Toon posts:

Console aansluiten op pc mogelijk??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag m'n SNES aansluiten op pc om te testen of dat zowiezo mogelijk is, en om in de toekomst misschien Gamecube aan te sluiten.
Ik heb een Asus v8200 deluxe, dus met video-in. Vraag: hoe regel ik het nou allemaal?
Bij de snes zitten 3 van die kabeltjes rood, wit, geel. Ik dacht dat rood en wit voor geluid links en rechts was en geel voor beeld. Die gele kan ik inpluggen met behulp van zo'n verlengkabeltje die bij m'n videoplank zat (s-video to composite cable stond erbij), maar weet alleen niet welk prog ik nodig heb om beeld te voorschijn te toveren.
Ik neem aan dat ik die rode en witte aan moet sluiten op iets van geluidskaart ofzo, maar helaas kan ik die nergens kwijt in mijn SB Live 1024.
Dus hoe zorg ik ervoor dat ik nou beeld en geluid krijg, is dit zowiezo mogelijk en wat zou ik eventueel bij moeten kopen om dit mogelijk te maken??

(zie hieronder voor verdere specs van comp)

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Het is gewoon video signal, dus de standaard decoder daarvoor lijkt me voldoende

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:19

Roy

Hobbies?

Die gele is inderdaad de video, als je die op je video-in van je videokaar doet moet je als het goed is met het proggie dat Asus er bij levert gewoon beeld krijgen.

Jou geluidskaart heeft geen tulp-ingang, dus moet je even een verloopstukje halen van 2x tulp (die rode en witte) naar 3,5mm Jackplug. Die kun je bij de meeste electronica winkels wel kopen (expert heeft ze ook wel). En als het goed is heeft jou geluidskaart een line-in poort, daar kun je hem dan gewoon op aansluiten.

suc6

Inderdaad...

Verwijderd

Topicstarter
Aha bedankt, dat lijkt me nog best wel te doen. Maar ehh ik doe t dus wel goed met dat verloopstukje van super naar composite he??

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Waarom stop je dat gele kabeltje niet gewoon direct in je videokaart?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je moet inderdaad dat verloopstukje gebruiken. Asus videokaarten hebben nl. een composite en svideo out, maar alleen een svideo in en daarvoor word dus ook dat kabeltje bijgeleverd.

Verwijderd

Topicstarter
Goed hij doet t nu! Ik heb uiteraard nog geen geluid want ik moet dat stekkertje nog halen. Ik gebruik nu het programma van Asus genaamd Digital VCR. Loop alleen nu tegen het volgende probleem aan, het beeld is alles behalve vloeiend :(
Het schokt niet echt maar het trilt als ik mijn mario (:)) poppetje beweeg. Als er geen bewegende beelden zijn is het beeld uiteraard wel scherp. Ik draai resolutie 704x576 en gebruik de pal bghi standaard, maar ook bij lagere resoluties trilt het beeld. Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?? Ik speel het trouwens in live mode, maar bij de andere modi als recording enzo wordt het niet beter.

edit:
Heb ontdekt dat als ik in recording mode speel en de framerate op die van pal zet (29, nog wat) dan loopt t al een stuk beter, maar nog steeds niet bepaald perfect

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom je je SNES op een PC wil aansluiten. Dan kan je net zo goed een emulator downen en die gebruiken. Heb je ook nog eens de 2x super SAI engine om mee te geinen. :)
Zelf vind ik juist het feit dat je lekker op de bank kan hangen achter een grote tv één van de charmes van een console.

Nou ja, je zal er vast een goede reden voor hebben. Succes er mee! :)

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:19

Roy

Hobbies?

Het is niet normaal dat hij schokt, want die video-in poort is gemaakt om beelden vloeiend af te spelen.
Misschien moet je de nieuwste drivers downloaden ?

Inderdaad...

Pagina: 1