Toon posts:

Mogelijk lekkage vloerverwarming?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:36
Hallo,

Ik heb een vermoeden dat mijn vloerverwarming in de badkamer lekt. Reden hiervoor is dat op enkele tegels een deel van de voeg nat is.

Er zitten tegels in de badkamer, enkele voegen daarvan blijven verkleurd en zijn ook nat. Wanneer ik met mijn sok / vinger over de voeg ga veegt het water uit over de tegel.

Gisteren ben ik er achter gekomen dat mijn vorig jaar geïnstalleerde vloerverwarming verdeler niet geschikt is voor stadsverwarming
Dit heb ik extra nagevraagd bij Albrand, de fabrikant. Die bevestigden dat deze niet geschikt is i.v.m. ontbreken keerklep. Geen idee wat dat verder is, vloer warmt wel gewoon goed op.

Foto verdeler:

Hierbij 2 foto's van de verkleurde voegen:

Nu is mijn vraag of dit inderdaad een mogelijk lek kan zijn.

's ochtends maken wij gebruik van de badkamer voor douchen / tandenpoetsen etc. Hierna wordt het de gehele dag niet meer gebruikt tot in de avond. Bij het gebruik van het was meubel, bad en/of toilet vind er geen verandering plaats in de verkleuring van de voeg. Het wordt niet erger of minder.

In de avond is de situatie nog hetzelfde. Dan blijft volgens mij de vloerverwarming nog over wat water kan geven.
Echter heb ik de groep van de badkamer dicht staan. De flowmeter heb ik dichtgedraaid omdat ik het niet nodig vind dat hier de verwarming aan staat.

Klopt het dat er dan nog wel water in de leidingen zit? De aanvoer en/of retourleiding?
De pomp draait continue, zit geen pompschakelaar tussen.

Warmte vraag wel of niet maakt niet uit voor het verkleuren van de voegen. Deze blijven nattig.

Kan het mogelijk lek ook in de retour zitten? Aangezien de aanvoer hier uit staat. Zo ja, ga je zoiets zien met een lekdetectie? Die kijken vooral naar warmteverschillen volgens mij met een warmte camera.

Installateur van de verdeler is inmiddels op de hoogte gebracht en zij komen nog bij mij terug.
Kan zo'n verkeerde verdeler eventueel dit veroorzaken mocht het een lek zijn?

Alle reacties

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 17:48
Zouden dat tyleen slangen kunnen zijn.. heb je een foto van de vorige verdeler, zat daar een wisselaar op?

Er ligt een los stukje op de grond. Zit er een aluminium laagje in?

[Voor 25% gewijzigd door BiLLY_daKid op 08-03-2023 19:49]

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:02

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hoe oud is de installatie?

Wordt het erger als je de groep wel open zet?

Heb je ook drukverlies, of is dat niet aan de orde bij stadsverwarming?

• Aschtra
BiLLY_daKid schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:48:
Zouden dat tyleen slangen kunnen zijn.. heb je een foto van de vorige verdeler, zat daar een wisselaar op?

Er ligt een los stukje op de grond. Zit er een aluminium laagje in?
Dit is de oude installatie

Beekforel schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:50:
Hoe oud is de installatie?

Wordt het erger als je de groep wel open zet?

Heb je ook drukverlies, of is dat niet aan de orde bij stadsverwarming?
Ik verwacht dat de installatie er vanaf begin bouw in zit, 1999.

Gisteren heb ik de groep open gezet, geen verschil gemerkt. Hierdoor denk ik dat het mogelijk in de retourleiding zit?

De bar staat tussen de 3,5 en 4 bar. Dit vond ik erg hoog, maar moest geen probleem zijn wat ik begreep?
Ik heb ontlucht. Het ventieltje rechtsboven op de eerste foto open gedraaid, kwam direct water uit = geen lucht denk ik? Ook het ontluchtingsmechanisme van de pomp zelf gebruikt

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sowieso zit er water in de slangen ook als je hem dicht draait.. afhankelijk van hoe hard die lekt duurt het even voor het droog is...

En er lopen daar geen andere leidingen? van een andere groep vloerverwarming? warm/koud water? etc

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:02

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

SMSfreakie schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:56:
sowieso zit er water in de slangen ook als je hem dicht draait.. afhankelijk van hoe hard die lekt duurt het even voor het droog is...

