Beamer in goed verduisterd woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchGent
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09-2023
Ik zoek een beamer voor in mijn woonkamer

budget is circa €1500-€2000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om enerzijds een bioscoop ervaring in de woonkamer te creëren en anderzijds geen grote zwarte blikvanger meer te hebben.
Ik heb al een Teufel 5.1 set incl subwoofer en Google Home voor al mijn streaming wensen. De woonkamer is middels rolluiken volledig te verduisteren. We hebben een afstand van 350 cm van de plek op het plafond waar we de beamer zouden willen ophangen tot waar het rolscherm zou moeten komen. Dat scherm zou een elektrisch bedienbaar 100 inch scherm moeten worden aan het plafond.

Wat heb je zelf al gevonden?

https://www.beamerexpert....7323438353434381d&q=Uhd35

https://www.coolblue.nl/p...100xh-16-9-254-x-155.html

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke ervaringen hebben degene die soortgelijke opstelling hebben. Irriteert het geluid van de beamer jullie?
Hebben jullie andere beamers of schermen die jullie aanraden?
Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door DutchGent op 06-03-2023 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-09 15:41
Die beamer komt goed uit de test, dus lijkt me een prima ding!
Bij meerdere reviews scoort hij namelijk goed.
Zelf heb ik geen beamer, wel zijn er beamers waar je de fan te hard hoort blazen.
Bij deze beamer in eco mode hoor je hem nauwelijks, in bright mode ga je hem wel horen.

De vraag is meer, hoe erg ga je je hier aan irriteren?
Verder niets op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchGent
@Eskimoo bedankt voor je reactie! Ik heb uiteindelijk een beamer te leen gekregen van een kennis. Dus nu een scherm alvast aangeschaft om te kijken of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

Welke teufel set heb je.
De beamer heeft alleen HDMI in.

Je moet je CC dus op de teufel set aansluiten welke het beeld dan weer naar de beamer stuurt.
Of de teufel moet een optische in hebben voor geluid.

Veel 5.1 setjes met soundbar zijn bv afhankelijk van (e)ARC om het geluid van de TV weer te geven.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchGent
@DarkSide ik heb de Ultima 40 Surround "5.1-Set" van Teufel met een los gekochte Denon AVR-X1600H DAB. De leen-beamer werkt perfect met de ARC HDMI aansluiting. Alle apparaten via de receiver aangesloten en geen problemen met vertraging van beeld of geluid. Heb als test de Google Chromecast gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Houd er wel rekening mee dat de beamer die je hierboven noemt met DLP-techniek werkt. Sommige mensen zien dan een soort "regenboogeffect" bij snel bewegende beelden. Als je daar gevoelig voor bent dan verziekt dat echt je beleving. LCD-beamers hebben dat niet, maar het nadeel daaraan is weer dat het zwart weer iets minder diep is en de apparaten vaak lomper zijn.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:12

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb weinig uitgebreide kennis van beamers, maar wij zijn heel tevreden over onze Epson TW-9400 op een 110 inch scherm. Geen 4k, maar wel compatible. We gebruiken er Sony receiver surround bij met een JBL 5.1 set.

De epson is vrij stil, en op eco modus ook meer dan fel genoeg voor een verduisterde kamer. Heeft ook veel opties voor fine tuning, projectie op doek afstellen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchGent
Daam schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:58:
Houd er wel rekening mee dat de beamer die je hierboven noemt met DLP-techniek werkt. Sommige mensen zien dan een soort "regenboogeffect" bij snel bewegende beelden. Als je daar gevoelig voor bent dan verziekt dat echt je beleving. LCD-beamers hebben dat niet, maar het nadeel daaraan is weer dat het zwart weer iets minder diep is en de apparaten vaak lomper zijn.
Bedankt! Ik heb even ingelezen en de voor en nadelen bekeken van de verschillende projectietechnieken. Denk dat ik alles meenemende (prijs, voor en nadelen) toch voor DLP kies. Zag ook deze voor een schappelijke prijs om de komende jaren te overbruggen (sparen voor betere setup); BenQ TH585P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:43
Ik zou ook de 2e hands markt overwegen. Een JVCx7500 voor dat geld veegt de vloer aan met deze projectoren (is nieuw 5k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchGent
jantje112 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:45:
Ik zou ook de 2e hands markt overwegen. Een JVCx7500 voor dat geld veegt de vloer aan met deze projectoren (is nieuw 5k)
Bedankt voor de tip. Ik ben alleen een beetje huiverig met apparatuur en tweedehands. Vooral aangezien het lastig is het kwaliteit in te schatten van een de beamer. Op het moment heb ik een 92 inch projectiescherm besteld (paste netjes met de behuizing op de plek waar wij deze willen hebben). Dus enorm groot wordt de projectie niet. De 720p beamer die wij te leen hebben geeft op ons zelfgemaakte doek al een leuk beeld. Een full HD is dan wat ons budget betreft prima voor de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchGent
Allen bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1