Vraag

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
Beste Tweakers,

Mijn nichtje haar telefoon is gestolen. Helaas, ze had net een nieuwe telefoon. Betreft een iPhone 14 Plus.

Wat kunnen wij doen om de telefoon te traceren? De verlorenmodus is aangezet via icloud.com/find

Maar de telefoon staat op offline. Ik meen mij te herinneren dat er een optie is om ongeacht of de telefoon uit staat de locatie uit te lezen. Maar dan had die optie aan moeten staan neem ik aan? https://www.theverge.com/...using%20your%20Apple%20ID.

Hebben jullie nog andere tips? Hoe kan deze iPhone eventueel weer verbinding maken met het internet nadat die is uitgezet? Dat lijkt mij onmogelijk of niet?

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:44
Als haar iCloud account gekoppeld is en "zoek mijn" staat aan, dan zal hij traceerbaar zijn zodra hij in de buurt is van een ander Apple apparaat. Staat dit niet aan, dan wordt het lastig.

• turkeyhakan
Tristan schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:22:
Als haar iCloud account gekoppeld is en "zoek mijn" staat aan, dan zal hij traceerbaar zijn zodra hij in de buurt is van een ander Apple apparaat. Staat dit niet aan, dan wordt het lastig.
Zoek mijn iPhone staat aan! Maar de telefoon staat uit en de kans is 100% dat deze in de buurt is van een andere iPhone (= gestolen in Istanbul).

Maar ik heb even ingelogd in haar iCloud account en de iPhone staat op Offline.

[Voor 7% gewijzigd door turkeyhakan op 06-03-2023 17:39]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:02
turkeyhakan schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:39:
[...]

Zoek mijn iPhone staat aan! Maar de telefoon staat uit en de kans is 100% dat deze in de buurt is van een andere iPhone (= gestolen in Istanbul).

Als alle instellingen juist hebben gestaan dan zijn er 2 opties mogelijk: hij ligt in een ferraday-kooi (aluminium-doosje) te wachten tot ze zeker weten dat ook de "reservebatterijlading" op is of ze hebben hem al met apparatuur weten te flashen naar fabrieksinstellingen. Ik denk zelf het laatste, de gemiddelde junk of zwerver gaat niet meer voor een telefoon, dat doen alleen gasten die weten wat ze ermee moeten doen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:53

FreakNL

Well do ya punk?

Woont je nichtje in Turkije of is ze daar op bezoek?

Dat bedoel ik verder niet verkeerd, maar wat ga je doen als je WEL weet waar de telefoon is? In een vreemd land op zoek naar een telefoon met alle gevaren van dien? Ik zou het laten gaan….

Doe aangifte bij de lokale politie en verhaal het op je reisverzekering.

[Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 07-03-2023 06:53]

• turkeyhakan
Dennisdn schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 06:45:
[...]

Als alle instellingen juist hebben gestaan dan zijn er 2 opties mogelijk: hij ligt in een ferraday-kooi (aluminium-doosje) te wachten tot ze zeker weten dat ook de "reservebatterijlading" op is of ze hebben hem al met apparatuur weten te flashen naar fabrieksinstellingen. Ik denk zelf het laatste, de gemiddelde junk of zwerver gaat niet meer voor een telefoon, dat doen alleen gasten die weten wat ze ermee moeten doen.
Bij het laatste kun je toch de telefoon niet in? Je moet namelijk gebruikersnaam + ww zien te achterhalen. Eens?

Ik vraag mij af of Bluetooth en Wifi ingeschakeld hadden moeten zijn voor de "Zoek mijn" functie die blijft werken zodra de telefoon is uitgeschakeld. Weten jullie dit?

[Voor 11% gewijzigd door turkeyhakan op 07-03-2023 07:37]

• turkeyhakan
FreakNL schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 06:52:
Woont je nichtje in Turkije of is ze daar op bezoek?

