Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastardje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07-2024
Via google ben ik in dit topic uit gekomen. Wij hebben ook elke 15 - 45 seconden een tik in de leiding zitten. De installatie bestaat al 4 jaar en dit is sinds een maandje ongeveer gaande. Ik ben nu zo ver dat ik ontdekt heb dat de koudwater leiding bij de ingang van de boiler lijkt te tikken, hier is het hoorbaar en voelbaar. Alsof er iets tegen de leiding aan tikt... Dit dreunt door tot in de (onderliggende) badkamer en is daar het meest hoorbaar, waarschijnlijk omdat de leiding in een koof achter het hangend toilet loopt, die als klankkast gaat werken.

Wat is dit en hoe los ik dit op?! Het tikken is bij het eerste stuk leiding vanaf de boiler het meest voelbaar. Als ik de leiding volg voel ik het niet meer.

Toevoeging: als ik de inlaatcombinatie dicht draai, zodat de toevoer van koud water richting boiler dicht staat, is geen getik meer te horen of voelen. Ligt het dan aan de inlaatcombinatie? Of zit in de boiler een soort terugslagklep (aangezien ik daar het tikken het hardst voel) en ligt het probleem dus bij de boiler?

[ Voor 18% gewijzigd door Bastardje op 09-03-2023 01:01 ]

Van het gas af? Info, tips & tricks: http://www.gasloosnederlandmagazine.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb jouw reactie afgesplitst naar dit topic, eigen casus is eigen topic :)

Kun je nog aangeven welke boiler je hebt en andere relevante zaken van de installatie. Foto's zijn altijd welkom.

Tweakers Discord