Welke informatie verzamelt Tiktok met een desktop OS?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-09 17:33
Hallo, er is al heel wat geschreven over Tiktok en (gebrek aan) privacy.
Ik weet niet wat er nu allemaal van waar is, maar Tiktok zou zelfs informatie verzamelen van andere apps, wat je tijpt enz...

Zelf heb ik geen Tiktok op mijn smartphone en ik ben ook niet van plan om dit te installeren.
Wat ik wel eens gedaan heb is hun website bezocht en een beetje rondgekeken.
Ik heb geen account maar vroeg me af wat Tiktok aan informatie verzamelt wanneer je hun website op een desktop webbrowser bezoekt?

Kunnen ze dan ook weten wat je tijpt in je email, je tekstverwerker, de websites die je bezoekt, wat er op je computer staat enz.. ?

...

Voor internet gebruik ik Safari en Firefox op Mac OS
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk12345678
  • Registratie: Januari 2022
  • Nu online
Ze zouden prima kunnen zien welke websites je nog meer bezoekt d.m.v. tracking cookies, canvas fingerprinting of vergelijkbare technieken. Dit kun je echter blokkeren met browserextensies en/of browserinstellingen. Het kunnen zien van overige applicaties op je pc en wat je daar typt is zeer onwaarschijnlijk. Hooguit op een andere website welke dezelfde tracking cookies gebruikt en daar zit eventueel een 'lek' in, maar die kans is ook erg klein, helemaal wanneer je tracking cookies blokkeert :).

[ Voor 25% gewijzigd door Henk12345678 op 06-03-2023 21:06 ]

Christus heeft in onze plaats de prijs voor onze zonden betaald aan het kruis. Een ieder die berouw toont en vertrouwt op Hem, zal behouden worden. Laat je niet misleiden door valse leren zoals het welvaartsevangelie of sektes als de Jehova's Getuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-09 17:33
Dankjewel.
Er stonden inderdaad 2 vermeldingen van Tiktok bij de cookie instellingen in Safari.
Ik heb deze gewist.