Dat bedoel ik verder niet verkeerd, maar wat ga je doen als je WEL weet waar de telefoon is? In een vreemd land op zoek naar een telefoon met alle gevaren van dien? Ik zou het laten gaan….

Doe aangifte bij de lokale politie en verhaal het op je reisverzekering.
Ze woont inderdaad in Turkije. Ze had er heel hard voor gespaard en na krap een maand is haar telefoon helaas gestolen. Een paar jaar geleden kon je voor het geld wat ze nu voor een iPhone heeft neergelegd een prima tweedehandse auto kopen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tristan
turkeyhakan schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:39:
[...]

Als Zoek mijn iPhone aanstaat kunnen er feitelijk ook niets mee, want je hebt haar iCloud gegevens nodig om hem te resetten.

• Dennisdn
turkeyhakan schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 07:35:
[...]

Bij het laatste kun je toch de telefoon niet in? Je moet namelijk gebruikersnaam + ww zien te achterhalen. Eens?
Nee. Ze kunnen er niet ín alsin bij je gegevens. Maar op de zwarte markt is er genoeg apparatuur verkrijgbaar wat een toestel kan flashen naar fabrieksinstellingen.

Als Bluetooth echt heel bewust uit gezet is kan dat de oorzaak zijn. Of… het bedieningspaneel was zonder face-id bereikbaar waarmee ze hem op flightmode hebben gezet.

• turkeyhakan
Tristan schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:45:
[...]

Als Zoek mijn iPhone aanstaat kunnen er feitelijk ook niets mee, want je hebt haar iCloud gegevens nodig om hem te resetten.
Ze heeft 2 staps verificatie niet aanstaan. Deze kan ze nog aanzetten via https://appleid.apple.com/

Maar zodra ze haar simkaart laat vervangen, is de kans volgens mij toch 0% dat ze haar iPhone kan terugvinden? Wij hebben namelijk de verloren modus aangezet voor haar.

• turkeyhakan
Dennisdn schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:48:
[...]

Nee. Ze kunnen er niet ín alsin bij je gegevens. Maar op de zwarte markt is er genoeg apparatuur verkrijgbaar wat een toestel kan flashen naar fabrieksinstellingen.

Als Bluetooth echt heel bewust uit gezet is kan dat de oorzaak zijn. Of… het bedieningspaneel was zonder face-id bereikbaar zonder face-ID waarmee ze hem op flightmode hebben gezet.
Dat laatste zou inderdaad ook een optie kunnen zijn... hopen op een eerlijke vinder!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tristan
turkeyhakan schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:48:
[...]

Ze heeft 2 staps verificatie niet aanstaan. Deze kan ze nog aanzetten via https://appleid.apple.com/

Maar zodra ze haar simkaart laat vervangen, is de kans volgens mij toch 0% dat ze haar iPhone kan terugvinden? Wij hebben namelijk de verloren modus aangezet voor haar.
Volgens mij werkt Zoek mijn ook zonder simkaart en werk deze op de UWB (Ultra wideband chip) die zo onderling met andere Apple apparaten communiceert. Zo werkt ook de AirTag. Dit doet hij zelfs als hij uitstaat. (totdat de batterij echt leeg is) Vandaar ook de reactie van @Dennisdn over dat aluminium-doosje. Als ze hem daar in leggen wordt de communicatie verstoord en wachten ze tot hij echt leeg is.

Maar goed, dan alsnog kunnen ze er niets mee want haar iCloud account is gekoppeld en je zegt dat Zoek mijn is ingeschakeld (dit laatste is wel cruciaal). Zuur voor je nichtje, maar gewoon claimen bij de verzekering.

• turkeyhakan
Tristan schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:53:
[...]

Volgens mij werkt Zoek mijn ook zonder simkaart en werk deze op de UWB (Ultra wideband chip) die zo onderling met andere Apple apparaten communiceert. Zo werkt ook de AirTag. Dit doet hij zelfs als hij uitstaat. (totdat de batterij echt leeg is) Vandaar ook de reactie van @Dennisdn over dat aluminium-doosje. Als ze hem daar in leggen wordt de communicatie verstoord en wachten ze tot hij echt leeg is.

