Gietvloer en schade katten nagels - wie weet de oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warlorcp
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-02 08:05
Hallo forum vrienden,

Ik hoop dat iemand ons en de aannemer de juiste richting in kan sturen.
Wij ervaren door kattennagels tientallen krassen op een PU gietvloer.
De aannemer is bereid samen kosteloos een oplossing te vinden en die te betalen. Bijvoorbeeld een laag extra aan te brengen, daar willen wij ook voor gaan mits het juiste materiaal gevonden kan worden. We zijn al een tijdje staaltjes aan het opvragen bij verschillende leveranciers, maar we zijn er nog niet. Elk staaltje lijkt kras-onbestendig te zijn.

Heb jij een vergelijkbare situatie meegemaakt en de oplossing gevonden? Dan zou ik heel graag horen welke materialen de oplossing hebben geboden.

Het volledige verhaal beschrijf ik hieronder, daarin ligt ik toe welke afwegingen al zijn gemaakt.

Een voorbeeld van een kras die in de vloer en een staaltje is gezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B05_x1xa8ybJpGdRBIUP8kIamnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CXZRjcQhp18Xz9sEqSJxuw8P.jpg?f=fotoalbum_large

------- toelichting situatie -------

In mei 2022 is een PU gietvloer gelegd op onze gehele beneden verdieping; keuken + woonkamer + bijkeuken, zo'n 70m2.

De installateurs hebben heel kundig en precies gewerkt, de vloer ligt er super strak in.
Zij waren bovendien heel flexibel in de planning. De partij die hen voorging voor vloerverwarming had een fout gemaakt en iedereen dacht erg mee in een nieuwe, uitgestelde planning. Van 1 mochten we voor een ritje zelfs zijn busje lenen. Bovendien zijn alle betrokkenen (aannemer + installateurs) goed gereviewd in de regio (Breda) en daar vertrouw ik ook op. Al met al een fijne samenwerking, daar kijken wij positief op terug.

Na oplevering zijn wij extreem voorzichtig geweest in de eerste weken op ieders advies. En wij hadden alle meubels meteen al voorzien van pads / onderzetters, daar kon het niet aan liggen. Daarnaast liepen wij alleen op sokken en moesten gasten dat ook. Dat is nu in 2023 nog steeds het geval, elk meubel heeft onderzetters en elke gast doet de schoenen uit.

Toch doken na 2 weken tot ons verdriet de eerste krassen op. Wij dachten dat er iets per ongeluk had geschuurd o.i.d. maar konden in eerste instantie niet plaatsen waardoor dat zou kunnen. Helaas ontstonden er kort daarna wekelijks tientallen nieuwe krassen. Eind juni waren het er meer dan 100, in juli al 200-300. Nu in 2023 zitten er op elke vierkante meter tussen de 5 en 50 krassen.

Wij kwamen er op gegeven moment achter dat het komt door het afzetten van katten op de vloer. Als zij een sprintje trekken of spelen zetten zij kracht uit. Dit uitzetten van grip resulteert in krassen in de vloer.

In het voortraject was onze enige vraag aan de aannemer of de vloer tegen huisdieren kan. Dat zou het moeten kunnen werd toen beloofd. Om die reden wil de aannemer de situatie ook met ons oplossen, gelukkig.

Eind zomer 2022 ziet de vloer er op de meeste plekken in huis ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3Lk_wLaiE-Jhyy-7UPnyOTSN4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b78R43BstCSPjSGQXabOFcQd.jpg?f=fotoalbum_large

Een interessante context is dat deze situaties in Nederland voorkomen, maar niet vaak (1 op de 1000). Deze context deelde de leverancier waar onze aannemer veel mee samenwerkt. Volgens mij had die leverancier geen rol in de geplaatste vloer, maar in augustus kwam hij toch kijken omdat die ook benieuwd was. Hij kon het bestaan van deze situaties beamen namens veel Brabantse aannemers, dat sommige installaties simpelweg pech hebben. Helaas zijn wij die ene.

Wij hebben eens rondgevraagd bij bekenden met Gietvloeren. Zij hebben als aannemers DRT in Den Bosch Verhoof uit Tilburg, maar ervaren geen problemen met huisdieren of ruwe kinderen.

Misschien ligt het aan het ras? Wij hebben 2 bengalen. Als ik de nagels vergelijk met Google foto's van algemene katten nagels zie ik geen verschil.

