Poorten router testen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-05 15:12
Mijn vraag
Vroeger heb ik wel eens mijn internetverbinding getest. Gewoon kijken of alle poorten die dicht behoren te staan ook daadwerkelijk dicht staan. Geen idee meer wat voor software dat was.

Volgens mij is de firewall van mijn router goed ingesteld, maar dat heb ik nooit getest.

Wie heeft ervaring met software die dit eenvoudig doet? Of kan iemand een goede webtool aanbevelen? Gewoon een eenvoudige scan voldstaat, meen ik. Een complete pentest verwacht ik niet.

Het zou mooi zijn als de tool misschien meer mogelijkheden biedt om de veiligheid en openheid van mijn router te testen. Iemand hier ervaring mee? Of is dit echt een zinloze exercitie?

[ Voor 9% gewijzigd door ZatarraNL op 09-03-2023 07:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:05

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb vroeger vaak https://www.grc.com/shieldsup gebruikt, weet niet of dit tegenwoordig nog een goede is, maar hiermee kun je openstaande poorten detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Al eens op 'port scan' gegoogled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-05 15:12
CyBeRSPiN schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 07:44:
Heb vroeger vaak https://www.grc.com/shieldsup gebruikt, weet niet of dit tegenwoordig nog een goede is, maar hiermee kun je openstaande poorten detecteren.
Ik zal eens kijken. Anderen hier ervaring mee?
Djordjo schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 07:46:
Al eens op 'port scan' gegoogled?
Ja, maar dan op "scan ports router". Dan krijg ik talloze tools die al dan niet betrouwbaar zijn en individuele poorten scannen. Dat is vast handig, maar als ik handmatig alle poorten bijlangs wil gaan, dan ben ik wel even bezig.

Deze zoekfunctie levert betere resultaten. Dank

[ Voor 38% gewijzigd door ZatarraNL op 09-03-2023 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:15
Grc.com geeft een goed overzicht. Ook andere tools van Steve Gibson zijn aan te bevelen om eens naar te kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Op je telefoon de app 'RoboShadow'. Vooral grappig en eenvoudig. Voor een goede scan zou ik naar nmap kijken.
Pagina: 1