En er lopen daar geen andere leidingen? van een andere groep vloerverwarming? warm/koud water? etc
Mijn hele systeem (~150 liter) was na ~2 dagen wel leeg en dag 3 was de plek van de lekkage al weer aardig opgedroogd.

Dit was tijdens een verbouwing, lekkage had ik zelf veroorzaakt dus was gelukkig geen enorm probleem.

Als de groep dicht staat, loopt er geen water meer doorheen. Zou verwachten dat dan de lekkage na een paar dagen ophoudt, maar als je de groep openzet juist de lekkage toeneemt (immers loopt er dan meer water doorheen). Ik zie niet in waarom het verschillend zou zijn bij aanvoer of retour? Het is ook maar net wat je aanvoer/retour noemt, het is een lus vanaf de verdeler terug naar de verdeler toch.

Zou goed kunnen dat het tyleen is gezien de leeftijd, meende dat dat wel beperkte levensduur heeft.

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:11
Gaat er stadsverwarmings water door het vloerverwarming systeem of is het een gesloten CV water kringetje in huis ? Dan zou je de CV water druk moeten zien dalen bij een lek.

Of die groep open of dicht staat maakt niet uit, bij een lek dan lekt het ook via de retour weg omdat in het gehele circuit water zit van hopelijk +- 2 bar, er is alleen normaal geen circulatie met die groep dicht.

Oei als die slangen er al sinds 1999 inzitten zou het wel eens tyleen slangen kunnen zijn, omdat ze alleen de verdeler hebben vervangen zo lijkt het. Staat er een type nummer geprint op die blauwe slangen ergens ?

• Aschtra
Foto van dat losse stukje:

SMSfreakie schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:56:

Geen andere groep vloerverwarming.

Aan de achterkant van het bad zit een waterleiding en aan de wastafel ook. Ik kan niet exact zien hoe deze lopen. Vorig jaar is ook de badkamer vernieuwd. Echter zijn de vloertegels op de bestaande tegels gezet. Leidingwerk is ook nihil aangepast.

De badkamer groep zelf staat al enkele maanden dicht. Deze heeft eigenlijk nooit opengestaan.
Lollercopter schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:02:
Gaat er stadsverwarmings water door het vloerverwarming systeem of is het een gesloten CV water kringetje in huis ? Dan zou je de CV water druk moeten zien dalen bij een lek.

Of die groep open of dicht staat maakt niet uit, bij een lek dan lekt het ook via de retour weg omdat in het gehele circuit water zit van hopelijk +- 2 bar, er is alleen normaal geen circulatie met die groep dicht.

Oei als die slangen er al sinds 1999 inzitten zou het wel eens tyleen slangen kunnen zijn, omdat ze alleen de verdeler hebben vervangen zo lijkt het. Staat er een type nummer geprint op die blauwe slangen ergens ?
Er gaat alleen stadsverwarming door de vloerverwarming. Ik heb ook enkel vloerverwarming, geen radiatoren of CV ketel.

Ik kon op 1 slangetje wat tekst zien, WTH PE40 en dan iets van KUMU. dat laatste niet echt leesbaar.

[Voor 41% gewijzigd door Aschtra op 08-03-2023 20:10]

• Lollercopter
Oke, naja in princiepe kan je een hoop speculeren, maar ik zou een loodgieter de verdachte vloerverwarminggroep los laten halen, en die groep op druk laten afpersen. Dan kan je volgens mij snel met een manometer zien of de druk eraf loopt en er dus een lek zit ja of nee

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:53

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Dus onder de tegels zoals op de verbouwingsfoto ligt de vloerverwarming? Niet tussen de nieuwe tegels en de oude?

Dan heeft het water wel een aardige weg te gaan.

Gezien het water op 1 punt naar boven lijkt te komen is het wel lokaal maar zou bv ook uit een andere leiding kunnen komen zoals eentje in je muur dat tussen je tegels naar boven komt.

Uiteindelijk wel vervelend want dat water komt op een gegeven moment ook een keer naar beneden.

• Lollercopter
Aschtra schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:02:
Foto van dat losse stukje:

[Afbeelding]

[...]

Geen andere groep vloerverwarming.

Aan de achterkant van het bad zit een waterleiding en aan de wastafel ook. Ik kan niet exact zien hoe deze lopen. Vorig jaar is ook de badkamer vernieuwd. Echter zijn de vloertegels op de bestaande tegels gezet. Leidingwerk is ook nihil aangepast.

