Mijn vraag
LG OLED48C16LA met Samsung Soundbar HW-Q800B werkt niet goed met E-arc.
Als ik op de LG de E-ARC instel bij de HDMI-instellingen gaat de TV bij opnieuw opstarten steed naar de TV-luidspreker ipv naar de Soundbar. Als ik E-ARC uitschakel op de TV gaat hij bij het opstarten wèl direct naar de soundbar.
Zowel de TV als de soundbar zijn E-ARC compatible.
Als ik na opstarten van de TV bij ingestelde E-ARC alsnog de soundbar als uitgang van de TV selecteer gaat het geluid gewoon naar de soundbar en geeft die ook aan dat E-ARC is ingeschakeld.
Het probleem lijkt dus bij het opstarten te zitten dat de TV de soundbar via E-ARC niet ziet?
LG adviseerde me om dan E-ARC op de TV maar uit te schakelen!
Relevante software en hardware die ik gebruik
alle relevante firmware is uptodate.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
LG OLED48C16LA met Samsung Soundbar HW-Q800B werkt niet goed met E-arc.
Als ik op de LG de E-ARC instel bij de HDMI-instellingen gaat de TV bij opnieuw opstarten steed naar de TV-luidspreker ipv naar de Soundbar. Als ik E-ARC uitschakel op de TV gaat hij bij het opstarten wèl direct naar de soundbar.
Zowel de TV als de soundbar zijn E-ARC compatible.
Als ik na opstarten van de TV bij ingestelde E-ARC alsnog de soundbar als uitgang van de TV selecteer gaat het geluid gewoon naar de soundbar en geeft die ook aan dat E-ARC is ingeschakeld.
Het probleem lijkt dus bij het opstarten te zitten dat de TV de soundbar via E-ARC niet ziet?
LG adviseerde me om dan E-ARC op de TV maar uit te schakelen!
Relevante software en hardware die ik gebruik
alle relevante firmware is uptodate.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...