Wat ga je met je laptop doen?
Laptop voor zakelijk gebruik; photoshop, illustrator, webdesign (veel werkgeheugen nodig), lichte games.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tussen de 1500-2000 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, elke dag van huis naar kantoor.
- Ik sluit mijn laptop altijd aan op een extern beeldscherm (1080p)
- Ik gebruik bijna altijd een draadloos toetsenbord en muis.
- De laptop is bijna altijd aangesloten op netstroom, maar ik vind accuduur wel belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zoek een laptop met de volgende specificaties:
- 15-16 inch
- geen hard core gaming uitstraling
- minimaal DDR5
- 16-32 GB RAM
- 500-1000 GB SSD
- beeldscherm moet goed zijn; kleuren voor creatief werk
- toetsenbord en trackpad mogen gemiddeld zijn; ik gebruik altijd externe accesoires
- kleine bezel
- goede accuduur
- I7/I9 of AMD Ryzen 7/9; graag advies voor beste accuduur?
- het liefst niet heel zwaar/dik, maar ik merk dat alle high end laptops zwaar zijn
Nu kom ik zelf op:
HP Omen 1599 euro
Lenovo Legion 5 Pro Gen 7 (16" AMD) € 1.599,00
Lenovo Legion 7 Gen 7 (16" AMD) € 1.999,00
Als ik kijk naar het zakelijke aanbod van bijvoorbeeld lenovo dan zijn de specificaties absurd slecht voor de prijs vergeleken met de gaming laptops.
Hoe kan het dat je bijvoorbeeld voor een zakelijke laptop met een i7 zonder videokaart hetzelfde betaald als een gaming laptop met een i7 en 3070 videokaart.
Laptop voor zakelijk gebruik; photoshop, illustrator, webdesign (veel werkgeheugen nodig), lichte games.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tussen de 1500-2000 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, elke dag van huis naar kantoor.
- Ik sluit mijn laptop altijd aan op een extern beeldscherm (1080p)
- Ik gebruik bijna altijd een draadloos toetsenbord en muis.
- De laptop is bijna altijd aangesloten op netstroom, maar ik vind accuduur wel belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zoek een laptop met de volgende specificaties:
- 15-16 inch
- geen hard core gaming uitstraling
- minimaal DDR5
- 16-32 GB RAM
- 500-1000 GB SSD
- beeldscherm moet goed zijn; kleuren voor creatief werk
- toetsenbord en trackpad mogen gemiddeld zijn; ik gebruik altijd externe accesoires
- kleine bezel
- goede accuduur
- I7/I9 of AMD Ryzen 7/9; graag advies voor beste accuduur?
- het liefst niet heel zwaar/dik, maar ik merk dat alle high end laptops zwaar zijn
Nu kom ik zelf op:
HP Omen 1599 euro
Lenovo Legion 5 Pro Gen 7 (16" AMD) € 1.599,00
Lenovo Legion 7 Gen 7 (16" AMD) € 1.999,00
Als ik kijk naar het zakelijke aanbod van bijvoorbeeld lenovo dan zijn de specificaties absurd slecht voor de prijs vergeleken met de gaming laptops.
Hoe kan het dat je bijvoorbeeld voor een zakelijke laptop met een i7 zonder videokaart hetzelfde betaald als een gaming laptop met een i7 en 3070 videokaart.