[Afbeelding]

De badkamer groep zelf staat al enkele maanden dicht. Deze heeft eigenlijk nooit opengestaan.

[...]

Ik kon op 1 slangetje wat tekst zien, WTH PE40 en dan iets van KUMU. dat laatste niet echt leesbaar.
Die slang is geen tyleen, is diffusiedicht dikwandig PE, zou goed moeten zijn. Volgens mij is dit wel redelijk verouderd vergeleken met de huidig vaak gebruikte meerlagen buis. Maximum werkdruk is 4 bar volgens de slang datasheet. Ik zou de groepen afpersen met water op niet te hoge druk, 4 bar is al genoeg om snel de lekkage te zien lijkt me, en dan sloop je deze oude buizen niet alsnog met een te hoge druk :+

• Aschtra
Barrycade schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:26:
Dus onder de tegels zoals op de verbouwingsfoto ligt de vloerverwarming? Niet tussen de nieuwe tegels en de oude?

Dan heeft het water wel een aardige weg te gaan.

Gezien het water op 1 punt naar boven lijkt te komen is het wel lokaal maar zou bv ook uit een andere leiding kunnen komen zoals eentje in je muur dat tussen je tegels naar boven komt.

Uiteindelijk wel vervelend want dat water komt op een gegeven moment ook een keer naar beneden.
Klopt, vloerverwarming ligt onder originele tegels.

Dit zijn ongeveer de plekjes met natte voegen

Op dit moment, geen warmteaanvraag, en de vloerverwarming geeft 3.5bar aan. Is dit niet erg hoog?
Hoe kan ik dit verlagen? Kan dat überhaupt zelf wanneer er stadsverwarming is?

• DJP!
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:21
Klopt de druk op de eerste foto? Lijkt alsof er al bijna 4 bar opstaat.

• Aschtra
DJP! schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:22:
Klopt de druk op de eerste foto? Lijkt alsof er al bijna 4 bar opstaat.
Die staat er ja. Tussen 3.5 en 4 bar zit die. Verschilt af en toe. Maar komt niet onder de 3.3 bar.

Een van mijn vragen is ook of dat klopt en hoe ik het eventueel goed zer mocht het niet kloppen

[Voor 15% gewijzigd door Aschtra op 08-03-2023 21:27]

• DJP!
Aschtra schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:27:
[...]

Die staat er ja. Tussen 3.5 en 4 bar zit die. Verschilt af en toe. Maar komt niet onder de 3.3 bar.

Een van mijn vragen is ook of dat klopt en hoe ik het eventueel goed zer mocht het niet kloppen
Is de druk ook zo hoog als de pomp uitstaat?

• Aschtra
Ja geen verschil.

Wanneer ik deze 4 leidingen dicht draai op de stadsverwarming unit

en vervolgens middels deze:

Water eruit laat lopen dan gaat de druk omlaag.

Echter zodra ik de leidingen op de stadsverwarming weer open draai gaat het direct naar 3.5 bar weer...

[Voor 92% gewijzigd door Aschtra op 08-03-2023 21:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:23
Let op dit is stadsverwarming. De temperatuur en druk komt vanuit de straat. Daar kan die niks aan doen. Als de afsluiters van de verdeler lekken, kan je geen check doen op de lus want die wordt door dergelijke kleine hoeveelheden aangevuld.
Mijn ideeën
- Infra rood camera en kijken hoe groot de watervlek is.
- Zoals gezegd, Lus afkoppelen en afpersen, daarna leegblazen met veel lucht.
- Hoe warm staat je verdeler en is die echt geschikt voor stadsverwarming. Dit is sowieso beter om te checken, wel of geen lek.

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:51
Dapdodo schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:44:
en is die echt geschikt voor stadsverwarming. Dit is sowieso beter om te checken, wel of geen lek.
Heb je de OP wel gelezen

• Aschtra
Dapdodo schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:44:
Let op dit is stadsverwarming. De temperatuur en druk komt vanuit de straat. Daar kan die niks aan doen. Als de afsluiters van de verdeler lekken, kan je geen check doen op de lus want die wordt door dergelijke kleine hoeveelheden aangevuld.
Mijn ideeën
- Infra rood camera en kijken hoe groot de watervlek is.
- Zoals gezegd, Lus afkoppelen en afpersen, daarna leegblazen met veel lucht.
- Hoe warm staat je verdeler en is die echt geschikt voor stadsverwarming. Dit is sowieso beter om te checken, wel of geen lek.
De aanvoer staat op 40 graden. De reden dat wij de verdeler hebben (moeten) vervangen is omdat wij een nieuwe PVC vloer hebben laten plaatsen op de benedenverdieping. Dit is ook bovenop de reeds bestaande tegels geplaatst. Hier moesten wij een opstookprotocol voor volgen. Op de oude verdeler zat geen thermostaat om de aanvoer temperatuur te regelen.

