Toch tracking cookies op tweakers?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colini
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:24
Op 3-5-2022 werd er in dit artikel gezegd dat er over enkele wekenwordt overgestapt naar een nieuw advertentie systeem en dat het Google advertentie systeem dan wordt uitgeschakeld waardoor er geen thirdpartytracking meer zou plaatsvinden.

.plan: Tweakers stopt met thirdpartytracking en cookiemuur

Nu heb ik er verder nooit aandacht aan besteed, maar ik kreeg ineens dit te zien (+/- 10 minuten geleden):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHHqZDZPRIJjFQLdkrg2_k9eok8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTWZ9SlvAowQOacheeBRtPEE.jpg?f=fotoalbum_large

Het viel mij op vanwege het feit dat ik vandaag toevallig oo de Pricewatch eens gekeken naar deze telefoon. Hierbij heb ik alleen bij de kenmerken gekeken en heb ik verder op geen link o.i.d. geclickt.

Vanwege dit, komt het bij mij over dat er blijkbaar nog steeds tracking wordt gedaan.

Klopt dit?

Beste antwoord (via Colini op 07-03-2023 18:25)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

crisp

Devver

Pixelated

Is dat Google Discover? Google Chrome bepaalt volgens mij je interesses mede op basis van je surfgeschiedenis. Het is dus je browser die je trackt, niet Tweakers ;)

Intentionally left blank

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Is dat Google Discover? Google Chrome bepaalt volgens mij je interesses mede op basis van je surfgeschiedenis. Het is dus je browser die je trackt, niet Tweakers ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colini
Dat is in Chrome..

Maar blijkbaar is "tracking" dus nog steeds aanwezig begrijp ik hieruit. Alleen niet via het advertentiesysteem rechtstreeks.

[ Voor 80% gewijzigd door Colini op 07-03-2023 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Colini schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:58:
Dat is in Chrome..

Maar blijkbaar is "tracking" dus nog steeds aanwezig begrijp ik hieruit. Alleen niet via het advertentiesysteem rechtstreeks.
Wij tracken niet, chrome doet dat: https://support.google.co...3831640582&p=new_tab&rd=1

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colini
Dat had ik al begrepen, daarom had ik "tracking" ook al tussen " gezet. 😉

Het kan voorkomen worden, maar dan moet er wel wat aangepast worden.

uitvoering: ASUS ROG Phone 6, 12GB intern, 256GB opslag Zwart

Dan zou de productnaam niet meer in de omschrijving van de link / pagina moeten staan, maar vervangen moeten worden door een intern databasenummer.

Nu zal dat niet het lastigste zijn, maar alles wat er verder aan hangt, prijslijsten van verkopers bijv. zal dan waarschijnlijk ook anders aangeleverd moeten worden. En dan zal het wel een ander verhaal gaan worden.

Enfin, het viel mij op aangezien ik deze foon alleen hier op Tweakers bekeken heb, samen met wat nog andere (ook alleen hier op Tweakers, o.a. zenfone 9) en alleen deze nu ineens opduikt. Daarom ook mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:15
Colini schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:25:
Blijkbaar niet want het komt door jouw browser waar Tweakers niets mee te maken heeft. Als je het wilt voorkomen dan kan je bijvoorbeeld voortaan een incognito browser gebruiken of andere alternatieven.

Ik vind het overigens wel fijn. Heb liever relevante adds dan adds met producten waar ik totaal geen interesse in heb.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het kan voorkomen worden, maar dan moet er wel wat aangepast worden.

uitvoering: ASUS ROG Phone 6, 12GB intern, 256GB opslag Zwart

Dan zou de productnaam niet meer in de omschrijving van de link / pagina moeten staan, maar vervangen moeten worden door een intern databasenummer.

[...]
En dat is weer slecht voor SEO (vindbaarheid via zoekmachines). En ik vermoed dat Google niet alleen naar de url kijkt voor relevantie.

Maar goed, dit ligt verder echt buiten onze invloed. Als je niet wilt dat Google je op deze manier via hun browser trackt moet je het uitzetten (en hopen dat je niet alsnog op een andere manier geprofileerd wordt), of een andere browser gebruiken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ondanks rode naam, geen Tweaker-medewerker:
Is dat niet wat onzinnig, als je dezelfde browser ook voor andere zaken gebruikt? Ik zou simpelweg overstappen op een browser die dat gedrag niet heeft :X

Ik lees er sowieso niet dat Chrome je volgt op alleen de titel. Ook de inhoud van de bezochte pagina's, lijkt me.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 14:49

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC

Google heeft al onze pagina's geindexeerd, of we nu een productnaam in de link zetten of niet, als Google die link ziet dan weet google precies wat er op die pagina staat.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colini
wodkabuikje schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:30:
[...]

