Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, internetten en sporadisch netflixen. Misschien dat ik ooit hier en daar een video wil bewerken, maar dat is niet zeker.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €3000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een toetsenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Graag zou ik een systeem hebben dat weer een paar jaar mee gaat. Componenten die ik denk nodig te hebben staan in de lijst hieronder, maar een 4070ti, voldoende geheugen, snelle SSD's en snelle CPU lijken mij wel handig voor 2k gamen. G-sync lijkt me ook wel leuk/mooi, wat zijn jullie meningen daarover?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als ik dit systeem in de toekomst zou willen upgraden, kan dat gemakkelijk?
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Past alles wat ik nu heb in mijn lijst bij elkaar? Ik ga voor het eerst mijn eigen systeem bouwen dus ik zou graag weten of het plaatje klopt. Ik heb uren aan reviews van verschillende componenten zitten kijken, maar een advies van iemand met ervaring hiermee zou ik fijn vinden. Zit er bijvoorbeeld genoeg koeling op als je niet van plan bent je systeem helemaal af te trappen?
Qua prijs zit ik zo wel rond de max, maar mocht iemand suggesties hebben om de kosten te drukken, sta ik daar uiteraard voor open.
Als deze vragen ergens anders al zijn beantwoord, excuus daarvoor, maar voor mij is het belangrijkst dat ik weet dat deze lijst aan onderdelen met elkaar kan werken.
Voornamelijk gamen, internetten en sporadisch netflixen. Misschien dat ik ooit hier en daar een video wil bewerken, maar dat is niet zeker.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €3000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een toetsenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Graag zou ik een systeem hebben dat weer een paar jaar mee gaat. Componenten die ik denk nodig te hebben staan in de lijst hieronder, maar een 4070ti, voldoende geheugen, snelle SSD's en snelle CPU lijken mij wel handig voor 2k gamen. G-sync lijkt me ook wel leuk/mooi, wat zijn jullie meningen daarover?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als ik dit systeem in de toekomst zou willen upgraden, kan dat gemakkelijk?
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Past alles wat ik nu heb in mijn lijst bij elkaar? Ik ga voor het eerst mijn eigen systeem bouwen dus ik zou graag weten of het plaatje klopt. Ik heb uren aan reviews van verschillende componenten zitten kijken, maar een advies van iemand met ervaring hiermee zou ik fijn vinden. Zit er bijvoorbeeld genoeg koeling op als je niet van plan bent je systeem helemaal af te trappen?
Qua prijs zit ik zo wel rond de max, maar mocht iemand suggesties hebben om de kosten te drukken, sta ik daar uiteraard voor open.
Als deze vragen ergens anders al zijn beantwoord, excuus daarvoor, maar voor mij is het belangrijkst dat ik weet dat deze lijst aan onderdelen met elkaar kan werken.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 339,- | € 339,- |
1 | Moederborden | ASRock Z790 PG Lightning | € 199,- | € 199,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti Gaming OC 12G | € 969,90 | € 969,90 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 104,90 | € 104,90 |
1 | Kabels | Corsair 600W PCIe 5.0 12VHPWR Type-4 PSU Power Cable Zwart | € 19,90 | € 19,90 |
1 | Monitoren | Acer Predator XB273U NX Zwart | € 399,- | € 399,- |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home EN 64bit OEM DSP OEI | € 116,78 | € 116,78 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12A chromax.black | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C40BBK2-32 | € 145,- | € 145,- |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 157,25 | € 157,25 |
1 | Solid state drives | WD Black SN850X (zonder heatsink) 1TB | € 104,90 | € 104,90 |
1 | Solid state drives | WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB | € 202,01 | € 202,01 |
Totaal | € 2.872,54 |