Externe microfoon de oplossing voor Meetings zonder headset?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 00:42
Zoals velen heb ik regelmatig digitale vergaderingen en zit ik altijd te prutsen met headsets icm Dell laptop. Mijn Sony headset moet ik altijd opnieuw pairen (want verbonden vaak met andere apparaten) en mijn Apple Airpods werken ook de helft van de tijd niet (goed) met specifiek MS Teams (andere diensten wel...). Nu overweeg ik om te upgraden, maar twijfel ik waarmee. Ik heb namelijk tijdens meetings altijd een headset op, want
  • mijn laptop zit dicht geklapt, want verbonden met extern scherm
  • bang voor echo/feedback door speakers in microfoon
Nu vraag ik mij dus af hoe 'goed' een externe microfoon is om het geluid uit speakers te filteren, terwijl mijn eigen spraak wel doorkomt. In een ideale situatie zou ik, op mijn 1.80m bureau het geluid uit mijn boekenplank speakers op weerszijde laten komen, terwijl ik een normale meeting kan bijwonen en iedereen mij hoort, dus zonder headset. Moet ik hiervoor een externe microfoon hebben?

Zo ja, wat voor soort microfoon moet ik dan hebben? Aankoopadvies voor specifiek model mag, maar algemene specificaties waarmee ik zelf kan zoeken is ook goed. Budget is om-en-nabij 50 euro (realistisch?). Bij voorkeur dan met een verstelbare arm om aan bureau te bevestigen en weg te 'duwen' indien niet meer nodig.

Beste antwoord (via Sjeefr op 06-03-2023 18:33)

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 17:07
Ik heb voor dat soort doeleinden een Jabra 510 al een jaar of 6 , werkt perfect, geen echo..

Runs everything...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +6 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 17:07
Ik heb voor dat soort doeleinden een Jabra 510 al een jaar of 6 , werkt perfect, geen echo..

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hajee999
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-07 09:39
Jabra speak 510 FTW indeed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
MacIsCool schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:30:
Daar hebben we stapels van op het werk, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
N.a.v. van deze review heb ik de Jabra 710 besteld. Werkt compleet probleemloos bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nog een stem voor de Jabra 510. Dubbel zo duur als de €50 waar je hebt over heb, maar het zeker waard voor meetings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:39
Ik denk dat je de trend in dit topic wel zo'n beetje door hebt maar +1 voor de Jabra 510

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Toch maar eens nadenken of ik het dus €100 waard vind om niet meer een headset te moeten verbinden. :)

Ik dacht een YouTube streaming hipster te moeten worden, maar blijkbaar kan het heel casual!

Bedankt allen!

[ Voor 4% gewijzigd door Sjeefr op 06-03-2023 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Toch nog een ander alternatief:
Logitech c920 webcam. Zit namelijk een zeer goede mic in. Daarnaast heb je bij een dichtgeklapte laptop ook nog een webcam ter beschikking.

It's me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjeefr
Eikkie schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:32:
Toch nog een ander alternatief:
Logitech c920 webcam. Zit namelijk een zeer goede mic in. Daarnaast heb je bij een dichtgeklapte laptop ook nog een webcam ter beschikking.
Toevallig heb ik die! Zag alleen nooit de camera als microfoon optie. Zal het morgenochtend toch maar eens bekijken. Bedankt voor de tip!
Pagina: 1