Advies high end zakelijke laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellew
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11-03-2023
Wat ga je met je laptop doen?
Laptop voor zakelijk gebruik; photoshop, illustrator, webdesign (veel werkgeheugen nodig), lichte games.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tussen de 1500-2000 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, elke dag van huis naar kantoor.

- Ik sluit mijn laptop altijd aan op een extern beeldscherm (1080p)
- Ik gebruik bijna altijd een draadloos toetsenbord en muis.
- De laptop is bijna altijd aangesloten op netstroom, maar ik vind accuduur wel belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zoek een laptop met de volgende specificaties:

- 15-16 inch
- geen hard core gaming uitstraling
- minimaal DDR5
- 16-32 GB RAM
- 500-1000 GB SSD
- beeldscherm moet goed zijn; kleuren voor creatief werk
- toetsenbord en trackpad mogen gemiddeld zijn; ik gebruik altijd externe accesoires
- kleine bezel
- goede accuduur
- I7/I9 of AMD Ryzen 7/9; graag advies voor beste accuduur?
- het liefst niet heel zwaar/dik, maar ik merk dat alle high end laptops zwaar zijn

Nu kom ik zelf op:
HP Omen 1599 euro

Lenovo Legion 5 Pro Gen 7 (16" AMD) € 1.599,00

Lenovo Legion 7 Gen 7 (16" AMD) € 1.999,00

Als ik kijk naar het zakelijke aanbod van bijvoorbeeld lenovo dan zijn de specificaties absurd slecht voor de prijs vergeleken met de gaming laptops.

Hoe kan het dat je bijvoorbeeld voor een zakelijke laptop met een i7 zonder videokaart hetzelfde betaald als een gaming laptop met een i7 en 3070 videokaart.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
@mellew Gaming laptops zijn gemaakt voor zo veel mogelijk performance per euro. Waar zeker een markt voor is, maar soms wel ten kostte gaat van schermkwaliteit, accuduur, bouwkwaliteit en vooral gewicht en formaat.

Een Dell XPS 15 (waar ik dit overigens nu op typ) is bijvoorbeeld een veel compactere laptop, met nog steeds high-end onderdelen, goede accuduur een prachtige schermen. Maar daar betaal je wel wat voor.

Als je geen dedicated GPU nodig hebt, is de Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ARH7 (82SN00BLMH) een hele goeie optie. Krachtige Ryzen 7 6800HS chip met behoorlijk capabele iGPU en 16" 2560x1600 IPS-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellew
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11-03-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacey1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-06 12:54
Ik heb pas de ThinkPad P16s Gen1 gekocht voor werk gebruik. Ik doe geen grafische activiteiten, dus je moet kijken of de ingebouwde grafische mogelijkheden genoeg zijn, maar ik vind het een top ding. Hij is een tikje zwaar, maar dit is wel de versie met grote accu. Die gaat met licht gebruik echt 12+ uur mee, met wat zwaarder gebruik kan je er ook nog makkelijk uren gebruik van maken zonder op te laden. Heb er in ieder geval nog geen moment spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
@mellew Voor een 14-inch laptop is die Yoga een prima deal. De Lenovo Yoga Slim 7 ProX 14ARH7 (82TL008DMH) is nu ook van €1349 naar €1129 afgeprijsd, heeft een prachtig 14.5" 3072x1920 IPS-scherm en een krachtige Ryzen 7 6800HS chip.

Voor 16" biedt de Lenovo van hierboven nog steeds de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ik kwam nu ook de HP Spectre x360 2-in-1 Laptop 16-f2615nd tegen, met 16" 3K+ (3072x1920) IPS-touchscreen en krachtige Core i7 13700H chip. Voor € 1.699 volgens mij een best mooie deal.