Ter beeldvorming: hieronder een afbeelding van een kattennagel. Wij hebben overlegd met de dierenarts maar knippen van nagels heeft geen zin zeggen zij. De hoekjes die na knippen ontstaan zullen minstens zo scherp zijn als de huidige nagels. Ik zou dit alsnog willen testen maar omdat er inmiddels honderden krassen zijn is het moeilijk te zeggen welke dan nieuw zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VnEHz0tXLK6EIU_9dkjZm9eyXA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/492M3ee7dt7wSGKKFyZMGpWt.png?f=user_large

De aannemer wil de situatie oplossen, maar wij zijn er helaas nog niet uit hoe.
Voor hem is de situatie nieuw, voor zijn installateurs ook.
Zij zijn eind zomer 2022 allemaal langs geweest en kunnen het niet verklaren op basis van gebruikte materialen.

Als ik inmiddels Google of forums bekijk zie ik wel ook anderen met soortgelijke, tegenvallende situaties. Ook daarbij is het niet persé duidelijk waar het aan ligt.

Sinds de vaststelling van de schade en aangeboden hulp pingelen wij met dezelfde en nieuwe leveranciers staaltjes op en neer om bij een juiste mix van materialen uit te komen. Het doel is op iets uit te komen wat de nagels aankan en krasvast is.

Wij kijken nu nog steeds continu naar staaltjes, maar daar gaan steeds weken overheen en ik wil onderhand een oplossing vinden en daarom heb ik dit topic ook geopend.

Dus mocht je een vergelijkbare situatie hebben gehad en het juiste materiaal hebben gevonden, let us know! :) Materialen, leveranciers, vloertypes, alle soorten tips zijn welkom.

[ Voor 18% gewijzigd door warlorcp op 11-09-2023 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:27
Onze gietvloer zit lavasteen doorheen, waardoor deze een stuk harder wordt en gelijk wat reliëf heeft. Onze katten hebben daardoor iets meer grip. Ook knippen we hun nageltjes regelmatig. De vloer ligt er nu zo'n 8 maanden in en nog geen krassen te zien. Leverancier in Brabant, laat maar weten als je meer info wilt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EU_RAZER
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-12-2024
Heb je al eens gewoon een leverancier gebeld en een uitleg gegeven. Staaltjes zijn over het algemeen alleen voor de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warlorcp
millerman_sf schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:32:
Onze gietvloer zit lavasteen doorheen, waardoor deze een stuk harder wordt en gelijk wat reliëf heeft. Onze katten hebben daardoor iets meer grip. Ook knippen we hun nageltjes regelmatig. De vloer ligt er nu zo'n 8 maanden in en nog geen krassen te zien. Leverancier in Brabant, laat maar weten als je meer info wilt!
Hoi millerman, dat type vloer heb ik on mijn onderzoek nog niet voorbij zien komen. Ik heb inmiddels menig blog, video en forum gehad.

Zou je mij de naam van de leverancier kunnen delen (eventueel privébericht als dat je voorkeur heeft)?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warlorcp
Dat is een goed idee, zal ik eens doen.

[ Voor 117% gewijzigd door warlorcp op 09-06-2023 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024

NMA

Het is een hardnekkig verschijnsel dat veel mensen denken dat een gietvloer niet krast. Dat is helaas niet zo. Na verloop van tijd krijg je krassen en slijtsporen.

Wat mat is krijgt glans en wat glanst wordt mat. Daar is geen ontkomen aan. Kijk maar eens bij winkels waar een gietvloer ligt.

Uiteraard kun je dit proces vertragen door voorzichtig te zijn maar vroeg of laat ontkom je er niet aan.

Dat de kat zijn nagels gebruikt op de gladde vloer is natuurlijk logisch. De ene kat zal zijn nagels meer gebruiken of op een andere wijze dan de ander. Dat verklaart het verschil met jullie kennis.

De enige oplossing die ik zo zie is inderdaad gaan voor een wat ruwer oppervlak. Dit heeft 2 voordelen; de kat heeft wat meer grip en hoeft zijn nagels wellicht niet te gebruiken en op een ruwer oppervlak zie je eventuele krassen minder (dat is de reden dat werkoppervlakken vaak een klein beetje textuur hebben).

Mijn advies voor mensden die geen krassen op hun vloer willen: kies voor tapijt ( :) ) of keramische tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Wij hebben de epi Corestone. Krast minder snel dan de PU vloer, is wel stukken harder en minder ‘strak’. Daardoor wel ruwer en meer grip.

