high end videokaarten.
RTX en heel het ray tracing verhaal kunnen me ook niet echt richting Nvidea duwen. Dus dit is zeker niet iets dat ik belangrijk vindt bij het kiezen van de GPU.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Liefst een niet TE luid systeem.
RGB hoeft echter ook niet, het mag minimaal aanwezig zijn maar buiten wat RGB op de GPU hoeft het voor mij zeker niet.

Ga je overklokken?

Dit zal niet snel gebeuren!

Wat verwacht je van ons?[i]

Ik had hier graag de mening gehad van mensen met meer build ervaring dan mezelf over het geheel van dit sysyteem.
Zeker naar moederborden, geheugen, voeding,...
Indien er wat kan bespaard worden zonder in te boeten aan kwaliteit, dan hoor ik het graag. Andersom ook, iets meer uitgeven voor een goede boost in prestatie. Let me know 8)

Buiten cooling paste vervangen op mijn huidige rtx2070 kaart heb ik nog nooit iets gedaan van PC building. Het lijkt mij dan ook aangeraden dat ik dit systeem ergens bestel en daar laat assembleren. Ik had hier gedacht aan Alternate. Moesten er hier nog andere goede suggesties voor zijn mag je dit ook zeker laten weten. _/-\o_

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 7900X3D Boxed€ 679,-€ 679,-
1MoederbordenGigabyte B650 AORUS ELITE AX (rev 1.0)€ 259,-€ 259,-
1VideokaartenPowercolor Red Devil AMD Radeon RX 7900 XTX 24GB GDDR6€ 1.249,-€ 1.249,-
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 99,-€ 99,-
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 11 Home (EN, OEM)€ 106,71€ 106,71
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 84,62€ 84,62
1Geheugen internCorsair Vengeance CMK32GX5M2B6000C36€ 139,90€ 139,90
1VoedingenCorsair RM850x (2021) Zwart€ 157,25€ 157,25
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 2TB€ 129,-€ 129,-
Totaal€ 2.903,48

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 14:41
Ik weet niet wanneer je dit systeem wilt kopen...
Maar de 7800X3D komt in april uit, is goedkoper dan de 7900X3D en zeer waarschijnlijk sneller.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-06 08:22

Thermomet3r

het is warm of koud

GarBaGe schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:20:
Ik weet niet wanneer je dit systeem wilt kopen...
Maar de 7800X3D komt in april uit, is goedkoper dan de 7900X3D en zeer waarschijnlijk sneller.
Plus je hebt minder gelulhannes met het instellen van de 3dCashe cores

specs: AMD Ryzen 7 3700x, AMD Radeon 7900xtx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fwillems
Thx, voor de reply!

Gaat inderdaad nog even afwachten worden maar denk dat je daar inderdaad nog wat euro's kan uitsparen.
En voor gaming is die 7900X3D misschien sowieso al niet echt nodig...

Systeem zou ergens begin mei aangekocht worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Fwillems op 09-03-2023 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-06 08:22

Thermomet3r

het is warm of koud

Naast alternate zijn er nog andere computer boeren die wel je systeem voor je kunnen assembleren, zoals Azerty of SiComputers.

Maar aangezien je al een keer koelpasta hebt vervangen op een GPU denk ik niet dat het moeilijk is voor jou om de pc zelf in elkaar te zetten. tegenwoordig zijn er genoeg video's te vinden over hoe je een pc moet assembleren. kan je nog weer ~€90 schelen, en een leuke ervaring om het zelf in elkaar te zetten. maar als je vanwege tijds overweging/peace of mind je pc wil laten assembleren dan zijn Alternate, Azerty, en SiComputers de beste keuze.

Voor de rest zie ik niet echt bijzonderheden in je systeem zitten waar je een "slechte"keuze hebt gemaakt.

specs: AMD Ryzen 7 3700x, AMD Radeon 7900xtx,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoulsOnFire
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-06 19:44

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Kan iemand mij verbeteren maar ik dacht dat je een Windows 10 OEM gewoon kan upgraden naar een Windows 11 en die dan ook goedkoper is.

mijn geplande build ziet er redelijk hetzelfde uit maar ik heb wel een iets zwaardere voeding zodat ik binnen AM5 nog eens kan upgraden zonder daarmee te moeten inzitten.
Zoals al aangehaald door anderen wacht ik ook op de resultaten van de 7800x3d en is de 7900 (x3d) en hoger onnodig.

learning every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fwillems
Zou het een betere "Future" proof optie zijn om voor een 1000 Watt voeding te kiezen hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoulsOnFire
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-06 19:44

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Fwillems schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:27:
Zou het een betere "Future" proof optie zijn om voor een 1000 Watt voeding te kiezen hier?
Ik heb zelf ook een 1000 Watt voeding in mijn lijst staan. Dat geeft iets meer speling afhankelijk van wat er ons te wachten staat de komende jaren.

learning every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:42
SoulsOnFire schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:54:
[...]

Ik heb zelf ook een 1000 Watt voeding in mijn lijst staan. Dat geeft iets meer speling afhankelijk van wat er ons te wachten staat de komende jaren.
mwahhhh
Pagina: 1