CV installatie met 2 injectiepunten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiely5
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-04-2023
Mijn vraag:
In het voorhuis is een Nefit Trendline II HCR30 cw5 geinstalleerd. Bij de achterhuis kan het beste een warmtepomp geplaatst worden. Dat betekent een tweede injectiepunt in het CV systeem. Een installateur zegt; niet doen geeft storing. Waar moet ik technisch gezien rekening mee houden?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08
Ik vermoed dat je bij tegelijk draaien van de waterpompen een druk probleem gaat krijgen.
Dat kan je voorkomen als je de WP een buffervat laat verwarmen en de CV hier doorheen laat gaan om op te warmen.
Maar ben geen expert in deze opstellingen ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 13:25
Dat geeft inderdaad storingen. In tegenstelling tot een warmtepomp hoeft het debied van een cv-ketel helemaal niet hoog te zijn om je huis te verwarmen. Tenzij je een kleine warmtepomp laat installeren en een hybride-opstelling laat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:55
Bij het gebruik van de juiste bypass, terugslagkleppen en geen tegelijk gebruik van de WP en/of CV zie ik geen problemen eigenlijk. Belangrijk is wel dat de leidingen en verdelers geschikt zijn voor de hogere flow van de WP.

[ Voor 4% gewijzigd door Jim423 op 06-03-2023 19:31 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiely5
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-04-2023
Prima opmerking van The-Source. Ik wilde een buffervat toepassen om pendelen van de warmtepomp te voorkomen. 10-20 l/kW is de regel. Maar je kunt het buffervat ook gebruiken om de systemen te ontkoppelen. Dank. Je gebruikt het buffervat dan als een soort warmte wisselaar. Maar nu twee vervolgvragen. 1. De Trendline CV ketel meet aanvoer en retour water temperatuur. Het kan dus zijn dat de retour temp gelijk of misschien wel hoger is dan de aanvoertemp. Hoe reageert de Trendline hierop? 2. Nu is de Nefit Moduline Easy thermostaat gekoppeld aan de Trendline. Moet de thermostaat nu aan de warmtepomp gekoppeld worden? Oftewel moet de wamtepomp niet sturend zijn?
Mark S90 antwoord dat het debiet van de wp hiet zo hoog hoeft te zijn. Daar moet ik nog induiken. Jim423, niet tegelijk gebruik van de WP en/of CV betekent een koppeling tussen WP en Trendline. Betekent dit dat het beter is ook de WP van Nefit te nemen, omdat ze dan met elkaar kunnen praten? probleem van Nefit warmtepomp is dat de levertijd 18 maanden is.