Hierdoor is de vloerverdeler vervangen voor eentje die het wel had. (installateur bepaald, geen invloed op gehad)

Gisteren ben ik erachter gekomen dat deze niet geschikt lijkt te zijn voor stadsverwarming. Ik heb een Albrand Boxer FL (flowmeters) 50.207

https://www.albrand.nl/producten/assortiment/verdelers

Een verdeler die onder stadsverwarming valt is bijvoorbeeld een LCV+-S.

Ik heb Albrand ook gebeld, die bevestigde dat de huidige verdeler niet geschikt is. Hierna de installateur gebeld en die ging dit uitzoeken. Vandaag installateur weer gebeld maar ze konden nog niets zeggen. Hopelijk morgen meer

• DJP!
Je zou kunnen proberen om de hoofd afsluiter in de meterkast dicht te zetten (zowel de aan als afvoer) als de druk dan afneemt weet je dat je ergens water verliest.

• Aschtra
Dat zijn die 4 hendels die ik liet zien toch?

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Als je installatie nog warm is en je sluit de afsluiters dicht kun je ook een druk daling krijgen door afkoeling.

Dit ivm je installatie geen eigen expansievat heeft. Hou daar dus rekening mee!

[Voor 25% gewijzigd door DutchWing op 08-03-2023 22:03]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:16

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Groep los koppelen en verdeler afdoppen. Je zegt dat je de vloerverwarming toch niet gebruikt. Weet je tevens of deze groep het probleem is.

Theo

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Het zou ook zomaar een waterleiding in muur of afvoer onder je bad bijvoorbeeld kunnen zijn die lekt bovenop de oude tegels en zo optrekt in de nieuwe voeg.

• Aschtra
IplugNplay schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:15:
Het zou ook zomaar een waterleiding in muur of afvoer onder je bad bijvoorbeeld kunnen zijn die lekt bovenop de oude tegels en zo optrekt in de nieuwe voeg.
Klopt, maar ik vermoed van niet. De voegen blijven vochtig namelijk. Ook wanneer ik het na douchen droogdep, na een tijdje zie je dat het toch weer natter is.

In deze tijd badkamer niet gebruikt. Enige wat continue doorloopt is de vloerverwarming. VandAr dat ik die verdenk

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:13
Gewoon even nieuwsgierig; je hebt de badkamer laten verbouwen en hebt ook beneden een nieuwe vloer. De huidige vloerverwarming zit er al zo'n 24 jaar in.

Waarom heb je niet direct de hele vloerverwarming laten vervangen? Ik weet dat men rept over een levensduur van 50 jaar, maar met een nieuwe installatie kan je ook zorgen dat de lengte en afstand tussen de slangen comfortabel is voor de toekomst? En dat er ook minder afstand zit tussen de buizen van de verwarming en je voeten?

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Aschtra schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:19:
[...]

Klopt, maar ik vermoed van niet. De voegen blijven vochtig namelijk. Ook wanneer ik het na douchen droogdep, na een tijdje zie je dat het toch weer natter is.

In deze tijd badkamer niet gebruikt. Enige wat continue doorloopt is de vloerverwarming. VandAr dat ik die verdenk
En ook een keer als je een tijd niet thuis komt de watermeter gefotografeerd en dan de stand met later vergelijken (ver achter de comma)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aschtra
President schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:23:
Gewoon even nieuwsgierig; je hebt de badkamer laten verbouwen en hebt ook beneden een nieuwe vloer. De huidige vloerverwarming zit er al zo'n 24 jaar in.

Waarom heb je niet direct de hele vloerverwarming laten vervangen? Ik weet dat men rept over een levensduur van 50 jaar, maar met een nieuwe installatie kan je ook zorgen dat de lengte en afstand tussen de slangen comfortabel is voor de toekomst? En dat er ook minder afstand zit tussen de buizen van de verwarming en je voeten?
Kosten, tijd en beschikbaarheid werklui. Niet mogelijk en ga niet een jaar of langer niet in mijn nieuwe huis wonen en dubbele lasten hebben. Ook met kind op komst geen optie.

