Toon posts:

Ubiquiti Patchpanel te klein voor keystones?

Pagina: 1
Acties:

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-06 13:58
Hallo Tweakers,

Op dit moment ben ik bezig met het afmonteren van mijn netwerkje. Ik heb bij Sander Vunderink CAT6 keystones van Intellinet gekocht. Ik heb mijn kabels aangesloten op een Ubiquiti 24-ports patchpanel.

Ik kreeg de keystones er wel in, maar heel soepel ging dit niet. Zie:

Als ik de keystone er dan weer uithaalde, was deze aan de zijkant bekrast door de kabeltjes van de naastgelegen keystone:

Daarnaast merkte ik ook rare zaken zoals een switch die offline werd weergegeven, de NIC van mijn PC die klapperde etc. Nu is mijn donkerbruine vermoeden dat de keystones dermate op elkaar zitten, dat de afgeknipte kabeltjes elkaar raken met alle gevolgen van dien :/

Omdat ik niet heel veel zin heb om nieuwe keystones te kopen en alles opnieuw te monteren ben ik dus van plan een ander patchpanel van een ander merk te kopen.

Ik ben wel even benieuwd of mijn vermoedens kloppen en of dit patchpaneel dus de oorzaak is van rare netwerkperikelen. Wel balen want ik vindt dit een enorm strak patchpaneel :'(

Als jullie andere oplossingen/oorzaken weten, dan ben ik zeer benieuwd! _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:44

nelizmastr

Goed wies kapot

Beetje kapton tape erop? Dan heb je iig geen contact meer tussen de kabels.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:46

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je kan ook met een nagelknippertje de uitstekende draadjes nog wat kleiner / verder afknippen. Maken ze ook geen contact met de behuizing.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:48
Ik denk dat beide tips gecombineerd je inderdaad zullen helpen. Met enkel tape heb je meer frictie, maar met het afknippen (als dat lukt) heb je weer wat meer ruimte. Met enkel afknippen, maar geen tape heb je nog steeds risico op contact tussen aders. Wel zuur hoor, maar het patchpanel van Ubiquiti is niet zo heel raar hoor, het is een redelijk normale spacing.

Het probleem is dat deze keystones de LSA strip aan de onderkant hebben, inplaats van aan de achterkant. (Open deur) Ironisch genoeg laat de website van Intellinet wel LSA-strips aan de achterkant zien bij hun voorbeelden. Het nadeel van het patchpaneel dat jij gebruikt, is dat er dan weer geen mogelijkheid is om anti-trek toe te passen op keystones met de LSA-strip aan de achterkant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:37
De afstanden van de patch panel zijn correct en kan je de keystone strak tegen elkaar zetten. Aangezien je hebt gekozen voor keystones met de LSA strip aan de zijkant hebt, moet je ze netter afknippen, ze steken behoorlijke veel uit nu. Bij de bouwmarkt een precisie kniptang kopen met een hoek, zodat je de draadjes helemaal strak kan afknippen.

Dat lijkt me goedkoper dan nieuwe keystones kopen.

[Voor 5% gewijzigd door heiyu op 08-03-2023 11:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
@DedSec85
Hoe monteer jij de keystones af, met een Krone LSA-PLUS of met een 110 Punchdown tool? In beide gevallen zullen de aders 'flush' worden afgeknipt, vervolgens monteer je het kapje en steekt er niets uit :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DedSec85
nelizmastr schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 07:53:
Beetje kapton tape erop? Dan heb je iig geen contact meer tussen de kabels.
Dat tape kende ik nog niet 8)7 Handig om te weten dat het bestaat!
gorgi_19 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:51:
Je kan ook met een nagelknippertje de uitstekende draadjes nog wat kleiner / verder afknippen. Maken ze ook geen contact met de behuizing.
Dit was inderdaad de gouden tip! :) Ik heb die witte kapjes eraf gehaald, met een nagelknippertje de uiteinden iets korter gemaakt, witte kapje er weer op en ze staken inderdaad niet meer uit. Kreeg ze ook een stuk beter in het patchpanel daarna. Enige jammere is dat er nu al overal krassen op die keystones zitten en sommige stickertjes eraf...maarja, dat zie je toch niet.
tagican schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:03:
Ik denk dat beide tips gecombineerd je inderdaad zullen helpen. Met enkel tape heb je meer frictie, maar met het afknippen (als dat lukt) heb je weer wat meer ruimte. Met enkel afknippen, maar geen tape heb je nog steeds risico op contact tussen aders. Wel zuur hoor, maar het patchpanel van Ubiquiti is niet zo heel raar hoor, het is een redelijk normale spacing.

