Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesB
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 31-07-2023
Hey iedereen,
Na 2 dagen rondsnuisteren op het internet kom ik graag bij jullie voor advies, met het volgende:

Ik wens graag een nieuwe muziekinstallatie/homecinema/soundbar aan te schaffen voor de televisie in mijn living. Momenteel luister ik via het geluid van mijn tv zelf, dus niet zo'n fameus geluid.

Ik zoek eerder een allround installatie. Misschien eerder muziek-gericht dan films/series.
Budget +/- 1000 euro om mee te starten. (kan later uitbreiden met eventueel subwoofer edm)

Zelf heb ik al gekeken naar de Sonos Arc, welke goede recensies heeft.
Het probleem is wel: ik heb een grote living. Mijn living (met open keuken) is 8m x 8,5m groot.
Dan lees ik vaak dat de Sonos Arc in zo'n grote ruimte zijn kracht verliest.

Ik heb ook een vriendin die graag het esthetische in gedachten houdt. O+ Daarom zoek ik eerder naar een soundbar (met later eventueel subwoofer)

Graag kom ik bijgevolg bij jullie ten rade: welke allround installatie raden jullie aan voor grotere ruimtes?

Hartelijk bedankt !! _/-\o_ _/-\o_

Dries

Beste antwoord (via DriesB op 07-03-2023 22:31)

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-05 14:12
Zeg dat je vriendin niet moet zeuren en zet een paar knappe speakers (evt van Marktplaats) neer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-05 20:34
Meteen goed beginnen met twee luidsprekers zou ik zeggen.

Wil je nog uitbreiden naar surround of de mogelijkheden tot upgrades open houden, kies voor passieve luidsprekers en een versterker.
Ben je van plan niet verder te gaan dan stereo en wil je iets dat de eenvoud van een soundbar biedt, dan kun je kiezen voor een set actieve luidsprekers (versterker al ingebouwd).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-05 14:12
Zeg dat je vriendin niet moet zeuren en zet een paar knappe speakers (evt van Marktplaats) neer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@DriesB Aankoopadvies doen we in een ander deel van het forum. Je topic is bij deze daarheen verplaatst.

Naar mijn mening is op je vraag geen zinnig antwoord te geven zolang jij zelf geen principiële keuze maakt. Als de geluidskwaliteit bij muziek belangrijk is, moet je met een grote boog om welke soundbar dan ook lopen. Als de looks het belangrijkste zijn, is een soundbar juist wel een goed uitgangspunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-06 08:41
In aanvulling op de bovenstaande reacties: ga naar een hifizaak en luister naar een soundbar en receiver+speakers in je prijsrange en weeg af of jij en/of je vriendin de betere geluidskwaliteit van losse speakers wel/niet op vinden wegen tegen de mindere esthetiek (waarbij er best stijlvolle speakers te vinden zijn).

Een set actieve speakers is trouwens ook nog een optie, maar wel minder flexibel dan receiver+speakers als je bijvoorbeeld ooit nog eens naar surround wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:41
Ik zeg ga voor de Samsung Q990 soundbar. Ik kom zelf ook af van een degelijke jamo 5.1 opstelling en ben nu overgestapt naar deze soundbar en nog geen moment spijt gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:26
Voor goed geluid kom je toch nog bij grote speakers uit. Kortom een +1 voor @Josk79.
Pagina: 1