Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Mijn Xiaomi Mi 10T Lite ging afgelopen januari helaas stuk: laadpoort deed het niet meer, dus moest het apparaat opgestuurd worden voor garantie. Helaas werd mijn toestel omgeruild voor een Mi 10T en dan zou zeggen? Wees blij? In eerste instantie was ik dat ook!

Maar mijn Mi 10T Lite had de mogelijkheid de opslag door een SD kaartje uit te breiden: eentje van 256GB had ik erin zitten. Natuurlijk eruit gehaald, alvorens naar Dynafix te sturen. Echter ik ben sinds ik de Mi 10T als vervanging heb, nooit echt blij met het toestel geweest.

Batterijduur valt vies tegen: nu wel wat beter, dankzij een custom kernel die ik gisteren op het apparaat gezet heb. Ik draai dan ook Pixel Experience 13 op de Mi 10T, alleen dat heb ik meer gedaan vanwege Android Auto. Xiaomi staat bekend om zijn vele problemen met Android Auto, dus ik dacht dit op te lossen met Pixel Experience.

Echter wat ik ook doe: lagere Android versie, alle mogelijke oplossingen uitgeprobeerd: ik krijg Android Auto niet werkend en dat frustreert mij zodanig, dat ik zelfs overwogen heb een goedkope ( refurbished ) iPhone te kopen welke voor ongeveer € 200 aangeboden worden.

Apple heeft dan wel dictatoriale trekjes, maar alles werkt wel op die telefoons. Vandaar dat ik eventjes een iPhone overwogen heb, maar buiten zo'n goedkoop refurbished toestel. Ligt het totaal buiten mijn budget. Hoofdzaak is: Android Auto moet probleemloos werken!

Ik zoek een?
Smartphone, met werkende draadloos Android Auto. Bij voorkeur vergelijkbaar met mijn huidige toestel.

Wat is je budget?
€ 250.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gewoon browsen op internet, Android Auto, Google Maps etc. Ik ben geen gamer of dergelijke, uiteindelijk is Chrome de meest gebruikte app.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb het een en andere gelezen over Pixel telefoons? De Pixel 5? Maar tegelijkertijd, lees ik op het Android Auto support forum ook dat diverse Pixel telefoons momenteel niet goed werken met Android Auto.

Een refurbished iPhone SE ( 2020 ) heb ik ook naar gekeken, voor onder de € 200 vind ik dat een hele aantrekkelijke optie. Ook als ik daardoor op bepaalde vlakken in zou leveren.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wordt helemaal gek van het feit dat Android Auto met mijn vervangend toestel niet meer werkt: dat is een van de redenen, waarom ik Apple noem. Echter ik zit volledig in het Google systeem, dus overstappen naar iPhone zal mij in eerste instantie ook niet gelukkig maken?

Gmail, Google Maps etc? Werkt dat op een iPhone wel fatsoenlijk? En zo'n goedkope iPhone, ondersteunen die ook Apple CarPlay?

[ Voor 4% gewijzigd door Marco-Peters op 08-03-2023 10:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:46
Batterij van de SE is wel een dingetje, mijn vrouw heeft die, en een 12 van haar werk, die 12 gaat echt veel langer mee.

Wat Android auto betreft, geen problemen ondervonden op mijn Samsung Note 8 en later S21 Ultra in huurauto's op vakantie, zowel bedraad als draadloos, maar dat is wel een andere prijsklasse telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
swhnld schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:45:
Batterij van de SE is wel een dingetje, mijn vrouw heeft die, en een 12 van haar werk, die 12 gaat echt veel langer mee.

Wat Android auto betreft, geen problemen ondervonden op mijn Samsung Note 8 en later S21 Ultra in huurauto's op vakantie, zowel bedraad als draadloos, maar dat is wel een andere prijsklasse telefoon.
Ik heb nog even naar die iPhone SE gekeken en ook naar de aanbieders van die refurbished toestellen: klinkt toch een beetje te goed om waar te zijn en ookal mag je binnen 14 dagen retourneren, ze proberen dat zo moeilijk mogelijk te maken. Wat betreft Android Auto, ik dacht het weer werkend te hebben. Maar schijnbaar van korte duur en telkens de cache wissen, is natuurlijk ook geen doen.

Dus ik heb verder niet meer echt gezocht en merk ook, de prijzen van smartphones zijn stijgend? En Xiaomi uitsluiten, betekend ook dat ik wellicht minder waar voor mijn geld krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Met de inflatie hoog stijgen de prijzen ook mee inderdaad, hopelijk geld dat ook voor je inkomen. Maar zaken worden duurder inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
swhnld schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:41:
Met de inflatie hoog stijgen de prijzen ook mee inderdaad, hopelijk geld dat ook voor je inkomen. Maar zaken worden duurder inderdaad.
Mijn loon stijgt niet zo rap mee als de inflatie hoor: ik heb overigens ook nog een iPhone 8 gezien, met 256GB opslagruimte. Dat is wel een ouder toestel dan de iPhone SE ( 2020 ) helaas.

Maar voor € 159 vind ik het eigenlijk erg aantrekkelijk om het gewoon uit te proberen: ik weet uit het verleden, dat iPhones nooit spectaculaire specificaties hebben zoals Android toestellen. Dus dat maakt weinig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Marco-Peters schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:57:
[...]

Mijn loon stijgt niet zo rap mee als de inflatie hoor: ik heb overigens ook nog een iPhone 8 gezien, met 256GB opslagruimte. Dat is wel een ouder toestel dan de iPhone SE ( 2020 ) helaas.

Maar voor € 159 vind ik het eigenlijk erg aantrekkelijk om het gewoon uit te proberen: ik weet uit het verleden, dat iPhones nooit spectaculaire specificaties hebben zoals Android toestellen. Dus dat maakt weinig uit.
Ja, prima om uit te proberen, wel zelfde accu capaciteit als de SE.
Let wel op, de iPhone 7 kreeg afgelopen jaar geen upgrade meer naar iOS 16. Dus kans is dat de iPhone 8 ook in zijn laatste jaar zit en dit jaar geen iOS 17 upgrade krijgt als die na de zomer uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Is alle mogelijke oplossingen geprobeerd ook inclusief verbinden met een USB 2.0 kabel ipv de originele kabel of andere moderne USB 3+ kabels? Daarna opnieuw draadloos verbinden.

Een android alternatief zou bijvoorbeeld een Motorola Moto G72 zijn. Die heeft een vrij kale Android variant die vaker succes heeft met Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
RepareerDroid schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:48:
Is alle mogelijke oplossingen geprobeerd ook inclusief verbinden met een USB 2.0 kabel ipv de originele kabel of andere moderne USB 3+ kabels? Daarna opnieuw draadloos verbinden.

Een android alternatief zou bijvoorbeeld een Motorola Moto G72 zijn. Die heeft een vrij kale Android variant die vaker succes heeft met Android Auto.
Ja alles geprobeerd: cache wissen, verhelpt het voor een kort ritje en daarna beginnen de problemen weer van vooraf aan. Google weet er vanaf, want het is niet alleen mijn telefoon die momenteel problemen ondervindt bij het verbinden met Android Auto.

Maar daar vanaf gezien: zonder custom ROM zullen nooit de bugs die Xiaomi moet oplossen, opgelost worden. Want de Mi 10T ontvangt geen updates meer..... althans geen grote updates. En eer Google het opgelost heeft, zijn wij denk ik minimaal een maandje verder.

Ik ga eens kijken wat voor toestel die Motorola Moto G72 is: kale Android, dat bevalt mij tot nu toe wel.
Pagina: 1