Hey tweakers, ik heb een dringend probleem: Ik was iets te ontstuimig bij het aansluiten van m`n oude HD, en met het vastduwen van de IDE kabel heb ik een van de pinnetjes op de HD compleet verbogen. Heb hem geprobeerd terug te buigen, maar het lukt niet erg. (krijg hem niet recht) Nu is de vraag dus: als ik doorga met proberen, en het pinnetje breekt af, kan ik dan m`n schijf (met alle waardevolle data erop) weggooien, of is er een kans dat ie toch nog toegankelijk is??
Verwijderd
Om wat voor een pin gaat het ? een jumper pinnetje of een pin van de IDE aansluiting ?
Lijkt mij sowieso fataal als zo'n pinnetje afbreekt, met een pincet moet het toch lukken als je maar heel voorzichtig bent..
Okay, het gaat om de IDE aansluiting lees ik net
-> Heb geen idee wat er gebeurd als zo'n pinnetje afbreekt
Lijkt mij sowieso fataal als zo'n pinnetje afbreekt, met een pincet moet het toch lukken als je maar heel voorzichtig bent..
Okay, het gaat om de IDE aansluiting lees ik net
Verwijderd
Uhm probeer hem heel voorzichtig recht te krijgen. Als die afbreekt heb je volgens mij een groot probleem. Dan wordt het soldeerwerk ofzo 
Suc6
Suc6
Je kunt natuurlijk dat eventuele afgebroken pinnetje weer vast solderen

* Osiris lijkt het echter niet zo'n goed idee.
* Osiris lijkt het echter niet zo'n goed idee.
Hmm, je was me voor...Op vrijdag 31 augustus 2001 21:38 schreef Trancer het volgende:
Uhm probeer hem heel voorzichtig recht te krijgen. Als die afbreekt heb je volgens mij een groot probleem. Dan wordt het soldeerwerk ofzo
Suc6
heel misschien (doe dit dus alleen als je weet waar je mee bezig bent!) kan je dan je hd open maken en dan die male connector vervangen(pinheaders (waar je dus die IDE kabel induwt)) als je die ergens vandaan weet te sprokkelen (een beetje electronica winkel heeft dat toch wel). Dus hd openmaken en dan connector eruit en nieuwe erin.
BTW dit moet ik OM
BTW dit moet ik OM
Toen van mijn writer 1 pinnetje gebogen was kreeg ik vaak een buffer underrun.
Dus ik denk dat je HD het dan nog wel doet, maar dat je dan dus vaak leesfouten zalt krijgen.
Probeer het recht te buigen, scheef heb je er ook niks aan...
Dus ik denk dat je HD het dan nog wel doet, maar dat je dan dus vaak leesfouten zalt krijgen.
Probeer het recht te buigen, scheef heb je er ook niks aan...
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Ja hè, dat is dan zeker ook hetzelfde pinnetje...
Als een essentieel pinnegien afgebroken is, dan doet ie et echt niet meer
Proberen recht te buigen of een nieuwe pin/connector lijkt mij de enige oplossing.
Ja, of een nieuwe HDD kopen natuurlijk
Proberen recht te buigen of een nieuwe pin/connector lijkt mij de enige oplossing.
--> [forum=21] <--
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
nee hoezo? je gaat toch geen hele nieuwe hd kopen voor stom stom connectortje.. Gewoon (als je zelf weet waar je mee bezig bent of anders iemand anders die er verstand van heeft) een nieuw connectortje erop zetten/laten zettenOp vrijdag 31 augustus 2001 21:54 schreef Osiris_NL het volgende:
Ja hè, dat is dan zeker ook hetzelfde pinnetje...
rustig erop drukken vanaf de kant met het kromme pinnetje en dan wat kracht zetten, GLOPS, zit ie weer goed, kom zo vaak klanten tegen met een verbogen HD (6 per maand ofzo) en zo is het me al 3 maanden lang iedere keer gelukt (en dat in vakantie tijd
)
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Hmmm, in welke winkel werk jij? Ik krijg weer een sprankje hoop....
Het is helaas wel zo dat het pinnetej na enig recht-gebuig nu ongeveer op de helft haaks naar het volgende pinnetje buigt, is dus niet makkelijk bij te komen. Oh ja, weet iemand trouwens waar ik een schema van die pinnetjes kan vinden( dus welk pinnetje waarvoor dient). Het is het buitenste linksonderaan, weet niet of dat iets vitaals is??
Het is helaas wel zo dat het pinnetej na enig recht-gebuig nu ongeveer op de helft haaks naar het volgende pinnetje buigt, is dus niet makkelijk bij te komen. Oh ja, weet iemand trouwens waar ik een schema van die pinnetjes kan vinden( dus welk pinnetje waarvoor dient). Het is het buitenste linksonderaan, weet niet of dat iets vitaals is??
als je met "onbelangrijke" pinnetjes begint zit je niet juist te denken, elk pinnetje heeft zo z'n nut (veronderstel ik, zeker weten doe ik da niet)
maar heb da ook eens gehad, en met een fijn tangetje, pinset was niet sterk genoeg, moet het lukken, eens het min of meer recht staat, zoals Dr.Q zegt, kabel erop drukken en klaar
goede tangetje is ZEER belangrijk (voor je het nog verder kromduwt of afbreekt)
maar heb da ook eens gehad, en met een fijn tangetje, pinset was niet sterk genoeg, moet het lukken, eens het min of meer recht staat, zoals Dr.Q zegt, kabel erop drukken en klaar
goede tangetje is ZEER belangrijk (voor je het nog verder kromduwt of afbreekt)
Is een zelfde harddisk met een headcrash géén optie? Ik heb op school een keer van 2 HDD's 1 gemaakt. Electronica van het gecrashte ding geplaatst op de HDD met de kapotte connector.
20*350ZO45°
hey guys, hier ff een update: Ik ben dus bezig geweest het pinnetje voorzichtig terug te buigen....totdat het afbrak. Daarvoor heb ik wel nog wat info van Seagate gevonden, en het bleek dat het bewuste pinnetje de "ground" voor het HDD -Ledje was, en geen problemen zou moeten opleveren. en gelukkig hadden ze gelijk. Pinnetje weg, maar schijf doet het nog. Thx voor de reacties!
Gooi draadje maar dicht!
Gooi draadje maar dicht!
Bij mij is er ook 1 pinnetje van een (oude) hdd afgebroken. :`( Nu kan ie niet meer op dma (dat zuigt) maar voor de rest doet ie het gewoon nog. Alleen 3x zo traag ofzo.
Verwijderd
Lucky Bastard!!Op zaterdag 01 september 2001 14:12 schreef Freakazoid het volgende:
hey guys, hier ff een update: Ik ben dus bezig geweest het pinnetje voorzichtig terug te buigen....totdat het afbrak. Daarvoor heb ik wel nog wat info van Seagate gevonden, en het bleek dat het bewuste pinnetje de "ground" voor het HDD -Ledje was, en geen problemen zou moeten opleveren. en gelukkig hadden ze gelijk. Pinnetje weg, maar schijf doet het nog. Thx voor de reacties!
Gooi draadje maar dicht!
Pagina: 1