Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08 17:12

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Hey!

Ik overweeg mijn SteelSeries Arctis Pro Wireless te vervangen/een extra paar headset aan te schaffen.
Naast dat ik videogames speel, doe ik veel aan video-editing en wil natuurlijk de beste geluidskwaliteit ervaren tijdens het editen. Mijn opnames bevatten audio's van 24-Bit 96k.

Zelf heb ik van Beyerdynamic de DT770/DT990 80ohm's op het oog. Dit uiteraard dan in combinatie met een nieuwe geluidskaart die deze ohm's aan kan sturen.
Echter heb ik niet zoveel ervaring m.b.t headsets. Ik vraag mij af of ik daadwerkelijk (na goede configuratie) degelijk kwaliteitsverschil kan merken.

Op papier zou de SteelSeries Arctis Pro Wireless betreft HZ-bereik net iets beter zijn. Namelijk 40Khz versus 35Khz op Beyerdynamic's. Echter heeft de SteelSeries slecht 38ohm's en bassen van 10hz, en Beyerdynamic's 5hz en 80ohm's.
Daarnaast gebruikt de SteelSeries USB i.p.v 3.5mm. Is het gebruik van USB iets wat ten nadelen kan komen, of valt dat mee?
vervangen/een extra paar headset aan te schaffen
Tot mijn verbazing produceert Beyerdynamic's ook Gaming Headsets, namelijk de MMX300. Welk ook 38ohm's heeft, net zoals de SteelSeries.

Zal er, mocht ik bijvoorbeeld geen DT770/DT990 aanschaffen, tussen de SteelSeries en MMX300 een hoorbaar verschil zijn. Uiteraard in dit geval dan ook externe audiokaart voor de MMX300.

Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer, door de vele informatie.

What a terrible day to have eyes!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bij dezen nog wat extra bomen, oftewel diepergaande specificaties. Voornamelijk de grafiek bij 'Sound Profile' is van belang.

https://www.rtings.com/he...series/arctis-pro-gamedac welke versie heb je precies? wireless? gamedac?
https://www.rtings.com/he...s/beyerdynamic/dt-770-pro de 80 ohm variant schijnt net anders te zijn dan de andere

[ Voor 25% gewijzigd door TBTL op 09-03-2023 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:54
AltTabKeys schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 02:36:
Tot mijn verbazing produceert Beyerdynamic's ook Gaming Headsets, namelijk de MMX300. Welk ook 38ohm's heeft, net zoals de SteelSeries.

Zal er, mocht ik bijvoorbeeld geen DT770/DT990 aanschaffen, tussen de SteelSeries en MMX300 een hoorbaar verschil zijn. Uiteraard in dit geval dan ook externe audiokaart voor de MMX300.

Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer, door de vele informatie.
Ik gebruik de MMX300 (gen2) thuis. Niet zozeer om te gamen, maar wel om tijdens het werken muziek te beluisteren en voor teams meetings.

Wat geluidskwaliteit betreft, zou de MMX300 overeenkomen met de DT770. Vergelijking kan ik niet maken, maar ik ben er zelf wel super tevreden van. Mooie klank, geen vervorming en zeer waarheidsgetrouw.
Hou er rekening mee dat de MMX300 niet bass heavy is maar wel een mooie droge bass geeft, met voldoende punch waar nodig.
De mic voor teams meetings is super. Volgens mijn teamleden ben ik altijd het best verstaanbaar én nooit issues van wegvallen waar mijn collegas met draadloze headsets wel (te) vaak last van hebben.

Als aansturing gebruik ik een audio interface, mn de Moto M2. Werkt super, zeker ook omdat ik mijn hoofdtelefoon los kan aansturen van mijn Adam Audio T5V speakers.
Indien ik veel meetings heb op kantoor, neem ik de headset soms wel eens mee.
Om een betere geluidskwaliteit te krijgen sluit ik dan de mic aan op mijn docking station.
Het geluid stuur ik dan aan via USB met zo'n kleine dongel DAC er tussen.
Beetje behelpen dan, toch minder goed dan via de Moto, maar aanvaardbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
TBTL schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:14:
Bij dezen nog wat extra bomen, oftewel diepergaande specificaties. Voornamelijk de grafiek bij 'Sound Profile' is van belang.

https://www.rtings.com/he...series/arctis-pro-gamedac welke versie heb je precies? wireless? gamedac?
https://www.rtings.com/he...s/beyerdynamic/dt-770-pro de 80 ohm variant schijnt net anders te zijn dan de andere
In de review van RTings over de DT770-Pro, zeggen ze zelf gebruik te maken van een telefoon als audio-source, en geen amplifier er tussen. In principe lijkt me dus deze review totaal niet op zijn plaats, omdat zij hem simpelweg niet gebruiken zoals voorgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
wiemelen schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:11:
[...]

Ik gebruik de MMX300 (gen2) thuis. Niet zozeer om te gamen, maar wel om tijdens het werken muziek te beluisteren en voor teams meetings.

Wat geluidskwaliteit betreft, zou de MMX300 overeenkomen met de DT770. Vergelijking kan ik niet maken, maar ik ben er zelf wel super tevreden van. Mooie klank, geen vervorming en zeer waarheidsgetrouw.
Hou er rekening mee dat de MMX300 niet bass heavy is maar wel een mooie droge bass geeft, met voldoende punch waar nodig.
De mic voor teams meetings is super. Volgens mijn teamleden ben ik altijd het best verstaanbaar én nooit issues van wegvallen waar mijn collegas met draadloze headsets wel (te) vaak last van hebben.

Als aansturing gebruik ik een audio interface, mn de Moto M2. Werkt super, zeker ook omdat ik mijn hoofdtelefoon los kan aansturen van mijn Adam Audio T5V speakers.
Indien ik veel meetings heb op kantoor, neem ik de headset soms wel eens mee.
Om een betere geluidskwaliteit te krijgen sluit ik dan de mic aan op mijn docking station.
Het geluid stuur ik dan aan via USB met zo'n kleine dongel DAC er tussen.
Beetje behelpen dan, toch minder goed dan via de Moto, maar aanvaardbaar.
Het enige verschil tussen de MMX300 en een DT770 is dat de 770 verkrijgbaar is in 80ohm en 250ohm.
Dus, zou je een DT770 nemen van 80ohm's, zou je een betere bass krijgen (toch?)

Betreft specs, op Ohm's na, zijn de MMX300 en DT770 uniek wat ik zo zie. Wat ik dan zelf moet uitzoeken, is of ik de 300 wil of 770 met 80ohm's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
AltTabKeys schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:33:
[...]

In de review van RTings over de DT770-Pro, zeggen ze zelf gebruik te maken van een telefoon als audio-source, en geen amplifier er tussen. In principe lijkt me dus deze review totaal niet op zijn plaats, omdat zij hem simpelweg niet gebruiken zoals voorgeschreven.
Waar lees je dat?
Welk voorschrift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
TBTL schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:11:
[...]

Waar lees je dat?
Welk voorschrift?
Onder het kopje "Sound Profile"
Update 06/04/2021: A user asked if it's normal to experience a difference in sound quality when using a smartphone versus using an amp. We tried using these headphones on an Android phone and noticed that they lacked a lot of bass. However, this is to be expected. A smartphone can't produce the power needed by the headphones' drivers to give you a better bass performance. If you want the best sound quality possible, you must use a dedicated headphone amp with these over-ears, even if it's not the same as ours, as an amp can provide enough power for their drivers. There has been no change in our review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Het testje met een telefoon lijkt slechts een reactie te zijn op een vraag van een gebruiker. Ik denk niet dat hun metingen met een telefoon zijn gedaan, want een pc + geluidskaart is handiger en ook gebruikelijker voor akoestische metingen. In de metingen is ook geen gebrek aan bas te zien.

[ Voor 27% gewijzigd door TBTL op 09-03-2023 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
TBTL schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:19:
Het testje met een telefoon lijkt slechts een reactie te zijn op een vraag van een gebruiker. Ik denk niet dat hun metingen met een telefoon zijn gedaan, want een pc + geluidskaart is handiger en ook gebruikelijker voor akoestische metingen. In de metingen is ook geen gebrek aan bas te zien.
Dan is dat verkeerde interpretatie van mij geweest.

Pagina: 1