Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Performance van het systeem is voornamelijk voor het gamen zoals o.a. F1 2023, Diablo III/IV, Aoe2 HD, verscheidenheid aan RPG games en nog veel meer. Graag op 1440p 144hz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bedoeling is aan de upgrade ±€1000,- uit te geven, (GPU + monitor)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige GPU is een 1070.
Het idee is om de GPU (+ eventueel voeding te vervangen) en een nieuw scherm te nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben er niet meer helemaal in thuis, maar vooralsnog lijkt mij een 6800XT of een RTX 3080 de best passende oplossing zonder dat ik de CPU net wel/niet ga bottlenecken.
Mij lijkt het verstandig afhankelijk van de keuze voor een V-sync of G-sync variant scherm te gaan?
Of ik de volle 144hz ga halen weet ik niet, maar ik denk dat het een merkbaar verschil moet gaan geven t.o.v. nu. Momenteel heb ik een 1440p 65 scherm.
Van wat ik kan vinden is een grotere voeding 650-750W ook wenselijk/nodig, onderstaand lijkt mij hier geschikt voor?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Ga je overklokken?
Nee, niet direct. Tenzij het echte meerwaarde waar heeft t.o.v. de nieuwe GPU.
Wat verwacht je van ons?[i]
Benieuwd naar jullie mening of dit zinvol is en of bovenstaande een correcte upgrade is of ik dingen over het hoofd zie? Misschien zinvoller over een paar jaar de hele zooi te upgraden? Ik zie met alle onderdelen en varianten door de bomen soms het bos niet meer, dus advies in andere type/merken is ook zeer welkom.
Performance van het systeem is voornamelijk voor het gamen zoals o.a. F1 2023, Diablo III/IV, Aoe2 HD, verscheidenheid aan RPG games en nog veel meer. Graag op 1440p 144hz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bedoeling is aan de upgrade ±€1000,- uit te geven, (GPU + monitor)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-10600K Boxed | € 219,- | € 219,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Z490 UD | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 104,90 | € 104,90 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 64,95 | € 64,95 |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX432C16FB3K2/16 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 71,90 | € 71,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 187,- | € 187,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 647,75 |
Huidige GPU is een 1070.
Het idee is om de GPU (+ eventueel voeding te vervangen) en een nieuw scherm te nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben er niet meer helemaal in thuis, maar vooralsnog lijkt mij een 6800XT of een RTX 3080 de best passende oplossing zonder dat ik de CPU net wel/niet ga bottlenecken.
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 V2 OC Edition met LHR | € 799,- | € 799,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon AMD Radeon RX 6800 XT 16GB GDDR6 | € 649,- | € 649,- |
Totaal | € 1.448,- |
Mij lijkt het verstandig afhankelijk van de keuze voor een V-sync of G-sync variant scherm te gaan?
Of ik de volle 144hz ga halen weet ik niet, maar ik denk dat het een merkbaar verschil moet gaan geven t.o.v. nu. Momenteel heb ik een 1440p 65 scherm.
1 | Monitoren | ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart | € 329,- | € 329,- |
1 | Monitoren | Iiyama G-Master GB3271QSU-B1 Zwart | € 346,25 | € 346,25 |
Totaal | € 675,25 |
Van wat ik kan vinden is een grotere voeding 650-750W ook wenselijk/nodig, onderstaand lijkt mij hier geschikt voor?
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 750W | € 116,42 | € 116,42 |
Totaal | € 116,42 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Ga je overklokken?
Nee, niet direct. Tenzij het echte meerwaarde waar heeft t.o.v. de nieuwe GPU.
Wat verwacht je van ons?[i]
Benieuwd naar jullie mening of dit zinvol is en of bovenstaande een correcte upgrade is of ik dingen over het hoofd zie? Misschien zinvoller over een paar jaar de hele zooi te upgraden? Ik zie met alle onderdelen en varianten door de bomen soms het bos niet meer, dus advies in andere type/merken is ook zeer welkom.