Hue wall module kleine draadjes in pulsdrukker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apeflip
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-04 08:37
Vandaag heb ik geprobeerd om de draadjes van een Hue Wall Module aan te sluiten op een pulsdrukker
van Jung maar deze lijkt meer geschikt voor gewone stroomdraden uit de muur maar niet die kleine draadjes
van de Hue. Eerst dacht ik om de kleine draadjes met een kroonsteentje door te verbinden met dikke draden maar
ik weet niet of hier wel ruimte voor is achter de schakelaar.
Is hier een andere slimme oplossing voor?
Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Apeflip op 06-03-2023 22:12)

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:35
Ik heb ook (meerdere) pulsdrukkers van Jung i.c.m. hue wall module.

Werkt prima, wel bij installatie hard duwen op de rode/zwarte 'knopjes'

https://image.allekabels....issel-kleur-polar-wit.jpg

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Welke pulsdrukker heb je? Ik heb namelijk een vergelijkbare setup en dat ging zonder problemen (met de draadjes direct in de pulsdrukker) :)

Als ik me het goed herinner hebben de hue draadjes een verdikt uiteinde, en die kan je prima onder een schroefcontact schroeven of in een klemcontact steken.

[ Voor 54% gewijzigd door spone op 06-03-2023 21:47 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:35
Ik heb ook (meerdere) pulsdrukkers van Jung i.c.m. hue wall module.

Werkt prima, wel bij installatie hard duwen op de rode/zwarte 'knopjes'

https://image.allekabels....issel-kleur-polar-wit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apeflip
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-04 08:37
Mooi, het is gelukt. Ik moest inderdaad erg hard op die knopjes drukken en toen gingen ze erin.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 13:55
Toevallig vorige week dit zelfde "probleem" gehad maar dan met een industriele relay module (beurs opstelling don't ask :) ). Wij hebben dit opgelost door de draadjes aan de Hue kant op te dikken met een aderhulseindje. Hierna maakte het wel goed betrouwbaar verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robku78
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:33
Vandaag heb ik ook een Jung serie pulsdrukker (535EU) geïnstalleerd met een Hue wall switch.
Om de dunne draadjes te koppelen moest ik idd ook erg hard op de zwarte/rode knopjes drukken.

De installatie in de Hue bridge/app verliep zonder problemen.

Nu heb ik echter het volgende probleem. Om de lamp aan of uit te schakelen moet ik altijd 2x snel op de puls drukker drukken. Staat ingesteld op aan/uit. Als test staan beide knoppen op de zelfde lamp, beide aan/uit, met een ander kleur om het verschil te herkennen.

Al meerdere keren geprobeerd om de Hue wall switch te verwijderen en opnieuw te installeren. Ook met enkele drukker gekoppeld. Maar geen verschil. Altijd 2x snel drukken om aan te schakelen.

Voor iedere puls drukker is een (bijgeleverd, wit/geel) kabeltje gekoppeld. 2x wit naar ‘rood’, 2x geel naar ‘zwart’. Er zitten geen kabeltjes bij elkaar.

Is dit bij jullie ook? Enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:18
Robku78 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 19:40:
De installatie in de Hue bridge/app verliep zonder problemen.
Heb je in de app wel aangegeven dat het een pulsdrukker is? Just checking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robku78
Nee niet bewust. Waar zou je dat moeten doen dan? Onder de wall switch zelf kun je verder niets instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robku78
Robku78 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:43:
Nee niet bewust. Waar zou je dat moeten doen dan? Onder de wall switch zelf kun je verder niets instellen.
Gevonden! Bij installatie kun je idd kiezen voor drukknoppen ipv schakelaar. Daarna werkt het wel zoals het hoort.
Pagina: 1