Het probleem is dat deze keystones de LSA strip aan de onderkant hebben, inplaats van aan de achterkant. (Open deur) Ironisch genoeg laat de website van Intellinet wel LSA-strips aan de achterkant zien bij hun voorbeelden. Het nadeel van het patchpaneel dat jij gebruikt, is dat er dan weer geen mogelijkheid is om anti-trek toe te passen op keystones met de LSA-strip aan de achterkant.
Ik heb ze nu vooralsnog alleen afgeknipt. Ik had inderdaad even een patchpaneel van DIGITUS besteld om te kijken of ik daar iets meer ruimte had, maar exact hetzelfde probleem. Dat Ubiquiti patchpaneel was erg simpel, maar voor die twee tientjes had ik die gewoon erbij besteld. Staat mooi bij de switch dacht ik....maar inderdaad, je hebt functioneel betere patchpanelen met anti-trek etc.
heiyu schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:10:
De afstanden van de patch panel zijn correct en kan je de keystone strak tegen elkaar zetten. Aangezien je hebt gekozen voor keystones met de LSA strip aan de zijkant hebt, moet je ze netter afknippen, ze steken behoorlijke veel uit nu. Bij de bouwmarkt een precisie kniptang kopen met een hoek, zodat je de draadjes helemaal strak kan afknippen.

Dat lijkt me goedkoper dan nieuwe keystones kopen.
Ja, die keystones heb ik niet echt naar gekeken verder. Ik hoorde iedereen op de loftrompet spelen over Sander Vunderink, zodoende heb ik daar vrijwel alles van kabels en keystones besteld. Ik gebruik een LSA tang die ze ook afknipt dus heb ze niet zelf afgeknipt.
Puch-Maxi schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:31:
@DedSec85
Hoe monteer jij de keystones af, met een Krone LSA-PLUS of met een 110 Punchdown tool? In beide gevallen zullen de aders 'flush' worden afgeknipt, vervolgens monteer je het kapje en steekt er niets uit :).
Ik heb Weicon No. 40 LSA tang gekocht. Op zich hartstikke tevreden mee en al menig kabel mee gemonteerd. Dit was echter de eerste keer dat ik alles in een patchpanel ging plaatsen.

Het lijkt erop alsof alles nu werkt. Morgen krijg ik nog wat keystones binnen om ook de reeds gelegde UTP kabels (stranded) in het patchpanel te plaatsen, en dan kan de switch erin. Bedankt voor de hulp allemaal! _/-\o_

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
DedSec85 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:13:
[...]
Het lijkt erop alsof alles nu werkt. Morgen krijg ik nog wat keystones binnen om ook de reeds gelegde UTP kabels (stranded) in het patchpanel te plaatsen, en dan kan de switch erin. Bedankt voor de hulp allemaal! _/-\o_
Mooi dat het is gelukt! d:)b Denk dat je solid wire bedoelde, want stranded is alleen voor patchkabels. Niet om af te monteren op keystones, daar gebruik je solid voor :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DedSec85
Puch-Maxi schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:29:
[...]

Mooi dat het is gelukt! d:)b Denk dat je solid wire bedoelde, want stranded is alleen voor patchkabels. Niet om af te monteren op keystones, daar gebruik je solid voor :).
Er waren in de woning al een tweetal UTP-kabels voorgetrokken. Deze waren met een gewone RJ45 stekker afgemonteerd, dus ga er vanuit dat die stranded zijn. De kabels die ik zelf getrokken heb is uiteraard allemaal solid. Met die RJ45 keystones kan ik die reeds afgemonteerde kabels ook in het patchpanel hangen :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee