Vraag voor de mensen met een Fractal Torrent Compact

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theory
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 22:18
Ik zou een volledig nieuwe build starten binnenkort met een RTX 4090 FE en een Fractal Torrent Compact.

Nu staat op de site dat je met de compact geen fans onderaan kan plaatsen als je een ATX moederbord gebruikt en enkel maar mATX.

Maar in het filmpje hier zie ik duidelijk een ATX moederbord (Asus Crosshair VIII Dark Hero) en 2 bottom fans.

Dus hopelijk zijn er hier een aantal mensen met een compact die kunnen meespreken uit ervaring

Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Op de website van fractal design staat bij compatibility het volgende:

Bottom fan
2x 180 mm (with mATX motherboard), 2x 140 mm, or 3x 120 mm

Bij een mATX moederbord kun je dus fans onderin installeren tot 180mm. Voor ATX zal je minder grote fans moeten gebruiken, die daardoor een klein stukje voor het moederbord liggen. Volgens mij kun je dat ook in het filmpje dat jij linkt zien. Verder geen probleem dus lijkt me, alleen rekening houden met maximale grootte van 140 mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theory
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 22:18
lllustrious schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:32:
Op de website van fractal design staat bij compatibility het volgende:

Bottom fan
2x 180 mm (with mATX motherboard), 2x 140 mm, or 3x 120 mm

Bij een mATX moederbord kun je dus fans onderin installeren tot 180mm. Voor ATX zal je minder grote fans moeten gebruiken, die daardoor een klein stukje voor het moederbord liggen. Volgens mij kun je dat ook in het filmpje dat jij linkt zien. Verder geen probleem dus lijkt me, alleen rekening houden met maximale grootte van 140 mm?
Ahh dat verklaard veel inderdaad. Dat zal inderdaad de oplossing zijn. Ik staarde me te blind op mogelijk of niet mogelijk. Bedankt!