cortina grip display sportdrive

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiejoo063
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-05-2023
Wie heeft er een foto van de print van de cortina grip display sportdrive.

De fiets is gevallen en de behuizing is defect en er zijn 2 SMD elko's van de print geraakt.
1 van 22u/63v en 1 van 100u/16v

Ik heb wel nieuwe liggen maar nu is de vraag waar heeft welke gezeten?
wie o wie zou mij kunnen helpen?

gr hans
.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rOHgXBKZgfO4LWrV6WD3Z7wJ_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Ts1RcZuAMBxQsVtOYi3AEk7.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:28

Standeman

Prutser 1e klasse

Dit topic past een stuk beter in MME dan in MOB! Daarom verplaats ik hem.

[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 08-03-2023 13:02 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Wordt dat ding gevoed vanuit een dynamo oid? Dan zeg ik dat degene met de hoogste spanning bij de spanningsaansluiting voor de spanningsconverter zit en degene met de lagere voedingsspanning na de spanningsconverter.

Gaat het om een lage spanning wat de print aangeboden krijgt zal het niet veel uitmaken.....

OK, 36v aangeboden....
https://onderdelenhuis.nl...isplay-sportdrive-36v.htm

Dat moet genoeg zeggen....

[ Voor 34% gewijzigd door memphis op 08-03-2023 13:37 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:21
Je kan het vaak ook nog herkennen als je de losgebroken probeert terug op de plek te duwen zonder te verwarmen. 1 van de 2 zou dan precies in de hap uit het soldeer moeten passen waarbij de ander meer erop ligt. Dan weet je daarna waar ze thuishoorden om te solderen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goz3rr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 21:49
Bloodhoundje schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:51:
Je kan het vaak ook nog herkennen als je de losgebroken probeert terug op de plek te duwen zonder te verwarmen. 1 van de 2 zou dan precies in de hap uit het soldeer moeten passen waarbij de ander meer erop ligt. Dan weet je daarna waar ze thuishoorden om te solderen :) .
Dat deel van de elcos lijkt helemaal weg te zijn, dus geen optie in dit geval.

Andere opties zijn opzoeken van de datasheet van de 8 pins chip, grote kans dat de 2 condensatoren overeenkomen met het voorbeeld van de fabrikant.

Als laatste kun je ook continuïteit meten vanaf de connector waarmee de print gevoed word. Vanuit de foto gezien zijn de onderste 2 pads de minpool van de elcos, die zullen allebei naar dezelfde pin op de connector gaan. Een van de bovenste pads van de elco zal ook naar de connector gaan, dit zal de accuspanning oid zijn en hier hoort de 63V elco. De andere pad zal lagere spanning zijn en niet op de connector te vinden moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Rechts is uitgang want komt van het spoel en zal dus de 16V variant zijn. Links ingang want komt van de 0Ohm weerstand en zal dan de 63V variant zijn.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiejoo063
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-05-2023
Allen dank voor de reacties, ik ga het proberen.

gr hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvr_
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-07-2024
Hi i break my display sport drive.
Where can i buy a new ?
Sorry for my english i french :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:03

SA007

Moderator Tweaking
Sorry this is a dutch forum, please keep conversations in dutch.
Also, this is not about replacing, but repairing it, hijacking a forumpost for a different subject is not appreciated.

Als je in het Nederlands verder wil praten over het repareren van zo'n display kan dat prima.
Pagina: 1