Maar goed, dan alsnog kunnen ze er niets mee want haar iCloud account is gekoppeld en je zegt dat Zoek mijn is ingeschakeld (dit laatste is wel cruciaal). Zuur voor je nichtje, maar gewoon claimen bij de verzekering.
Ze is helaas niet verzekerd en woont in Turkije. Maar fijn om te horen dat de telefoon eventueel nog gevonden kan worden.

Weet je toevallig waarom de laatst bekende locatie niet op te vragen is via icloud.com/find ? Of is dit voor Apple wel in te zien?

Volgens mij kan ze dan naar haar provider toe en een nieuwe simkaart vragen als ik je goed begrijp? Dit heeft geen invloed op het "find proces"?

• Tristan
turkeyhakan schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:04:
[...]

Ze is helaas niet verzekerd en woont in Turkije. Maar fijn om te horen dat de telefoon eventueel nog gevonden kan worden.

Weet je toevallig waarom de laatst bekende locatie niet op te vragen is via icloud.com/find ? Of is dit voor Apple wel in te zien?

Volgens mij kan ze dan naar haar provider toe en een nieuwe simkaart vragen als ik je goed begrijp? Dit heeft geen invloed op het "find proces"?
Haar ouders ook niet verzekerd? (Ik weet niet hoe dit werkt in Turkije)

Nee, ik weet wel zeker dat ook Apple dit niet kan inzien (privacy regels etc)

Ja, dat lijkt mij geen probleem.

• turkeyhakan
Tristan schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:07:
[...]

Haar ouders ook niet verzekerd? (Ik weet niet hoe dit werkt in Turkije)

Nee, ik weet wel zeker dat ook Apple dit niet kan inzien (privacy regels etc)

Ja, dat lijkt mij geen probleem.
Verzekeren is niet vanzelfsprekend in Turkije, dus helaas... zelfs niet voor woningen.

Vandaag maar even afwachten en hopelijk dat ze goed nieuws krijgt.

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 10:30
turkeyhakan schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 07:35:
[...]

Ik heb al jarenlang een iPhone. Zit er qua security over het algemeen bovenop. Ik had nooit gedacht dat mij ook maar iets zou kunnen overkomen. Totdat... ik deze video zag (en ik raad elke Tweaker met een iPhone aan deze video te kijken):

Waar ik mij sowieso schuldig aan heb gemaakt:
- Zelfde iPhone unlock code als Bankieren app en nog wat 'belangrijke' apps. Stom natuurlijk.
- "Find my iPhone" kan door de dief uitgeschakeld worden(!!!!)
- Maar de rest van de video verbaast mij nog het meeste. Conclusie is dus... is de telefoon alleen gestolen? Of is de telefoon gestolen met de kans dat haar pincode is afgekeken? In het laatste geval heb je namelijk een GROOT probleem zoals je in deze video kunt zien...

• turkeyhakan
Fidelity schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:56:
[...]

Ik heb al jarenlang een iPhone. Zit er qua security over het algemeen bovenop. Ik had nooit gedacht dat mij ook maar iets zou kunnen overkomen. Totdat... ik deze video zag (en ik raad elke Tweaker met een iPhone aan deze video te kijken):

[YouTube: Apple’s iPhone Passcode Problem: Thieves Can Ruin Your Entire Digital Life in Minutes | WSJ]

Waar ik mij sowieso schuldig aan heb gemaakt:
- Zelfde iPhone unlock code als Bankieren app en nog wat 'belangrijke' apps. Stom natuurlijk.
- "Find my iPhone" kan door de dief uitgeschakeld worden(!!!!)
- Maar de rest van de video verbaast mij nog het meeste. Conclusie is dus... is de telefoon alleen gestolen? Of is de telefoon gestolen met de kans dat haar pincode is afgekeken? In het laatste geval heb je namelijk een GROOT probleem zoals je in deze video kunt zien...
Ze had Face ID dus nee haar code is niet afgekeken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 10:30
turkeyhakan schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:05:
[...]

