Hoe vind ik het juiste softwarepakket?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Een bedrijf heeft een bepaalde behoefte mbt processen van hun klanten, en een goede gegevensbeheer. Ik ben er van overtuigd dat er software is wat precies doet wat ze nodig hebben. Nu gebeurt het nog vrij onslachtig met tools die er niet voor gemaakt zijn, en waar ze nu tegen de beperkingen aanlopen.

Maar hoe vind ik nou die tools/software? Ik Google me stuk, maar ik ken denk ik de juiste termen niet...

Ik ben op zoek naar een pakket waar alle gegevens van klanten in komen te staan. Het gaat oa om cursussen en coaching.
Daarbij moet per klant te zien zijn welke cursus/coaching ze volgen, hoevaak ze geweest zijn (zonder te hoeven tellen), wanneer hun afgelopen afspraken zijn geweest en dat er per afspraak een korte samenvatting ingevoerd kan worden.
Volgens mij is dit een vrij standaard iets, maar daar vind ik al niks over op Google!

Maar ook een overzicht van, binnen de cursussen, hoeveel mensen/wie zijn er halverwegen de cursus, hoeveel op het eind. Of zijn er mensen afgehaakt?

En ook factuurbeheer. Is alles betaald, of staat er nog wat open.

Er moet een automatische aansturing (mogelijk) zijn dat bijvoorbeeld na 4 coachinggesprekken er automatisch een mail/app/SMS uitgaat met de vraag om een tussentijdse evaluatie.

Ook moet er een rapport te maken zijn van resultaten van tussentijdse en eindevaluaties van alle klanten.

Alles in 1 systeem. Iedereen terug te vinden. Hun plaats binnen de cursussen, hoeveel coaching ze gehad hebben etc zodat er op te sturen is.

Momenteel wordt nog veel met de hand bijgehouden. Maar dat moet anders kunnen.

Hoe pak ik dit zoeken aan? Of wat zijn de termen waar ik op moet zoeken?
Ik kom veel uit bij onderwijssytemen (basisschool/middelbare school) of juist dingen voor ziekenhuizen of fysiotherapie (terwijl ik heel de bibliotheekfunctie voor fysiotherapie niet nodig heb)..

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ben je niet gewoon opzoek naar een CRM (Customer Relationship Management) pakket?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dat is minder ingewikkeld dan je denkt.
Zoek eens op de branch waar je in zit, en welke bedrijven daar software voor schrijven.
Daarna zoek je 10 concurrerende bedrijven, en kijk of ze een online bookings-systeem hebben, of op hun site iets laten vallen over hun automatisering.
Als je dan nog niets hebt, dan bel je de concurrenten, en vraag je of ze jou willen vertellen wat voor software ze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom perse 1 systeem? 1x opvoeren kan ook door een deel van de gegevens onderling uit te wisselen.

1 groot ERP gaat niet perse handiger / effectiever / efficienter / gebruiksvriendelijker zijn dan 2 of 3 puntoplossingen.
(terwijl ik heel de bibliotheekfunctie voor fysiotherapie niet nodig heb).
Zo ook, modules die niet nodig zijn: kijk of ze zijn uit te schakelen of anders door de gebruiker zijn te negeren.

Met een CRM-systeem lijk je inderdaad een heel eind op weg te zijn. Het systeem zal je wel zelf moeten inrichten, geen systeem zal met 1 druk op de knop precies doen wat je zoekt en niets meer of minder.

En inderdaad, een paar concullega's in andere regio bellen (en/of relevante vakbeurs bezoeken) kan helpen.

En blijf ver weg van maatwerk (laten) programmeren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Compizfox schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:40:
Ben je niet gewoon opzoek naar een CRM (Customer Relationship Management) pakket?
Ik zal daar eens op Google, thanks!
Blasterxp schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:49:
Dat is minder ingewikkeld dan je denkt.
Zoek eens op de branch waar je in zit, en welke bedrijven daar software voor schrijven.
Daarna zoek je 10 concurrerende bedrijven, en kijk of ze een online bookings-systeem hebben, of op hun site iets laten vallen over hun automatisering.
Als je dan nog niets hebt, dan bel je de concurrenten, en vraag je of ze jou willen vertellen wat voor software ze gebruiken.
Ook een goed idee! Dank jewel!
F_J_K schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:08:
[...]

