Hoi,
Ik heb een PC met Windows 10 en Chrome en update hem automatisch. Microsoft Defender meldt regelmatig dat er niets gevonden is en dat hij is geupdate.
Recent toen ik in ging loggen bij DigiD via Chrome hoorde ik een connect geluid van een nieuw device (zoals usb disk of keyboard) zonder dat ik externe schijven of andere randapparatuur aan mijn computer heb hangen anders dan een usb keyboard en muis, hdmi monitor en speakers via jack.
Dit is later nog een keer gebeurd toen in inlogde op mijn AWS account (cloud hosting provider).
De computer stond al een paar uur aan en heeft geen wifi en geen bluetooth.
Ik vermoed dat de computer gehackt is omdat ik dit nooit eerder gehad heb en het op opvallende momenten gebeurd.
Hoe kan ik nagaan of dit het geval is?
Hoe kan ik de machine schoon maken?
Hoe kan ik alle data veiligstellen?
Hoe achterhaal ik wie de hack heeft gezet?
Ik heb een PC met Windows 10 en Chrome en update hem automatisch. Microsoft Defender meldt regelmatig dat er niets gevonden is en dat hij is geupdate.
Recent toen ik in ging loggen bij DigiD via Chrome hoorde ik een connect geluid van een nieuw device (zoals usb disk of keyboard) zonder dat ik externe schijven of andere randapparatuur aan mijn computer heb hangen anders dan een usb keyboard en muis, hdmi monitor en speakers via jack.
Dit is later nog een keer gebeurd toen in inlogde op mijn AWS account (cloud hosting provider).
De computer stond al een paar uur aan en heeft geen wifi en geen bluetooth.
Ik vermoed dat de computer gehackt is omdat ik dit nooit eerder gehad heb en het op opvallende momenten gebeurd.
Hoe kan ik nagaan of dit het geval is?
Hoe kan ik de machine schoon maken?
Hoe kan ik alle data veiligstellen?
Hoe achterhaal ik wie de hack heeft gezet?
[ Voor 26% gewijzigd door djwice op 08-03-2023 04:30 ]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/