Ze had Face ID dus nee haar code is niet afgekeken.
Dat is nou precies het punt van deze video. Ook ik heb Face ID ingeschakeld. Maar als ik mijn vrouw (bij wijze van test) mijn code van mijn iPhone vertel of laat afkijken, kan zij ALLES op mijn telefoon.
Apple ID wachtwoord wijzigen: geen face ID nodig.
Find my iPhone uitschakelen?: geen face ID nodig.

Maar goed, laten we inderdaad maar hopen dat ze haar code niet hebben ;-)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:14

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat soort diefstallen gaat ook eigenlijk doorgaans niet om de telefoon, maar om de onderdelen. En dan heb ik het niet over de 'slimme' onderdelen, zoals het board, maar eerder om dingen als de accu, poortjes, trilmotor, ribbonkabels, en afhankelijk van het model: zelfs het scherm.

Het klinkt heel lullig, maar die telefoon ligt waarschijnlijk in 20 reparatiewinkeltjes momenteel, orgaandonor te spelen.

Er is correct aangegeven dat met de telefoon zelfs niks gedaan kan worden (hoe onveilig het in principe ook is, zoals @Fidelity aan gaf), maar daar gaat het ze ook niet om. Deze telefoon is door de 'dief' voor €50 equivalent verpand, om iets te kopen waar de dief wanhopig voor was. Ik zeg daarbij expliciet niet drugs of iets anders, gezien de economische situatie zouden het ook gewoon boodschappen kunnen zijn.

Klinkt cru, maar de werkelijkheid is dat deze telefoon waarschijnlijk niet meer terug komt. De data op de telefoon, tenzij op een cloud geback-upt: ook niet. Als je geen extra beveiliging had, kan je niet iets zeggen over de bruikbaarheid van de data (hoewel het de meeste dieven daar niet om gaat tenzij je diplomatieke connecties hebt). Het enige wat je kan doen is aangifte en de info die je hebt delen, en de kans bestaat dat je er nooit meer wat van hoort (dat is in elk land hetzelfde). De aangifte zelf kan echter wel reden zijn voor bepaalde verzekeringen (soms zelfs de inboedelverzekering) om een stuk te vergoeden.

• turkeyhakan
Umbrah schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:16:
Dat soort diefstallen gaat ook eigenlijk doorgaans niet om de telefoon, maar om de onderdelen. En dan heb ik het niet over de 'slimme' onderdelen, zoals het board, maar eerder om dingen als de accu, poortjes, trilmotor, ribbonkabels, en afhankelijk van het model: zelfs het scherm.

Het klinkt heel lullig, maar die telefoon ligt waarschijnlijk in 20 reparatiewinkeltjes momenteel, orgaandonor te spelen.

Er is correct aangegeven dat met de telefoon zelfs niks gedaan kan worden (hoe onveilig het in principe ook is, zoals @Fidelity aan gaf), maar daar gaat het ze ook niet om. Deze telefoon is door de 'dief' voor €50 equivalent verpand, om iets te kopen waar de dief wanhopig voor was. Ik zeg daarbij expliciet niet drugs of iets anders, gezien de economische situatie zouden het ook gewoon boodschappen kunnen zijn.

