Wij hebben net een offerte ontvangen voor een split unit airco installatie van Daikin. Het gaat om:
1x Daikin buitenunit multi 5.0kW R32 2MXM50A
1x Daikin binnenunit Perfera 4.2kW R32 FTXM42R (woonkamer)
1x Daikin binnenunit Perfera 2.5kW R32 FTXM25R (slaapkamer)
Totaal 4400 inc. installatie.
De woonkamer is ongeveer 150m3 groot en de slaapkamer 36m3.
Installatie is vrij simpel, buitenunit komt op de uitbouw te staan achter het huis (rijtjeshuis). Daaronder de binnenunit voor de woonkamer en de slaapkamer kijkt uit over de uitbouw. Veel meer als 5/6 meter leiding is dus voor beide units niet nodig.
Wij willen er voornamelijk mee gaan verwarmen om zo het gasverbruik naar beneden te brengen. Ook het snelle opwarmen als we maar kort thuis zijn is fijn. Met vloerverwarming kost het zo'n 3 uur en dan is het huis ook de hele dag warm, wat vaak niet nodig is.
Is de prijs goed/marktconform voor deze tijd?
Ik lees vaak dat Mitsubishi wordt aangeraden vanwege het betere vermogen bij lage temperaturen, wat zou dan een goede combinatie zijn van Mitsubishi?
Ik heb al een hoop topics doorgelezen maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
1x Daikin buitenunit multi 5.0kW R32 2MXM50A
1x Daikin binnenunit Perfera 4.2kW R32 FTXM42R (woonkamer)
1x Daikin binnenunit Perfera 2.5kW R32 FTXM25R (slaapkamer)
Totaal 4400 inc. installatie.
De woonkamer is ongeveer 150m3 groot en de slaapkamer 36m3.
Installatie is vrij simpel, buitenunit komt op de uitbouw te staan achter het huis (rijtjeshuis). Daaronder de binnenunit voor de woonkamer en de slaapkamer kijkt uit over de uitbouw. Veel meer als 5/6 meter leiding is dus voor beide units niet nodig.
Wij willen er voornamelijk mee gaan verwarmen om zo het gasverbruik naar beneden te brengen. Ook het snelle opwarmen als we maar kort thuis zijn is fijn. Met vloerverwarming kost het zo'n 3 uur en dan is het huis ook de hele dag warm, wat vaak niet nodig is.
Is de prijs goed/marktconform voor deze tijd?
Ik lees vaak dat Mitsubishi wordt aangeraden vanwege het betere vermogen bij lage temperaturen, wat zou dan een goede combinatie zijn van Mitsubishi?
Ik heb al een hoop topics doorgelezen maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
[ Voor 12% gewijzigd door Destynx op 08-03-2023 17:41 ]
EV: Tesla M3 LR + E-Golf 36 kWh, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L