Krasjes kleuren we in met een grijze stift. Daarmee maskeer je beschadigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met dit probleem maar wel met Bengalen. Ik heb nooit een wetenschappelijke analyse gedaan maar Bengalen zijn een atletisch ras dat ongeveer de helft zwaarder en twee keer zo actief is als veel andere rassen. Als andere mensen met die vloer een paar ragdolls hebben is dat natuurlijk geen goede vergelijking ;) Onze bengaal levert heel wat meer krassen op de houten vloer op dan abessijnen of Europees kortharigen ooit hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
Ik kijk regelmatig de filmpjes op youtube van stone coat om inspiratie op te doen voor mijn projecten die ik nog uit ga voeren en daar hadden ze het over ultimate top coat YouTube: The ULTIMATE Top Coat for Epoxy Countertops | Stone Coat Epoxy die ze als laatste aanbrengen en dat zou krasvast zijn.

Weet alleen niet of het ook over jullie vloer kan maar je kan het altijd vragen of proberen https://www.stonecoatcountertops.com/flooring-epoxy-page en klik op ultimate top coat dan zie je kattennagels in de link naar youtube

[ Voor 13% gewijzigd door Toerq op 10-03-2023 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneej
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:58
@warlorcp vanmorgen op de snelweg kwam ik 2 busjes tegen van deze partij: https://devloerendokters.nl/

ben toen uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken op hun website. Wellicht kunnen hun jou helpen voor de perfecte coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

inhico

pw

Zijn het echt krassen, dus kleine groeven? Of zijn het als het ware krijtstrepen? In het tweede geval zou je het (grotendeels) moeten kunnen wegvegen/poetsen, al kan dat soms lastig zijn.
Als het echt krassen zijn betekent dat dat de vloer minder hard is dan de nagels van de kat. Dan is die vloer ook erg gevoelig voor allerlei andere zaken zoals zand etc. Misschien kan een hardere toplaag worden aangebracht.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warlorcp
Thanks voor jullie reacties!

NMA - achteraf hadden wij inderdaad liever een ander vloertype gehad (tegel, PVC, etc.)
Smithkj - epi Corestone lijkt hard maar wel een cement achtige stijl, de 'zachte' kleurige look van PVC/Epoxy spreekt ons aan
Jheroun - wij staan open voor het idee dat Bengalen actiever zijn en proberen dat te weerleggen door ze ook boven te laten. Boven ligt PVC laminaat waar je overigens niets op ziet. Helaas zullen ze toch ook af en toe beneden zijn
Toerq - Dit is een super aanbeveling! Ik zet die door naar de aannemer
Corneej - Spotrepair of een vergelijkbare handeling is te vroeg. De krassen zijn inderdaad te verhelpen, maar er moet ook minimaal iets van stevigheid aangebracht worden. Misschien dat zij daar wel iets over kunnen zeggen, hoe zij het zouden aanpakken. Bedankt
Inhico - Het zijn wel echt krassen, soms door meerdere lagen heen. Vandaar dat wij ook geloven in een extra laag.

Vandaag was een leverancier hier, die ook materialen voor vloeren levert. Ook hij heeft kunnen observeren en zal een advies uitbrengen aan de aannemer. Fingers crossed dat daar een duurzame oplossing uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:52

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Jezus, heeft die kat adamantium klauwen? Ik heb ook moeite met geloven dat zijn nagels harder zijn dan de gegoten vloer.

Koop slofjes voor hem. :P

Alle gekheid op een stokje, een hardere toplaag is het enige wat ik kan bedenken.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:42
De nagels van een kat zijn scherp maar lijkt mij sterk dat ze harder zijn dan die vloer.
Ik heb laminaat en echt 0 krassen terwijl er hier regelmatig een kat over komt spollen.
Nagels worden uitgezet om grip te hebben en hoe gladder een vloer....
Raar dat een houten laminaat vloer krasvaster is dan een gietvloer. Maar zoals al eerder genoemd kijk maar eens in winkels etc waar zo'n vloer ligt hoe die eruit ziet.
Ja daar word die een stuk intensiever gebruikt maar het is zeker niet de oplossing voor een degelijke vloer.