Klinkt cru, maar de werkelijkheid is dat deze telefoon waarschijnlijk niet meer terug komt. De data op de telefoon, tenzij op een cloud geback-upt: ook niet. Als je geen extra beveiliging had, kan je niet iets zeggen over de bruikbaarheid van de data (hoewel het de meeste dieven daar niet om gaat tenzij je diplomatieke connecties hebt). Het enige wat je kan doen is aangifte en de info die je hebt delen, en de kans bestaat dat je er nooit meer wat van hoort (dat is in elk land hetzelfde). De aangifte zelf kan echter wel reden zijn voor bepaalde verzekeringen (soms zelfs de inboedelverzekering) om een stuk te vergoeden.
De telefoon is helaas niet verzekerd. Maar het is afwachten tot de telefoon op 1 of andere manier online komt. Heel sneu voor haar. Bedankt allen voor het meedenken!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:43
Ik ben ooit in 2014 een MacBook en een iPad kwijtgeraakt bij een inbraak. Tot de dag van vandaag zijn de apparaten nooit meer online gekomen. Zoals hierboven: ongetwijfeld allang opgedeeld in 50 verschillende onderdelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dennisdn schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:48:
[...]

Uhh wat?

Zolang er iCloud op zit kan je er naar mijn weten echt niks mee doen. Zelfs jaren terug met Jailbreaks was dat al bijna onmogelijk.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• turkeyhakan
Ik zou het prettig vinden als we die discussie achterwege laten... nichtje heeft nog steeds niets gehoord.

[Voor 104% gewijzigd door turkeyhakan op 07-03-2023 16:15]

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:50
Greatsword schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:12:
[...]

Uhh wat?

Zolang er iCloud op zit kan je er naar mijn weten echt niks mee doen. Zelfs jaren terug met Jailbreaks was dat al bijna onmogelijk.
Fabrieksinstellingen hoef je ook geeneens gekke capriolen voor uit te halen. Dat kan met elke pc/mac, ongeacht iCloud. De lock haal je er inderdaad niet zomaar van af zonder meer te weten (wachtwoord, toegangs tot e-mailadres, toegangscode, etc).

@turkeyhakan ik zou persoonlijk niet de hoop gaan hebben dat je deze telefoon nog terugvindt. Hoe zuur ook.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

sigmundfreund schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:17:
[...]

Fabrieksinstellingen hoef je ook geeneens gekke capriolen voor uit te halen. Dat kan met elke pc/mac, ongeacht iCloud. De lock haal je er inderdaad niet zomaar van af zonder meer te weten (wachtwoord, toegangs tot e-mailadres, toegangscode, etc).
Klopt niet, als je een iPhone aan een PC/Mac hangt en via iTunes/Finder wilt herstellen dan moet Find My Phone uitgeschakeld zijn anders lukt het niet.

En om dat uit te schakelen heb je het iCloud wachtwoord nodig.

• Dennisdn
[...]

Uhh wat?

Als die apparatuur niet bestond zou Apple er ook geen problemen mee hebben om grote partijen geroofde iPhones op basis van IMEI terug te vinden.

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:50
Greatsword schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:22:
[...]

Klopt niet, als je een iPhone aan een PC/Mac hangt en via iTunes/Finder wilt herstellen dan moet Find My Phone uitgeschakeld zijn anders lukt het niet.

Ik zou zeggen probeer het eens. Ik doe dit dagelijks in mijn werk :)

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:03
Greatsword schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:22:
[...]

Als je de iphone in de herstelmodus zet is dit geen probleem.
Dan krijg je pas bij het instellen van het toestel de vraag naar het originele Apple Id die op het toestel stond.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

SacredRose schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:24:
[...]

Als je de iphone in de herstelmodus zet is dit geen probleem.
Dan krijg je pas bij het instellen van het toestel de vraag naar het originele Apple Id die op het toestel stond.
Dus als ik een willekeurige iphone in de herstelmodus zet via de officiële manier https://support.apple.com...0de%20herstelmodus%20ziet.

Dan is het volgens jou dus mogelijk om hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en dat zit je alleen nog maar met iCloud lock op de iPhone?
sigmundfreund schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:24:
[...]

Ik zou zeggen probeer het eens. Ik doe dit dagelijks in mijn werk :)
Ik neem aan dat je dagelijks voor je werk telefoons terugzet naar de fabriekinstellingen waar geen iCloud (lock) op zit.

