Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64
Vraag
Alle reacties
Jou projector ondersteund alleen hdmi 2.0 en 1.4 dus daar kan het probleem zitten
Kun je eens nader uitleggen waarom dat van invloed kan zijn?syberjunky schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:27:
Jou projector ondersteund alleen hdmi 2.0 en 1.4 dus daar kan het probleem zitten
Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64
Sony raadt aan om HDMI kabels te gebruiken die ethernet omdat die kabels 18GBit/sec ondersteunen (wanneer je de enhanced modus gebruikt). Zie ook
Overigens, gebruik de enhanced modus dus ook alleen wanneer je gebruik maakt van hiervna:
De vraag is dus of jouw projector dat ondersteund. Voor wat ik met Google zo gauw vind, ondersteund HDMI 2.0 de 18Gbps snelheid, dus dan is de vraag (gezien de projector HDMI 2.0 heeft): heb je de HDMI kabel <receiver> - <beamer> op de HDMI 2.0 poort aangesloten op de projector en gebruik je een geschikte kabel? Met HDMI 1.4 kom je niet verder dan 10.2Gbps, dus die haalt de benodigde snelheid niet.Als [Enhanced format] is geselecteerd, raden wij u aan een Premium High Speed HDMI-kabel met ethernet te gebruiken die 18 Gbps ondersteunt.
Overigens, gebruik de enhanced modus dus ook alleen wanneer je gebruik maakt van hiervna:
Bron: dezelfde pagina die ik reeds linkte. Als jouw projecter dit kan weergeven, moet je dus kiezen of delen. Anders dus op de HDMI 1.4 poort, zonder de enhanced modus aan, zodat je naar de TV er wel gebruik van kan maken (als de TV er ondersteuning voor heeft, anders dus andersom aansluiten).Enhanced format: Selecteer dit wanneer u gebruik maakt van videoformaten met een grote bandbreedte, zoals 4K/60p 4:4:4, 4:2:2 en 4K/60p 4:2:0 10 bit.
[ Voor 158% gewijzigd door CH4OS op 07-03-2023 14:04 ]
Via LibreElec (KODI) op een Raspberry Pi 4 kan ik alles keurig afspelen met Enhanced Signal Format aan in de AVR; 4k HDR10+. De vraag is waarom met LE wel en met de ChromeCast niet? Wat is het verschil?