Nagels knippen kan wel wat helpen doe ik hier ook.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:58
warlorcp schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:41:
Vandaag was een 2e leverancier hier, Dr Schutz die de vloer zelf levert (niet de toplaag). Ook hij heeft kunnen observeren en zal een advies uitbrengen aan de aannemer. Fingers crossed dat daar een duurzame oplossing uit komt.
Bij het gietvloeren bedrijf waar ik werkzaam ben gebruiken wij sinds een half jaar bij klanten met katten een speciale lak van Dr Schutz Specials.
Deze zou beter bestand moeten zijn tegen de nagels van katten.

Edit: Even gekeken en het gaat om de Dr Schutz Clearcoat Ultramat.

[ Voor 6% gewijzigd door lochpatje op 23-03-2023 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:33
Misschien een rare opmerking hoor. Je stelt dat dit 1 op de 1000 keer voorkomt. Dus als je 1000 keer precies deze vloer giet krijg je bij 1 vloer deze klachten en bij de rest niet (even letterlijk genomen). Wat houdt je dan tegen om de oplossing te proberen die de aannemer voorstelt, namelijk een laagje eroverheen gieten? Bang dat het ongeluk je nog een keer treft? Of denk ik nu te simpel?

[ Voor 2% gewijzigd door NACrat op 24-03-2023 10:57 . Reden: Rare zinsopbouw aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:56
Persoonlijk, vind ik dit niet zo heel raar.
Zelf heb ik ook katten en hun nagels zijn echt scherp en behoorlijk hard.
Een gietvloer begint vloeibaar, want "gietvloer".
Ik denk dat een PVC vloer wellicht ook nog kwetsbaar kan zijn voor kattennagels.
Zelf heb ik tegels beneden en laminaat boven.
Daar heb ik nooit problemen met nagels.

Mogelijk kan een extra harde toplaag wel een beetje verlichting geven?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik vraag me af waarom jij degene bent die het onderliggende probleem moet oplossen, daar waar de aannemer verantwoordelijk is?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

PU gietvloeren zijn nu eenmaal niet hard (genoeg), Epoxy vloeren zijn veel harder.

Met een rondje lezen op de interwebs worden epoxy vloeren niet toegepast in huizen doordat het aan comfort ontbreekt doordat er sprake zou zijn van onvoldoende flexibiliteit.

Hoe zich dat verhoudt een tegelvloer van snoeihard keramiek of natuursteen, daar snap ik dan niks van :P :+

Anyway, is het een optie om de krassen weg te werken zoals bij autolak mogelijk is en dan te informeren of er een epoxy afwerklaag overheen kan? Allicht is dat te mengen in de zelfde kleur en glans als de huidige vloer.
Of allicht zelfs met een doorzichtige laag met dezelfde glansgraad.?
RoamingZombie schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:58:
Jezus, heeft die kat adamantium klauwen? Ik heb ook moeite met geloven dat zijn nagels harder zijn dan de gegoten vloer.

Koop slofjes voor hem. :P

Alle gekheid op een stokje, een hardere toplaag is het enige wat ik kan bedenken.
:+

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/6itnbuyhmy481.jpg

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:52

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Ik werd nieuwsgierig door dit topic. Ik heb zelf ook een kat maar nooit bij stil gestaan hoe hard zijn klauwen exact zijn, ik heb alleen ervaren hoe scherp ze zijn :D

In principe heeft een kattennagel een hardheid van 2.5 op de schaal van mohs. Alleen vanwege de kinetische energie (snelheid + massa) zijn ze in staat schade toe te brengen aan materiaal tot hardheid 5 op de schaal van mohs.

Dus je hebt een vloer nodig die harder is dan hardheid 5 :)

Okay, misschien iets lager omdat dit onderzoek over een big cat gaat die wat meer massa heeft. LINK

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RoamingZombie schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:55:
Ik werd nieuwsgierig door dit topic. Ik heb zelf ook een kat maar nooit bij stil gestaan hoe hard zijn klauwen exact zijn, ik heb alleen ervaren hoe scherp ze zijn :D

In principe heeft een kattennagel een hardheid van 2.5 op de schaal van mohs. Alleen vanwege de kinetische energie (snelheid + massa) zijn ze in staat schade toe te brengen aan materiaal tot hardheid 5 op de schaal van mohs.

Dus je hebt een vloer nodig die harder is dan hardheid 5 :)

Okay, misschien iets lager omdat dit onderzoek over een big cat gaat die wat meer massa heeft. LINK
Die MOHS schaal is wel een beetje een rare, diamant is 10, dus niet echt lekker spreiding.

je hebt nog veel meer methodes, SHORE, Rockwell noem maar op, vaak ook afhankelijk van wat je meet.

