Asus Zenwifi XT12 verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 69lente
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-01-2024
Wij hebben sinds november een duo pack Asus Zenwifi pro XT12.

In 1e instantie waren we erg tevreden, maar nu worden we er gek van.
De node verliest namelijk constant de verbinding met de router.
Zelfs als ze op nog geen meter afstand staan.

Nu mochten we 'm terug sturen ter reparatie en hebben we een nieuwe (want zonder wifi is onleefbaar met pubers), maar deze heeft precies hetzelfde probleem.

We hebben al een paar keer contact gehad met Asus, maar ook zij snappen het niet meer.

Hebben nog meer mensen dit probleem en weet er iemand een oplossing?

Achtergrond:
In 1e instantie hadden we nog Ziggo en daarmee al jaren regelmatig problemen. Toen hun modem in bridge ging en we dit systeem aansloten waren we echt een week of 2 superblij met dit systeem.
Vervolgens viel de wifi weer steeds weg (en hebben we er niet direct aan gedacht de Ledverlichting aan te zetten).
Ziggo zei zelf een probleem te zien en heeft een nieuwe hoofdaansluiting en nieuw modem geïnstalleerd.

Daar waren de problemen niet mee weg, maar omdat de afspraak voor glasvezel al stond hebben we het maar even laten zitten.

Nu hebben we glasvezel en het signaal op de router (er zit alleen een omvormer tussen) is supergoed. De led is ook echt altijd wit op de router.
Maar nu hebben we de ledverlichting aangezet en blijkt het probleem te zijn dat de verbinding met de node steeds wegvalt (meestal blauw licht, soms geel).
Zelfs op 1 meter afstand.

We hebben al hele lijsten en mails met oplossingen geprobeerd en mogen m ter reparatie terugsturen.
Maar ter vervanging een nieuwe besteld (om die in de proefperiode terug te sturen en dus niet zonder wifi te zitten) én daarmee hebben we precies hetzelfde probleem.

Al een paar keer met Asus gebeld, nog meer instructies en nog steeds hetzelfde probleem.
Omwisselen helpt niet, fabrieksinstellingen terug, etc etc.
Firmware is up to date en zou ook goed moeten zijn.

Ik vind het te toevalig dat er 2 sets niet goed zouden werken.
Ze mogen terug, maar ik dacht ik vraag het eerst nog even.
Komt dit vaak voor?
Ik kan het niet echt vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:34
1e stap is de log, die bekeken?

Ik heb dit wel eens vaker gelezen bij asus en vermoeden zat toen op DFS kanelen icm radargevoelig gebied. Weet je zo of er een radarstation in de buurt zit?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad1203
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem. Twee sets nieuw uit de doos en niet stabiel. Draadloze verbindingen van de 4 notes vielen regelmatig en onwillekeurig uit. Ook werden de verbindingen in de app en de webbrouser niet goed weergegeven. Het kon niet aan de DFS kanalen liggen want dan moesten ze allemaal tegelijk uitvallen en dat gebeurde niet. Het probleem zat in de software. Ik draaide na de updates softwareversie 3.0.0.4.388.22127, de firmware was dus up to date. Het probleem was opgelost toen ik de laatste Beta versie erop had gezet, softwareversie 9.0.0.6.102.4856. Ik heb eerst de software gedownload op mijn pc en vervolgens alle 4 de notes handmatig voorzien van deze software en daarna het hele systeem opnieuw opgestart. Het systeem draait nu al twee weken heel stabiel en ook de verbindingen worden nu goed weergegeven op de app en de webbrouwser. In de afgelopen twee weken is de verbinding niet één keer meer uitgevallen en is het systeem echt heel snel. Uiteindelijk ben ik er echt blij mee.

Na twee weken softwareversie 3.0.0.4.388.21678 er op gezet, ook nu weer heel stabiel. Daarna de softwareversie 3.0.0.4.388.22127 opnieuw geprobeerd. Nu een onstabiel systeem. De oorzaak zit dus in deze softwareversie. Ik draai nu weer softwareversie 3.0.0.4.388.21678 en heb een heel stabiel systeem.

[ Voor 24% gewijzigd door Ad1203 op 12-05-2023 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 14:17

BramT

Rule #1

Ik heb sinds kort ook de XT12 staan.
Heb wat problemen met de Nest Doorbell, maar daarvan is ondertussen al bekend dat dat bij Google/Nest ligt. Wel kwam ik in m'n speurtochtjes deze reddit tegen, waarin ook het verhaal van @Ad1203 wordt bevestigd: er zijn wat problemen met de laatste firmware versie (22127) blijkbaar. Al heb ik zelf nog geen problemen gezien... ding is snel & rocksolid vooralsnog.

Wel een vraagje voor @Ad1203: waarom ben je terug naar de oudere firmware ipv op de nieuwe beta te blijven? Toch nog andere problemen mee ondervonden?

PS. Voor anderen die in de toekomst nog over dit draadje struikelen: de firmwares staan hier.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:33

paQ

Ik zelf heb in die zin weinig gedoe met versie 3.0.0.4.388_22127.
Heb wel gemerkt dat de DHCP lijst / toewijzen IP zeer secuur moet gebeuren als je een waslijst apparaten hebt die via DHCP een IP krijgen toegewezen.
Wellicht hangt dat samen met het cache (?) dat client lists niet meer geüpdatet worden zo'n 10 min na inschakelen. Daar word ik persoonlijk knettergek van.

Is er een methode om een client list refresh te forceren?
Of kan ik een (als dat er al is0 cache geheugen legen?

zo heb ik er hier bijv 42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPexHb8M1HbIYxffF9O9l3tigY8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pxrF34lMLzJIENeXKAuCS1b5.png?f=fotoalbum_large

maar hier 66
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkE-6v1Z3Nt-ygWfeNNjBwsySZo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ofL2tCzqjrTZcIz6qKpyOqCw.png?f=user_large

maar in werkelijkheid ws rond de 75 :S

[ Voor 38% gewijzigd door paQ op 04-10-2023 15:56 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:33

paQ

Heb zojuist de nieuwe beta geïnstalleerd. 9.0.0.6.102_4856
Wat een verschil in snelheid met door de router navigeren zeg 8)7

Pas 15 min online, maar zie constant clients verspringen tussen de nodes ook, dus het mesh functioneert gewoon :)

(en idd momenteel 74 clients)
D'r is ook daadwerkelijk werk aan de winkel. Kan me niet herinneren dat de laatste reguliere firmware deze CPU waardes gaf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3Fr0FPFGvQFximxfh-n7pC_1Vk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IQXQJCZ5QQoPdHntyccE6kXc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door paQ op 04-10-2023 16:29 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1