Ik heb wel vaker een iPhone klaar gemaakt voor de verkoop, ik herstelde de iPhone dan altijd naar de laatste iOS versie via een Mac maar kreeg altijd die prompt dat ik Find My Iphone moest uitschakelen.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:11

NSG

Je weet niks!

[...]

Uhh wat?

Weet niet of het met de 14 serie ook al kan, maar CPU kan geflasht worden met IMEI en Serienummer van een andere iPhone. Daarvoor moet wel de CPU van het moederbord gehaald worden, maar het kan dus zeker. En Apple medewerkers kunnen de iCloud lock er ook af halen, dat kan kwaadwillend maar ook door in een nep factuur in te trappen.

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:03
Greatsword schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:57:
[...]

Dus als ik een willekeurige iphone in de herstelmodus zet via de officiële manier https://support.apple.com...0de%20herstelmodus%20ziet.

Dan is het volgens jou dus mogelijk om hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en dat zit je alleen nog maar met iCloud lock op de iPhone?
Dat ia correct. Je zit dan met een toestel wat bij de activatie zal vragen om in te loggen met het Apple ID dat voorheen gebruikt werd. Kan je dat niet dan kan het toestel niet geactiveerd worden en kom je niet verder.

Daarom wordt er in dat artikel ook niet gesproken over zoek mijn. Terwijl in dit artikel https://support.apple.com/nl-nl/HT201252 het wel benoemd word.

• turkeyhakan
Een update: mijn nichtje heeft tijdelijk een wat oudere iPhone kunnen regelen. Vanuit die iPhone kan ze via de Zoek Mijn app toch meer zien dan via iCloud.com/find. Ze ziet gemiddeld 1 keer per dag de locatie van haar gestolen telefoon. Hoe kan dit? Helaas is het geen structurele locatie waardoor ze geen ondersteuning krijgt van de lokale autoriteiten. En aangezien 95% van de mensen in een appartement woont is het bijna niet te doen om je telefoon eenvoudig te kunnen vinden.

[Voor 15% gewijzigd door turkeyhakan op 13-03-2023 15:32]

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:21

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wellicht overdreven, maar miss Kees van der Spek benaderen?

Professioneel Heftruck Syndroom

• turkeyhakan
NeFoRcE schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:11:
Wellicht overdreven, maar miss Kees van der Spek benaderen?
Ik denk niet dat men voor een iPhone van € 900 een dergelijk onderzoek gaat starten..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:43
turkeyhakan schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:31:
Ze ziet gemiddeld 1 keer per dag de locatie van haar gestolen telefoon. Hoe kan dit?
De telefoon moet in bereik van een ander Apple apparaat zijn, of zelf verbonden met internet, om een lokatie te kunnen doorgeven. Wellicht komt er maar een paar keer per dag iemand anders met een iPhone in de buurt langs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nesjka
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Enige wat je op het moment kan doen is afwachten op een signaal hoe vervelend het ook is; op het moment dat je ereen hebt zelf snel schakelen zonder authoriteiten.

• turkeyhakan
Archer_VC10 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:59:
[...]

De telefoon moet in bereik van een ander Apple apparaat zijn, of zelf verbonden met internet, om een lokatie te kunnen doorgeven. Wellicht komt er maar een paar keer per dag iemand anders met een iPhone in de buurt langs.
Exact, daar dacht ik ook aan. Verbonden met internet gaat lastig omdat de simkaart reeds vervangen is (en dus geblokkeerd op het oude toestel). Lost mode is nog steeds "in behandeling" dus enige wat ik mij kan voorstellen is dat de U1 chip van de iPhone signalen kan doorgeven aan andere Apple apparaten die op hun beurt dit weer doorgeven aan mijn nichtje. Spannend hoor, ben benieuwd of ze de dader kan traceren!

[Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 13-03-2023 17:13]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee