Pakketje verloren - verkoper biedt geen oplossing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibren222
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-07 17:35
Hey,

Ik vroeg me af wat ik kan doen om onderstaande situatie op te lossen, welke stappen ik eventueel nog kan ondernemen (die enig effect hebben)

Op 10 februari bestel ik een reeks tabasco sauzen via Webwinkel, dit ging verstuurd worden via Mondial Relay.

Op 22/02/23 krijg ik de melding dat het pakje naar een ander punt zal moeten geleverd worden (twee dorpen verder) en daar ook meteen beschikbaar zou zijn.

Op 26/02/23 wil ik het pakje ophalen - in één of andere obscure krantenwinkel, maar dat terzijde. De uitbater van het pakketpunt "vindt het pakje niet terug".

Ik contacteer de verkoper om opvolging te doen. Ze beweren dat het pakket daar wel degelijk moet liggen.

Ik contacteer opnieuw de verkoper en leg opnieuw uit dat ik niets meekrijg of het er nu ligt of niet.

Op 27/02/23 stuurt de verkoper terug dat ze het pakje pas binnen een maand terug kunnen sturen.

Ik stuur terug op 01/03/23 dat dit geen redelijke termijn is, en dat ik ofwel mijn geld terug wens ofwel dat het pakket opnieuw verstuurd wordt binnen een redelijkere termijn.

Op 02/03/23 krijg ik terug dat ze geen geld terugstorten zolang het pakket daar nog ligt op de afhaallocatie.Wanneer het retour gaat kunnen ze dit wel, "dit is vaak na één week" stelt men.

Wel ondertussen zijn we weer een kleine week verder, de status op Mondial Relay is nog steeds niet aangepast en de verkoper laat na om zijn verplichtingen na te komen lijkt me.

Ik heb betaald via paypal als dat zou helpen, zijn er zaken die ik kan ondernemen zodat ik alsnog gewoon mijn centen terug zie? Want ik ben het eerlijk gezegd een beetje beu dat men zich er zo gemakkelijk af maakt.

Alvast bedankt

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 09-03-2023 20:36 . Reden: Hint naar naam winkel weggehaald ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
sibren222 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:36:
Ik heb betaald via paypal als dat zou helpen
Als je betaalt hebt als een aankoop (dus niet geld overmaken naar familie/vrienden) heb je paypal buyer protection en kan je een zaak openen bij Paypal. Afhankelijk van de grote van de zaak, gaat Paypal dan ook de verkoper achteraan en geven hem een termijn of geven je je geld direct terug.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibren222
Semyon, ik heb ondertussen een geschil geopend bij Paypal, ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Heb je recent nog contact gehad met de winkel?

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sibren222
Hey fopjurist, ik heb quasi iedere drie dagen contact gehad met de winkel.

Ik heb echter op aanraden van Semyon een geschil geopend bij Paypal, 48u later had ik mijn geld terug, dus wat mij betreft is dit opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sibren222 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:00:
Hey fopjurist, ik heb quasi iedere drie dagen contact gehad met de winkel.

Ik heb echter op aanraden van Semyon een geschil geopend bij Paypal, 48u later had ik mijn geld terug, dus wat mij betreft is dit opgelost.
Heeft de winkel wel gewoon een onderzoek bij de transporteur gedaan, of hebben ze je gewoon terugbetaald omdat dat sneller en goedkoper was voor hen? Gewoon even benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
CH4OS schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:15:
[...]
Heeft de winkel wel gewoon een onderzoek bij de transporteur gedaan, of hebben ze je gewoon terugbetaald omdat dat sneller en goedkoper was voor hen? Gewoon even benieuwd. :)
Hij is waarschijnlijk terugbetaald door paypal, niet door de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WEBGAMING schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:19:
Hij is waarschijnlijk terugbetaald door paypal, niet door de winkel.
PayPal doet dat namelijk alleen onder bepaalde voorwaarden. ;) Als de webwinkel kan aantonen dat het product wel degelijk afgeleverd is (en een digitaal afleverbewijs is dan geloof ik voldoende voor PayPal) dan wordt het dispute al door PayPal geweigerd, vandaar dat ik even benieuwd ben.
Pagina: 1