"Dit nummer is niet in gebruik" terwijl whatsapp wel werkt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-06 06:31
Een potje googlen leverde niks op dus misschien dat een mede-Tweaker weet wat er aan de hand is. Wanneer ik persoon Y via de telefoon app bel krijg ik een "niet in gebruik" bericht. Maar met persoon Y kan via hetzelfde nummer wel gewoon whatsappen.

Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:29

Lordy79

Vastberaden

Als je je telefoonabonnement opzegt dan werkt whatsapp nog wel.
Maar ik neem aan dat degene die je contacteert nog wel een abonnement heeft (of zijn prepaid heeft opgeladen)
Kan een ander hem wel bellen of alleen jij niet?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-06 14:17
Staat het nummer wel goed in je telefoon ?

Geen 0 teveel als landcode zeg maar, bijvoorbeeld +31006xxxxxxxx ?

Whatsapp doet daar niet moeilijk over weet ik uit ervaring maar als je echt gaat bellen maakt het wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien is het nummer ondertussen vervallen maar gebruikt degene nog wel WA op zijn computer?

nieuws: WhatsApp brengt Windows-app uit die werkt zonder dat telefoon online is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:10
Whatsapp kan ook op een ander apparaat staan, bv een tablet. Hoef je alleen na installatie te activeren via een sms code, daarna werkt het onafhankelijk van de telefoon (die nu misschien uit staat/geen bereik heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:50
Niet zo gek. Heb ik ook. Telefoonnummer uitgeschakeld via instellingen maar ik whatsapp er wel nog op ( die koppel je een keer via het nummer en blijft daarna gewoon werken, ook als nummer niet ‘aan’ staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Poumelie schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:06:
Niet zo gek. Heb ik ook. Telefoonnummer uitgeschakeld via instellingen maar ik whatsapp er wel nog op ( die koppel je een keer via het nummer en blijft daarna gewoon werken, ook als nummer niet ‘aan’ staat).
Waarom het telefoonnummer uitschakelen en WA niet :? Er bellen tegenwoordig immers minder mensen, dus zo vaak zal je niet via de telefoon gestoord worden door mensen...lijkt mij dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:48
Roenie schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:40:
[...]
Waarom het telefoonnummer uitschakelen en WA niet :? Er bellen tegenwoordig immers minder mensen, dus zo vaak zal je niet via de telefoon gestoord worden door mensen...lijkt mij dan :?
Als je dualsim hebt voor werk en prive kun je de werk-sim wel uit zetten, maar dan blijft Whatsapp (Business) gewoon bereikbaar. Belangrijke klanten en collega's weten dan ook dat ze er bij mij op WA wel doorheen komen als het echt nodig is.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 07-03-2023 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]
Kan me voorstellen dat het ideaal is voor whatsapp fraude. Appen als kind om ouders geld af te troggelen, kunnen je niet bellen "ja nee geen idee hoe dat kan, maar ik ben het echt hoor!!"

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-07 14:40
Je activeert 1x je nummer bij WhatsApp, daarna kan je doen met dit nummer wat je wilt.

Mijn zoontje heeft geen simkaart in zijn telefoon (hij mag alleen op onze hotspot mee liften) maar heeft dus wel WhatsApp.

Dus ja het is mogelijk dat WhatsApp wel bereikbaar is maar via het gewone bellen niet omdat de simkaart er niet in zin, of zelfs niet meer actief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:57

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Genoeg antwoorden hierboven al, maar waar je ook rekening mee moet houden als je de simkaart nooit gebruikt (vooral bij prepaid dus) is dat ie een keer kan vervallen. Het nummer zal niet direct opnieuw uitgegeven worden maar na x jaren wel en dan heb je dus kans dat iemand anders het nummer krijgt. Activeert de nieuwe eigenaar Whatsapp op zijn/haar telefoon en zit dat nummer toevallig in een aantal groep-apps dan wordt die nieuwe eigenaar dus ook automatisch lid van die groep-apps.

Zo heb ik het al een keer bij een klant gezien dat de dochter ineens geen Whatsapp meer had (prepaid-nummer, nooit gebruikt, vervallen, opnieuw uitgegeven) en er ineens een onbekende in de gezins-app zat.
Bij een andere klant was het net andersom, die kreeg een nieuw telefoonnummer, Whatsapp geactiveerd op haar telefoon en ze werd gelijk toegevoegd aan een paar groep-apps van onbekende mensen. :X

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik verplaats je topic even van AZ naar TEL (in de hoop dat ie daar beter past).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:50
[...]
Dualsim voor werk en privé. Met het ene nummer bel ik altijd en whatsapp ik. Met de andere whatsapp ik met een andere doelgroep maar hoef ik niet te bellen(/kan niet want ik heb alleen een bel-abbo op dat andere nummer waarmee im dus altijd bel). Eentje zakelijk eentje privé dus. Reden dat ik hem uitschakel is omdat m’n telefoon soms automagisch switcht en dan met het verkeerde nummer wilde bellen.
Pagina: 1