Blijkbaar niet want het komt door jouw browser waar Tweakers niets mee te maken heeft. Als je het wilt voorkomen dan kan je bijvoorbeeld voortaan een incognito browser gebruiken of andere alternatieven.

Ik vind het overigens wel fijn. Heb liever relevante adds dan adds met producten waar ik totaal geen interesse in heb.
Blijkbaar wel, als je mijn reactie goed leest...

Sidenote, ik heb net eens goed gekeken wat ik qua advertenties te zien krijg en werkelijk geen gaat over maar iets wat ik opzoek. Naast wat spelletjes, lees ik alleen maar nieuws op mijn foon en mijn mail en zoek ik zelden producten / informatie over producten op. Daarom viel het over de rog zo op. Rest zijn dus, zoals je zelf zegt, allemaal irrelevante ads. Zelfs geen ad gezien over koelvries-combinatie, terwijl ik al een weekje of 2 me daarin aan het oriënteren ben, incl. wat bezoekjes aan sites van fabrikanten..
crisp schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:39:
[...]

Maar goed, dit ligt verder echt buiten onze invloed. Als je niet wilt dat Google je op deze manier via hun browser trackt moet je het uitzetten (en hopen dat je niet alsnog op een andere manier geprofileerd wordt), of een andere browser gebruiken :)
Zoals ik al zei, het viel me op, daarom stelde ik de vraag ook. Relevante ads heb ik geen problemen mee, is alleen frappant dat ik geen ads voorgeschoteld krijg van koelvries-combinaties en wel over de ROG.. 😂😂

Chrome werkt prettig voor me op mijn foon. Andere browsers zullen allicht ook wel weer hun nadelen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colini
Kees schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:30:
[...]

Google heeft al onze pagina's geindexeerd, of we nu een productnaam in de link zetten of niet, als Google die link ziet dan weet google precies wat er op die pagina staat.
Dat is interessant om te weten... 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Colini schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:35:
[...]

Blijkbaar wel, als je mijn reactie goed leest...

Sidenote, ik heb net eens goed gekeken wat ik qua advertenties te zien krijg en werkelijk geen gaat over maar iets wat ik opzoek. Naast wat spelletjes, lees ik alleen maar nieuws op mijn foon en mijn mail en zoek ik zelden producten / informatie over producten op. Daarom viel het over de rog zo op. Rest zijn dus, zoals je zelf zegt, allemaal irrelevante ads. Zelfs geen ad gezien over koelvries-combinatie, terwijl ik al een weekje of 2 me daarin aan het oriënteren ben, incl. wat bezoekjes aan sites van fabrikanten..

[...]

Zoals ik al zei, het viel me op, daarom stelde ik de vraag ook. Relevante ads heb ik geen problemen mee, is alleen frappant dat ik geen ads voorgeschoteld krijg van koelvries-combinaties en wel over de ROG.. 😂😂

Chrome werkt prettig voor me op mijn foon. Andere browsers zullen allicht ook wel weer hun nadelen hebben.
Sec gezien zijn het geen advertenties maar aanbevelingen van artikelen op basis van jouw voorkeuren (lees: jouw browse geschiedenis).

In dit geval een review op techpulse.be: https://techpulse.be/mobi...n-vlotte-165-hz-schermen/

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
F_J_K schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:07:
Ondanks rode naam, geen Tweaker-medewerker:

[...]

Is dat niet wat onzinnig, als je dezelfde browser ook voor andere zaken gebruikt? Ik zou simpelweg overstappen op een browser die dat gedrag niet heeft :X

Ik lees er sowieso niet dat Chrome je volgt op alleen de titel. Ook de inhoud van de bezochte pagina's, lijkt me.
Kwam deze vandaag tegen, moest gelijk aan dit topic denken :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISXA-KHCe87xahUFn1SGL2ZeGIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fT5TVnejWNG5PyzmoeRmBUoH.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Pagina: 1