Microsoft Teams voor bedrijven

Pagina: 1
Acties:
  • 1.898 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpellens
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-03-2023
Ik vraag me het volgende altijd af:

Wij werken vanuit huis, dus Teams is hoe wij collega's met elkaar contact hebben. Ik merk soms echter dat als ik iets persoonlijks naar een collega schrijf via een persoonlijke Teams chat via Teams voor bedrijven dat mijn teamleider dit ook ineens weet.

Denken jullie dat werkgevers/teamleiders ook de mogelijkheid hebben om chathistories van werknemers te lezen?

Net gebeurde er ook iets vreemds. Ik was een nieuwe collega aan het inwerken. Dus ik heb haar direct via Teams voor bedrijven gebeld. Dus geen vergadering, ik heb direct naar haar gebeld. Camera aan en al, ongeveer 17:25 klonk ze ineens dubbel en ver. Ze zei ook ineens lachend: Wat zei je?

Alsof iemand gewoon onze gesprek aan het meeluisteren was. Ik weet niet hoe dit kan, maar kan ik echt via Teams voor bedrijven direct naar iemand bellen en vervolgens kan een derde gewoon ons gesprek insluipen en stiekem zonder dat we het door hebben meeluisteren?

Hoop dat iemand dit weet. Ik zoek ondertussen ook naar Microsoft Helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
Ik werk veel met Teams en ik geloof niet dat je leidinggevende je gesprekken kan inzien.

Binnen Teams vergadering of bellen benader je diegene rechtstreeks, dus er kan niet iemand stiekem meeluisteren, tenzij deze aan jouw kant of aan de andere kant in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:13

Rmg

Chats lezen ja. https://techcommunity.mic...-chat-history/m-p/3626803

Of het waarschijnlijk is ligt aan he werkgever.

Meeluisteren in private calls in principe niet https://businesstechplane...lls-without-my-knowledge/

Desalniettemin zou ik alles wat ik via werk communicatiemiddelen bespreek niet als prive beschouwen.

[ Voor 6% gewijzigd door Rmg op 08-03-2023 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpellens
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-03-2023
Rmg schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:06:
Chats lezen ja. https://techcommunity.mic...-chat-history/m-p/3626803

Of het waarschijnlijk is ligt aan he werkgever.

Meeluisteren in private calls in principe niet https://businesstechplane...lls-without-my-knowledge/

Desalniettemin zou ik alles wat ik via werk communicatiemiddelen bespreek niet als prive beschouwen.
Dat meeluisteren gaat over opnames? Ik bedoelde meer of iemand direct kan meeluisteren zonder dat ik dit ergens terugzie.

Er was weleens zo'n vergaderlink, daar kan iedereen op klikken. Maar je ziet dan wel in de hoek schermpjes zodat je weet dat iemand in de vergadering meeluistert (al dan niet met camera aan). Maar denk je dat ze ook zonder dat het zichtbaar is kunnen meeluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordzeepiraat
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-04 13:52
Ik ben in dit soort gevallen wel een fan van Occam's Razor, oftewel dat de meest eenvoudige verklaring meestal de beste is. Is het mogelijk dat je collega('s) deze informatie met je leidinggevende gedeeld hebben?

Neemt niet weg dat het inderdaad technisch mogelijk is om chats in te zien, maar afhankelijk van het bedrijf en de cultuur is dat een stuk minder aannemelijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:13

Rmg

carpellens schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:40:
[...]

Dat meeluisteren gaat over opnames? Ik bedoelde meer of iemand direct kan meeluisteren zonder dat ik dit ergens terugzie.

Er was weleens zo'n vergaderlink, daar kan iedereen op klikken. Maar je ziet dan wel in de hoek schermpjes zodat je weet dat iemand in de vergadering meeluistert (al dan niet met camera aan). Maar denk je dat ze ook zonder dat het zichtbaar is kunnen meeluisteren?
Voor zover ik weet en kan vinden kan dat niet direct via teams zelf.

Maar ja geen idee wat er verder voor monitoring software op je werk pc zit ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:54

jurroen

Security en privacy geek

Heb je een laptop van de zaak? Dat is, naast wat @noordzeepiraat al aangaf een logische uitleg. Zeker als je via RDP/VPN/Citrix/whatever werkt. Dan kan de werkgever alles zien. Althans, is de technische mogelijkheid daar.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 20:09

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Leg de bal eens terug en vraag je werkgever wat er allemaal gelogd word.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Blijkt een trol…

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.