Ik lees nogal eens hardloopschoen reviews waarin ze soms de hardheid van zolen meten :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valpa
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-03 19:56
De labrador van de buren heeft hier huisgehouden. Met dit als resultaat op een vloer van nog geen 1,5 jaar oud. De krassen zijn te zien vanuit een bepaalde hoek met een bepaalde lichtinval. Je voelt ze niet.

Onze eigen hond is een stuk kleiner en heeft gelukkig nog geen krassen achtergelaten. Heb een aantal partijen die vloeren herstellen aangeschreven, echter maar één reactie gekregen. Ik hoop dat ze het kunnen fixen zonder dat er een nieuwe toplaag op moet. Ik zou niet weten waar ik een week lang alle meubels neer moet zetten.

Ook overweeg ik om een boenmachine te huren met speciale PU-reiniger en een rode pad (https://beton-aparte.nl/product/reiniging-pad-rood/). Heeft hier iemand ervaring mee? Ik hoop dat het de krassen ook verminderd.

Echt schoon krijgen we de vloer namelijk niet meer met twee keer in de week dweilen (St. Marc werd ons aangeraden, zeepvrij namelijk). Je blijft toch 'smoetzelige vlekken' (op foto 2 duidelijk) zien. Vooral als de spotjes er vol op staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFHH6hdcg1TZI1UVvmtv9u_Nnfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5YzferMJK8zn16KJivZJDB6G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJBGv2aAARS717Lw421G8OJLd4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3AGV5tVyqt7R7JWlcsu9Co7a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QsENnti8BDbTJW9vEvxsVW9A8LU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vl8J0XsUYN5OpUkbKsCwS3ao.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warlorcp
lochpatje schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:10:
[...]

Bij het gietvloeren bedrijf waar ik werkzaam ben gebruiken wij sinds een half jaar bij klanten met katten een speciale lak van Dr Schutz Specials.
Deze zou beter bestand moeten zijn tegen de nagels van katten.

Edit: Even gekeken en het gaat om de Dr Schutz Clearcoat Ultramat.
Goed nieuws! De extra verstevigende laag komt eraan. Inderdaad met die toplaag.

Het duurt nog even voordat de vloer geplaatst wordt, als t.z.t. alles in orde is zal ik dat hier laten weten.

[ Voor 26% gewijzigd door warlorcp op 11-09-2023 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warlorcp
Echt schoon krijgen we de vloer namelijk niet meer met twee keer in de week dweilen (St. Marc werd ons aangeraden, zeepvrij namelijk). Je blijft toch 'smoetzelige vlekken' (op foto 2 duidelijk) zien. Vooral als de spotjes er vol op staan.
Vervelend!
Ik zou wel altijd je originele aannemer raadplegen voordat je zelf iets gaat doen. Het risico is anders dat hij je helemaal niet meer gaat helpen (dat je het zelf hebt gedaan). Gelukkig waren ze bij mij erg behulpzaam.

[ Voor 14% gewijzigd door warlorcp op 11-09-2023 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspooren
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-10-2023
Beste @warlorcp ,

Ik ben benieuwd naar de uitkomst bij jullie van de extra Schutz Clearcoat Ultramat toplaag, is deze wel bestand tegen de nagels van de katten?

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb enkele maanden terug mijn PU-gietvloer opgeleverd gekregen en deze zit inmiddels maanden later vol met flinke krassen van de katten nagels. Ik heb twee Maine coons die nogal weleens achter een speeltje aanrennen en zich dan afzetten. Op de foto's is te zien dat het om exact dezelfde type krassen gaan.

In de winkel heb ik me destijds laten adviseren dat deze vloer bestand zou zijn tegen katten nagels, we hebben het er uitvoerig over gehad. Nu blijkt dat het niet zo is en wil het bedrijf alleen tegen meerprijs eventueel wat opschuur-werkzaamheden verrichten. Volgens hen zijn krassen niet te voorkomen.

Heel benieuwd of je die bij jullie weg hebt kunnen werken en of de nieuwe toplaag uitkomst biedt!?

Groetjes,

T Spooren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valpa
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-03 19:56
Ik moet zeggen, krassen vervagen na een paar weken. Dus of het diep zit, nee, denk het niet. Maar de vloer is na nog geen twee jaar al lang niet meer zo mooi als die was. Onze leverancier is inmiddels failliet. Maar wij hebben spijt dat we Het Gietvloerhuys onze vloer hebben laten aanleggen.
Pagina: 1