Waarom perse 1 systeem? 1x opvoeren kan ook door een deel van de gegevens onderling uit te wisselen.

1 groot ERP gaat niet perse handiger / effectiever / efficienter / gebruiksvriendelijker zijn dan 2 of 3 puntoplossingen.

[...]

Zo ook, modules die niet nodig zijn: kijk of ze zijn uit te schakelen of anders door de gebruiker zijn te negeren.

Met een CRM-systeem lijk je inderdaad een heel eind op weg te zijn. Het systeem zal je wel zelf moeten inrichten, geen systeem zal met 1 druk op de knop precies doen wat je zoekt en niets meer of minder.

En inderdaad, een paar concullega's in andere regio bellen (en/of relevante vakbeurs bezoeken) kan helpen.

En blijf ver weg van maatwerk (laten) programmeren.
Meer van, ik moet niet in 3 systemen op en neer moeten blijven klikken om basale gegevens er uit te kunnen halen. Dus niet in systeem 1 waar de klant woont en dan in systeem 2 welke cursus ie doet en in systeem 3 of ie wel betaald heeft en in systeem 4 hoeveel sessies hij gehad heeft en systeem 5 wanneer zijn laatste 3 bezoeken waren.
Of als ik een klant moet opvoeren dat dit 5x moet.
Dus ze moeten of door elkaar aangestuurd worden, of met elkaar kunnen praten. Hoe meer stappen en systemen, hoe groter de kans op menselijke fouten. Sommige dingen kan je wel uit elkaar trekken, maar het liefst zo min mogelijk.

En het laatste wat je zegt, ik wil inderdaad absoluut niet het wiel uit laten vinden, kost te veel geld plus support 😁 dit moet al bestaan, dat kan niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hsb-3 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:36:

Meer van, ik moet niet in 3 systemen op en neer moeten blijven klikken om basale gegevens er uit te kunnen halen. Dus niet in systeem 1 waar de klant woont en dan in systeem 2 welke cursus ie doet en in systeem 3 of ie wel betaald heeft en in systeem 4 hoeveel sessies hij gehad heeft en systeem 5 wanneer zijn laatste 3 bezoeken waren.
Of als ik een klant moet opvoeren dat dit 5x moet.
Dus ze moeten of door elkaar aangestuurd worden, of met elkaar kunnen praten. Hoe meer stappen en systemen, hoe groter de kans op menselijke fouten. Sommige dingen kan je wel uit elkaar trekken, maar het liefst zo min mogelijk.

En het laatste wat je zegt, ik wil inderdaad absoluut niet het wiel uit laten vinden, kost te veel geld plus support 😁 dit moet al bestaan, dat kan niet anders.
nu weet ik natuurlijk niet in welke sector je zit en wat je precies doet en nodig hebt, maar als ik je zo hoor dan ben je actief in het onderwijs (of een afgeleide daaraan), dan zou ik dus beginnen met een CRM systeem voor het onderwijs...

daarin kun je meestal al wel bijhouden wie je klanten/leerlingen zijn. evenals hun voortgang (resultaten voor cursusen trainingen en examens en meestal ook wel financiele gegevens over cursusgelden.

als je binnen die groep niet kunt vinden wat je zoekt zou ik je vooral aanraden om een CRM systeem te zoeken dat makkelijk integreert met andere software. dan zou je bijvoorbeeld een koppling kunnen realiseren tussen een Customer Relations Manager en een online Learning Tool.

die zaken goed te laten inrichten is al een stuk goedkoper dan helemaal voor maatwerk te gaan.
Pagina: 1