Verwijderd

Topicstarter
Yo mensen ik was laatst een beetje op internet aan't zoeken over mijn Ti83, en ik zag dat het mogelijk was een IR-poort aan te sluiten.
Nou krijg ik binnenkort zo'n Postbank-GSM met IR-poort en ingebouwde modem (geloof ik), dus ging er bij mij een lampje branden. Zou het niet mogelijk zijn om met een stukje zelfgeschreven Ti83-software (proggen in Z80asm kan ik wel aardig) die modem aan te sturen? En misschien zelfs te internetten? Ik heb nog niks hierover gelezen op internet, maar het is theoretisch toch best mogelijk IMHO.

Verwijderd

om je uit je illusie te helpen
de m35i heeft geen infra rood

Verwijderd

Topicstarter
o fuk dan had ik het verkeerd gelezen in de consumentengids |:(
maar dat doet niks af aan mijn vraagstelling

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Vet idee 8-)

Als dat kan, dan ga ik een nieuwe telefoon kopen die wèl een IR poort heeft (en natuurlijk een IR geval voor m'n TI-83 :P)

In theorie moet het inderdaad kunnen, alleen ik vraag me af hoe snel dat ding data kan verwerken?

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof dat dat ding 9600 bps is ofzo

Verwijderd

z'n grote broer de S35i heeft wel IR maar ik weet niet of die Z80 kan hebben (ik weet ook niet wat het is eerlijk gezegt dus leg uit)
edit:
ik bedoel dus Ti83
maar aan je ondertitel te lezen is het assembler (hoe je het ook schrijft!)

edit2: typo zie bold gedrukte :p

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Op vrijdag 31 augustus 2001 21:49 schreef mot het volgende:
z'n grote broer de S35i heeft wel IR maar ik weet niet of die Z80 kan hebben (ik weet ook niet wat het is eerlijk gezegt dus leg uit)
Z80asm is een programmeertaal voor de TI dacht ik :P

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 21:51 schreef rb338 het volgende:

[..]

Z80asm is een programmeertaal voor de TI dacht ik :P
Ik zit zelf in de TI maar heb nog nooit van Z80asm gehoord eerlijk gezegt (ach ik ben nog maar student)

Verwijderd

Topicstarter
de Zilog Z80 is de 6mhz CPU van de Ti83. Die is een beetje oud (1975 ofzo) maar is waarschijnlijk van het zelfde kaliber als die in GSMs. Voor een beetje serieuze progjes op de Ti83 moet je in Z80 assembleertaal werken, maar dit heeft niets met de GSM-kant te maken.

Verwijderd

maai dit gaat natuurlijk nooit werken... als je een prog wilt maken die een beetje normaal met data van die modem wilt kunnen komgaan zit je al lang over het geheugen van zo'n ding heen...

een beetje internet pagina op zich is al 10 kb dus dan heb je nog maar iets van 20 kb voor je programma hihi

Verwijderd

Ik heb wel al eens gezien op ticalc.org dat het mogelijk is om via de seriele poort op de linkkabel een modem aan te sluiten, en er was iemand die daar een vroege beta voor geschreven had.
Maar dat was eerder telnet ofzo dan op internet surfen (om te surfen heb je nog een browser nodig ook, maar wie weet, mischien zou een wap browser wel mogelijk zijn)
Pagina: 1