Welke betaalbare, gebruikte laptop?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john7119
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:26
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik wil Windows gebruiken, evt. nog dual boot Linux. Ik wil niet gamen, voornamelijk lichtgewicht software draaien om luidsprekers te simuleren, dit zijn doorgaans geen super zware programma's. Ik zou ook AutoCad willen draaien, dit zal wel wat zwaarder zijn.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ongeveer 300 a 400 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee, ik zal hem voornamelijk thuis gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Geen Mac dus, verder geen voorkeur, Lenovo oogt wel rustig.

Hoi allemaal,

ik zou graag een tweedehands Windows laptop willen kopen. Momenteel heb ik voor mijn werk een MacBook Air 2018 die opzich goed bevalt, behalve dat ik er voor prive gebruik niet zo veel mee kan mbt software: ik zou graag AutoCad gebruiken en MiniDSP software voor mijn DSP (audio), en nog wat luidsprekersimulatiesoftware. Sommige software is alleen voor Windows, vandaar dat ik toch graag een prive laptop aanschaf waar ik ook al deze software op kan draaien. Het hoeft niet de allernieuwste / duurste laptop te zijn. Moet 2e hands zijn, want ik wil niet te veel nieuwe elektronica kopen. Moet wel betrouwbaar zijn voor zover mogelijk, of anders met goede garantie / service.

Aan jullie de vraag of dit iets kan zijn? Of andere tips zijn ook welkom!

https://www.remarkt.nl/re...r4-500gb-ssd-hdmi-a-grade

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 19:27
Zakelijke laptops, elitebooks, thinkpads etc. Die T470 is een top laptopje voor dat geld. Volgens mij zit de Windows licentie op een zakelijke Thinkpad altijd in het bios inbegrepen dus los bijbetalen is niet nodig. Maar het kan zijn dat dit kosten voor installatie zijn en niet licentie, die er dus al in zit.

Op een Thinkpad moet je altijd even Lenovo Vantage installeren, die helpt je met de drivers.

Maar hier op v&a staan is ook altijd veel keus. Ik koop zelf ook alleen maar gebruikt zakelijk, ook voor de kinderen voor op school. Maar ook een Optiplexje voor hun voor op de slaapkamer bv.

[ Voor 113% gewijzigd door pennywiser op 08-03-2023 16:37 ]