We hebben hier wel naar gekeken

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:33
Als je installateur niet weet welke verdeler voor vloerverwarming is vraag ik me af of je wel de juiste installateur hebt.
Blauwe slang is wth en is diffuus dicht. Wat kan is dat er met de verbouwing in de vloer is geboord en/of gehakt en dat ze een waterleiding/riolering/cv buis geraakt hebben.
Je zou een lekdetectie uit kunnen laten voeren.

• Aschtra
Ik ga vanavond de stadsverwarming unit dichtdraaien en kijken of dan de druk terugloopt op de vloerverwarming verdeler.

Neem aan dat de pomp ook uitgeschakeld moet worden? :p

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:33
Aschtra schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:54:
Ik ga vanavond de stadsverwarming unit dichtdraaien en kijken of dan de druk terugloopt op de vloerverwarming verdeler.

Neem aan dat de pomp ook uitgeschakeld moet worden? :p
Ja pomp uitzetten.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:18
Ik volg dit topic met veel belangstelling. Bij onze woning is 1,5 jaar geleden vloerverwarming geïnstalleerd en ik kom dergelijke plekken (maar wel veel kleiner) ook tegen.

Heb je toevallig een CV? Daalt de druk? Ik moet 1x per 6 maanden ongeveer 0,1 bar bijvullen, maar dat lijkt mij normaal.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:22
turkeyhakan schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:04:
Ik volg dit topic met veel belangstelling. Bij onze woning is 1,5 jaar geleden vloerverwarming geïnstalleerd en ik kom dergelijke plekken (maar wel veel kleiner) ook tegen.

Heb je toevallig een CV? Daalt de druk? Ik moet 1x per 6 maanden ongeveer 0,1 bar bijvullen, maar dat lijkt mij normaal.
Het is een gesloten circuit.. bijvullen is niet normaal..
Ik woon al 3 jaar in m'n huidige huis en heb nog nooit hoeven bij te vullen.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:18
Dr Pro schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:07:
[...]

Het is een gesloten circuit.. bijvullen is niet normaal..
Ik woon al 3 jaar in m'n huidige huis en heb nog nooit hoeven bij te vullen.
https://www.eneco.nl/insp...0wordt%20daardoor%20lager.

"Water verdampt na een tijd" en dat lijkt mij ook logisch.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:22
Vraag me wel af waar het dan naar toe moet verdampen :|
Ik draai al 3 jaar stabiel. En ja, heb automatische ontluchters op vloerverwamingsverdeler, CV ketel en hoogste punt van m'n CV installatie (radiator badkamer)

• Aschtra
turkeyhakan schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:04:

Je vragen zijn reeds beantwoord in mijn posts.
Top, ga ik dat doen en dan een dag of 2 even aankijken.

• Aschtra
Heb weer een en ander getest.

- stadsverwarming dichtgedraaid en vloerverwarming pomp uitgezet voor enkele dagen
- elektrisch kacheltje in de badkamer gezet en af en toe aangezet om drogen te versnellen

Ik heb niet het idee dat het echt opdroogt. Er verschijnt wel een wit laagje op de voeg. Ik denk een kalk laagje.

Wanneer er geen water gebruikt word zie ik mijn watermeters niet draaien. Ik ga nu hetzelfde testen met de stadsverwarming. Wij gaan vanmiddag weg, ik zal dan een foto maken van alle meters en hun standen.

Iemand nog ideeën waarom enkele voegen vochtig blijven?

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Aschtra schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:37:

Iemand nog ideeën waarom enkele voegen vochtig blijven?
heb je wel water gebruikt in de badkamer? Douchen, wasbak? Mogelijk lekt er iets in aanvoer of afvoer daarvan?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Aschtra
bombadil schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:41:
[...]

heb je wel water gebruikt in de badkamer? Douchen, wasbak? Mogelijk lekt er iets in aanvoer of afvoer daarvan?
Ja, echter enkel in de ochtend. Ik zou ergens verwachten dat dat na 24 uur wel droog is als het verder niet gebruikt word.
Ook moet het door 2 vloeren heen..

Aan mijn plafond beneden zie ik nog niets trouwens dat er water doorheen lekt.

De bar van vloerwarming toen die uit stond is niet gezakt trouwens

[Voor 6% gewijzigd door Aschtra op 18-03-2023 10:18]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee